کد خبر: ۱۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
دانشگاه پیام نور استان فارس رتبه اول کشوری را در بین 31 استان کشور به خود اختصاص داد.
به گزارش بسیج اساتید فارس،دانشگاه پیام نور استان فارس رتبه اول کشوری را در بین 31 استان کشور به خود اختصاص داد.

 

زیاری قائم مقام وزیر علوم و رییس دانشگاه پیام نور کل کشور در جلسه روسای استانهای کشور که با حضور معاونان و مدیران دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه در تهران برگزار شد، ضمن اعلام این خبر به تشریح نحوه ارزشیابی برای رتبه بندی استان‌ها پرداخت.

 

 وی بیان داشت: تمامی معاونت های دانشگاه شامل آموزشی و سنجش، پژوهشی و فناوری، اداری و مالی، عمرانی و فرهنگی و اجتماعی، حقوقی و پارلمانی و مدیریت های زیرمجموعه هر معاونت و همچنین مدیریت های حوزه ریاست با تدوین شاخص‌های مختلف مربوط به حوزه کاری خود اقدام به ارزیابی و رتبه بندی استان‌ها کرده‌اند که در جمع بندی نتایج، استان فارس با کسب بالاترین نمره، رتبه اول را در بین 31 استان کشور به خود اختصاص داد و رتبه های دوم تا دهم نیز استان‌های خوزستان، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری، یزد، کرمانشاه، کرمان و مرکزی کسب کردند.

 

در این جلسه  مظلومیان رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، ضمن تشکر و قدردانی از حمایت ها و همکاری‌های ریاست عالیه دانشگاه و معاونین و مدیران کل دانشگاه و کارکنان سازمان مرکزی، به این فرموده مقام معظم رهبری که «استان فارس حقا و انصافا قله است» و بیان داشت: دانشگاه پیام نور استان فارس برای تحقق این فرموده مقام معظم رهبری نهایت تلاش و کوشش خود را به کار گرفته است .

 

مظلومیان به برخی از موفقیت های استان علیرغم گستردگی و جمعیت بالای 70 هزار دانشجو در 44 مرکز و واحد استان اشاره کرد و از زحمات، تلاش ها و همکاری های همه کارکنان، اساتید و دانشجویان استان تشکر و قدردانی نمود. وی افزایش کیفیت، توسعه تحصیلات تکمیلی و الکترونیکی شدن خدمات، افزایش اعتبارات، توجه به امور فرهنگی را از جمله برنامه های مهم دانشگاه پیام نور استان فارس ذکر کرد و دراین خصوص تصریح کرد: با تلاشهای صورت گرفته تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری) در مراکز و واحدهای استان فارس در یک سال ونیم اخیر از رشد 100درصدی برخوردار بوده است.

 

در پایان جلسه روسای سایر استانها ضمن تبریک کسب این موفقیت به رییس دانشگاه پیام نور استان فارس،بیان  داشتند: استان فارس استحقاق و شایستگی کسب رتبه اول کشوری را داشت.

 

گفتنی است چندتن از مدیران ستاد دانشگاه پیام نور فارس نیز به برخی از موفقیت های حوزه تحت پوشش خود پرداختند.

 

توسعه 100درصدی تحصیلات تکمیلی

 

معاون دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به برخی از موفقیت های کسب شده اظهارداشت: در توسعه تحصیلات تکمیلی با رشد 100درصدی رشته های کارشناسی ارشد ودکتری روبه رو بوده ایم که با افزایش های صورت گرفته شمار رشته های کارشناسی ارشد به 27 رشته و دکتری نیز به 3 رشته رسیده است.

 

سعید زحمت‌کش افزود: 2پرونده جدید برای ایجاد رشته های دکتری و 7 پرونده برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد نیز در وزارت علوم درحال بررسی است. وی همچنین به توسعه خدمات آموزشی به دانشجویان اشاره کرده و به عنوان نمونه به کاهش زمان بررسی پرونده های معادلسازی اشاره کرد واظهارداشت: زمان بررسی پرونده های تطبیق واحد که در سالیان گذشته بیش از یک سال به طول می انجامید،اکنون با الکترونیکی نمودن آن به یک هفته کاهش یافته است.

 

برگزاری آزمون های بدون کاغذ

 

 مدیر واحد امتحانات دانشگاه پیام نور استان فارس نیز گفت: با توجه به سیاست دانشگاه پیام نور کشور بر حذف کاغذ از امتحانات پایان نیمسال دانشجویان، خوشبختانه دانشگاه پیام نور فارس تنها استانی بود که در همه مراکز وواحدهای خود این آزمون ها را به صورت مکانیزه برگزار نمود که با نظرسنجی های صورت گرفته،دانشجویان نیز از برگزاری آزمون ها به صورت مکانیزه ابراز رضایت نمودند.

 

داریوش عابدی افزود: با تلاشهای صورت گرفته موفق به کسب مقام اول کشور در بخش امتحانات در سال گذشته نیز شده ایم.

 

افزایش 43درصدی فعالیت های فرهنگی

 

مدیرفرهنگی دانشگاه پیام نور استان فارس نیز با بیان اینکه توسعه فعالیت های فرهنگی در دانشگاه پیام نور استان فارس با جدیت دنبال شده است گفت: درارزیابی های صورت گرفته در سال قبل،اداره فرهنگی استان فارس موفق به کسب مقام اول کشور شد.

 

فرزانه ارفعی افزود: در بخش فعالیت های قرآنی، حجاب وعفاف،کرسی های آزاد اندیشی،انتشار نشریات دانشجویی نیز دانشگاه پیام نورفارس سرآمد سایر استانهای کشور است.

 

وی اضافه کرد: فعالیت های انجام شده در اداره فرهنگی دانشگاه پیام نور استان فارس نسبت به سال قبل از رشد 43درصدی برخوردار است.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور فارس یادآور شد: در سال گذشته چندین همایش کشوری نیز از سوی دانشگاه پیام نور فارس برگزار شد که از جمله مهمترین آن می توان به همایش بررسی مواضع مدیریتی مقام معظم رهبری و همچنین پنجمین همایش ملی ریاضی کشور درشیراز اشاره کرد.

 

استقرار روابط عمومی کاملاَ الکترونیک

 

مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه پیام نور استان فارس نیز گفت: همه فعالیت های روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس از شیوه سنتی خارج شده و به صورت کاملاَ الکترونیک درآمده است.

 

ابراهیم اژدری افزود: برای اولین بار روزنامه آنلاین دانشگاه پیام نور در شیراز راه اندازی شده است که نقش بسزایی در بالابردن اطلاعات مدیران وکارکنان از اخبار روز دانشگاه وخبرهای کشوری دارد.

 

وی افزود: سامانه جامع ارتباط الکترونیک نیز جهت تسهیل در ارتباط دانشجویان وسایر مخاطبان با مسئولین دانشگاه والکترونیکی نمودن خدمات به بهره برداری رسیده است.

 

وی به کسب رتبه اول در طی دو سال اخیر در سطح کشور از سوی روابط عمومی این دانشگاه اشاره کرد و درخصوص سایر فعالیت های صورت گرفته در روابط عمومی استان گفت: راه اندازی سامانه تلفن همراه سفیر برای ارسال کلیه موارد آموزشی دانشجو برروی گوشی تلفن همراه دانشجو،راه اندازی سامانه هوشمند اینترنتی و پیامکی راهنمای دانشجویان جدیدالورود، بانک اطلاعات و آمار دانشگاه پیام نور،سامانه انتقال دیتا، سی دی های مالتی مدیا به مناسبت های مختلف و راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی در راستای حذف کاغذ و سهیل ارتباط با رسانه ها از جمله دیگر برنامه های روابط عمومی دانشگاه پیام نورفارس است.

 

رشد تولید علم در پیام نور فارس مدیر پژوهشی

 

 معاون دانشگاه پیام نور استان فارس نیز گفت: علیرغم محدودیت های بین المللی و تحریم ها در دسترسی اعضای هیئت علمی به مقالات، با تلاشهای صورت گرفته توسط 230 عضو هیئت علمی این استان، توسعه فعالیت های پژوهشی با رشد 21درصدی روبه رو بوده است.

 

محمدحسن صیف افزود: این فعالیت ها شامل انتشار مقاله در نشریات داخلی وخارجی،انتشار کتاب،طرح های پژوهشی،ارائه مقاله در سمینارها وکنفرانس های داخلی وخارجی است. وی یادآور شد: در سال گذشته 27 کتاب از اعضای هیئت علمی این دانشگاه منتشر شده، همچین564 مقاله نیز انتشار یافته و 125طرح پژوهشی به اجرا درآمده است.

 

تحقق 100درصد مصوبات سفرمقام معظم رهبری

 

مدیر امورمالی دانشگاه پیام نور فارس نیز گفت: در حوزه مالی وجذب اعتبارات علیرغم اینکه سال 1391 سال بد مالی برای کل کشور بود،اما موفق به جذب اعتبارات با رشد 127درصد نسبت به بودجه ابلاغی ابتدای سال90 و 51درصد نسبت به کل اعتبارات جاری وعمرانی سال90 بوده ایم.

 

آمنه پیروی افزود: در اجرای مصوبات سفرپرخیر و برکت مقام معظم رهبری و سفر اول هیئت محترم دولت به استان فارس موفق به جذب 100درصد اعتبارات شدیم.

 

در بخش مصوبات سفرهای هیئت وزیران به فارس نیز جزو بهترین دستگاه های استان در جذب این اعتبارات بوده ایم به نحوی که نزدیک به 90درصد اعتبارات مذکور اختصاص یافته است.

 

مدیرمالی دانشگاه پیام نور استان فارس درادامه با بیان اینکه خیرین همواره نقش به سزایی در توسعه دانشگاه پیام نور داشته اند داشت: در سال گذشته میزان کمک خیرین به دانشگاه نسبت به قبل نزدیک به 10برابر شده است.

 

توسعه فناوری الکترونیک

 

 مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور فارس نیز با بیان اینکه توسعه بسترهای الکترونیک در این دانشگاه با جدیت دنبال شده است بیان داشت: درحال حاضر در بیش از 70درصد مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور فیبرنوری راه اندازی شده است.

 

هادی مسلمی اضافه کرد: سیستم تلفن داخلی بربستر اینترنت نیز در این دانشگاه راه اندازی شده که نقش بسزایی در کاهش هزینه ها داشته است. متمرکز شدن کلیه سایت ها و پورتال های مراکز و واحدها در زیرمجموعه پورتال اصلی دانشگاه نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات این دانشگاه است.

 

وی تصریح کرد: با راه اندازی کامل اتوماسیون اداری، کاغذ از چرخه مکاتبات دانشگاه حذف شده و کلیه نامه‌نگاری‌ها، ایمیل،پیام، فاکس، پیامک و... به صورت یکپارچه از طریق اتوماسیون اداری انجام می شود.

 

وی گفت: برگزاری انتخابات اعضای شورای پژوهشی به صورت الکترونیک،ایجاد سامانه جذب اساتید حق التدریس و... نیز در بخش توسعه ارتباطات الکترونیک دردانشگاه پیام نورفارس انجام شده است.

 

افزایش سرانه فضاهای آموزشی به 2مترمربع

 

مدیر عمرانی دانشگاه پیام نور فارس نیز گفت: افزایش سرانه فضای آموزشی دانشجویان پیام نور فارس از 67/1 مترمربع درسال 1390به2 متر مربع درسال 1391 افزایش یافته است.

 

 محمدصالح صالحی افزود: در حال حاضرفضاهای آموزشی،اداری وفرهنگی مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور به 142هزار مترمربع رسیده است که 24 هزار مترمربع از فضاهای موجود،درسال گذشته به بهره برداری رسیده است.

 

وی تصریح کرد: درحال حاضر درهمه مراکز وواحدهای بزرگ دانشگاه پیام نور فارس،پروژه های عمرانی در دست اجرا ویا احداث است.

 

توجه ویژه به دوره‌های ضمن خدمت

 

مدیر اداری دانشگاه پیام نور استان فارس نیز گفت: با درایت ریاست دانشگاه پیام نور استان فارس،توجه ویژه ای به امر تحصیل وبالا رفتن سطح علم کارکنان صورت گرفته است.

 

سیدجعفر حجتی اضافه کرد: درحال حاضر زمینه مناسبی برای تحصیل کارکنان واعضای هیئت علمی استان فراهم شده است که خوشبختانه درحال حاضر میزان تحصیلات بخش اعظمی از کارکنان دانشگاه، به مقطع کارشناسی ارشد ارتقا یافته است.

 

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت ویژه کارکنان و اعضای هیئت علمی با جدیت در دانشگاه پیام نور فارس دنبال شده است.

 

حجتی تصریح کرد: با تفویض اختیار صورت گرفته در برخی بخشهای کارگزینی،صدور احکام پرسنلی با سرعت ودقت بیشتری برای اولین بار درخود استان صورت می گیرد.

 

توسعه نظارت وارزیابی در استان فارس

 

مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور استان فارس نیز از ایجاد ساختار جدید نظارت وارزیابی بر فعالیت های مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور این استان خبرداد.

 

جهانگیر چشم‌آور بیان داشت: با همکاری مدیران ستادی استان، فعالیت های خوبی برای ایجاد چارچوب نظارت وارزیابی برمجموعه های تابعه صورت گرفته است که خوشبختانه در سال گذشته برای اولین بار ارزیابی مراکز وواحدها به صورت مدون صورت گرفت و مراکز و واحدهای برتر در امر برگزاری امتحانات معرفی شدند.

 

وی اضافه کرد: درسال جاری نیز ارزیابی مراکز و واحدها در بخشهای مختلف به صورت رده بندی درحال انجام است.

 

مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور استان فارس تصریح کرد: واحد نظارت و ارزیابی این استان موفق به کسب مقام اول کشور در بین دانشگاه های پیام نور 31 استان کشور شود.

 

وی گفت: برای اولین بار انتخابات شورای نظارت وارزیابی در بخش‌های هیئت علمی، رؤسای مراکز و کارکنان مراکز و واحدها انجام شد و همچنین باتشکیل جلسات منظم، چشم انداز آینده نظارت و ارزیابی استان بررسی شد.

منبع/snn

نام:
ایمیل:
* نظر: