کد خبر: ۱۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
مدیرکل ارشاد فارس گفت: امروزه فضای مجازی، مخاطبان خاص خود را دارد و ما باید با تولیدات دیجیتالی مناسب و استفاده از این فضا، فرصت را از دشمنان بگیریم.
به گزارش بسیج اساتید فارس،احمد همتی امروز در حاشیه نمایشگاه «بهار قرآن» با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار هنر در راه ترویج معارف قرآنی،گفت: امروزه فضای مجازی، مخاطبان خاص خود را دارد و ما باید با تولیدات دیجیتالی مناسب و استفاده از این فضا، فرصت را از دشمنان بگیریم.

 

وی افزود: پرداختن به مقوله هنر در قالب های متعدد می تواند پیوند نسل جوان را با اعتقادات مذهبی تقویت کند.

 

مدیر کل ارشاد فارس بیان کرد: با توجه به اینکه طبق روایات ائمه معصومین (ع) ماه رمضان، بهار قرآن است، می توان از این فرصت طلایی جهت برگزاری نمایشگاه ها، محافل و کلاس های قرآنی در جهت ترویج معارف قرآنی استفاده کرد.

 

همتی  تاکید کرد: در طول سال نیز با اجرای برنامه های مختلف می توان از طریق برگزاری محافل قرائت و تدبر در قرآن پرداخته تا مضامین و درس های قرآنی ترویج شود.

 

وی بر استفاده از ابزار هنر در راه ترویج معارف قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه از خوشنویسی و سفالگری به عنوان هنر های تجسمی استفاده شده است که در بخش خوشنویسی خطوط زیبایی که آیات قرآنی برآن نقش بسته است، می تواند در مخاطبان تاثیرگذار باشد.

 

مدیرکل ارشاد فارس افزود: طرح های متعددی که با نام مبارک امیرمومنان (ع) به تصویر کشیده شده است با توجه به عجین بوده ماه مبارک رمضان با وجود نازنین حضرت علی (ع) می تواند درس های سبک زندگی این امام همام محور زندگی همه ما قرار گیرد.

 

همتی  خاطرنشان کرد: امیرمومنان (ع) با وجود اینکه زمامدار جامعه بودند همراه با فقرا زندگی می کردند و در این ماه رسیدگی به ایتام و مستمندان از درس هایی است می شود از قرآن و زندگی امام اول شیعیان (ع) آموخت.

 

وی با اشاره به اینکه در این عصر دشمن قصد دارد ارتباط قشر جوان را با دین و اعتقادات مذهبی قطع کند، گفت: پرداختن به مقوله هنر در قالب های متعدد می تواند پیوند نسل جوان را با اعتقادات ملی و مذهبی تقویت کند.

 

 مدیرکل ارشاد فارس با تاکید بر اینکه یکی از راه های ارتباط با خدا، قرآن است، گفت: در ایام ماه رمضان که ماه نزول وحی است، با برپایی نمایشگاه ها و محافل قرآنی می توان ارتباط اعضای جامعه را با خدا مستحکم تر کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: