شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
احمدهمتی تاکیدکرد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین گشایش نمایشگاه 'بهار قرآن' گفت:امروزه فضای مجازی، مخاطبان خاص خود را دارد و ما باید با تولیدات دیجیتالی مناسب و استفاده از این فضا، فرصت را از دشمنان بگیریم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در آیین گشایش نمایشگاه 'بهار قرآن' با تاکیدبر لزوم استفاده از ابزار هنر در راه ترویج معارف قرآنی، گفت: پرداختن به مقوله هنر در قالب های متعدد می تواند پیوند نسل جوان را با اعتقادات مذهبی تقویت کند.

احمد همتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه "بهار قرآن" که در محل نمایشگاه ماه اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان شیراز گشایش یافت؛ گفت: با توجه به اینکه طبق روایات ائمه معصومین (ع) ماه رمضان، بهار قرآن است، می توان از این فرصت طلایی جهت برگزاری نمایشگاه ها، محافل و کلاس های قرآنی در جهت ترویج معارف قرآنی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در طول سال نیز با اجرای برنامه های مختلف می توان از طریق برگزاری محافل قرائت و تدبر در قرآن پرداخته تا مضامین و درس های قرآنی ترویج شود.

این مقام فرهنگی بر استفاده از ابزار هنر در راه ترویج معارف قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه از خوشنویسی و سفالگری به عنوان هنر های تجسمی استفاده شده است که در بخش خوشنویسی خطوط زیبایی که آیات قرآنی برآن نقش بسته است، می تواند در مخاطبان تاثیرگذار باشد.

احمدهمتی افزود: طرح های متعددی که با نام مبارک امیرمومنان (ع) به تصویر کشیده شده است با توجه به عجین بوده ماه مبارک رمضان با وجود نازنین حضرت علی (ع) می تواند درس های سبک زندگی این امام همام محور زندگی همه ما قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: امیرمومنان (ع) با وجود اینکه زمامدار جامعه بودند همراه با فقرا زندگی می کردندو در این ماه رسیدگی به ایتام و مستمندان از درس هایی است می شود از قرآن و زندگی امام اول شیعیان (ع) آموخت.

وی با اشاره به اینکه در این عصر دشمن قصد دارد ارتباط قشر جوان را با دین و اعتقادات مذهبی قطع کند، گفت: پرداختن به مقوله هنر در قالب های متعدد می تواند پیوند نسل جوان را با اعتقادات ملی و مذهبی تقویت کند.

این مقام فرهنگی با تاکید بر اینکه یکی از راه های ارتباط با خدا، قرآن است، ادامه داد: در ایام ماه رمضان که ماه نزول وحی است، با برپایی نمایشگاه ها و محافل قرآنی می توان ارتباط اعضای جامعه را با خدا مستحکم تر کنیم.

محمدکاظم توانگر زمین، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز نیز در حاشیه افتتاح نمایشگاه ترکیبی"بهار قرآن" در سه بخش خوشنویس قرآنی، نقش برجسته سفالی و قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه در بخش خوشنویسی قرآنی 20 اثر از سید احمد علوی، استاد فوق ممتاز خوشنویسی کشور به نمایش گذاشته شده، گفت: این نمایشگاه با ویژگی های خاص در مجتمع فرهنگی هنری حضرت زهرا (س) افتتاح شده است.

وی با تاکید بر اینکه 20 نقش برجسته سفالی از استاد علی حقیقی پور، استاد برجسته سفالگری به نمایش گذاشته شده است، اظهار داشت: 22 قرآن با ویژگی خاص نیز در معرض دید علاقمندان این نمایشگاه قرار گرفته است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز تصریح کرد: این قرآن ها شامل ویژگی های ترجمه خارجی، قرآن با چاپ غیر ایرانی، قرآن های طلا کوب، قرآن با ساختار کعبه و قرآنی به خط کوفی و ترجمه پهلوی است.

توانگرخاطر نشان کرد، این نمایشگاه هر روزه از ساعت 9 صبح تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه ماه مجتمع فرهنگی هنری حضرت زهرا (س) پذیرای بازدید علاقه مندان است.

شایان ذکراست، نمایشگاه "بهار قرآن" به مناسبت ماه مبارک رمضان برپا شده است و تا 2 مرداد در محل نگارخانه ماه واقع در مجتمع فرهنگی و هنری حضرت زهرا (س) جهت بازدید عموم دائر است که در سه بخش خوشنویس قرآنی، نقش برجسته سفالی و قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان افتتاح شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: