کد خبر: ۱۲۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
نمایندگی ولی فقیه در ناحیه اقلید:
نشست بصیرت دینی و انقلابی پایوران با حضور فرماندهی،پایوران و سربازان ناحیه برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید،در آستانه میلاد امام رضا(ع)،نشست بصیرت دینی و انقلابی پایوران با حضور فرماندهی،پایوران و سربازان و با سخنرانی حجت الاسلام شاطری نمایندگی ولی فقیه در ناحیه برگزارشد.
حاج آقا شاطری با اشاره به موضوع پذیرش ولایت امام رضا(ع) گفت:امام رضا(ع)، توحید را منشأ سعادت و نجات از عذاب معرفی می‌کنند، اما پذیرش ولایت اهل بیت(ع) و در رأس آن ولایت حضرت علی (ع) را شرط اساسی برای ورود به دایره‌ توحید می‌دانند.
وی ادامه داد: حضرت علی (ع) از رسول خدا(ص)نقل کردند همانا امت من بزودی به ۷۲ فرقه متفرق می‌شوند، که فقط یک گروه نجات می‌یابند و رستگار می‌شوند. سپس فرمودند: از این ۷۱ فرقه‌ اهل دوزخ، ۱۳ فرقه ولایت من را قبول دارند.
وی افزود: در زمان امام رضا (ع)، فرقه‌های مختلفی به نام اهل بیت، فعالیت می‌کردند که در تاریخ به ثبت رسیده است که از جمله آن واقفیه (که در امامت امام کاظم(ع) توقف کردند)، اسماعیلیه (شش امامی بودند و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) را بعنوان امام هفتم پذیرفتند)، زیدیه (چهار امامی بودند)، غُلات (درباره اهل بیت غلوّ می‌کردند) و فرقه منحرف صوفیه است.
وی در پایان اظهار کرد: امام حسین (ع) در کربلا که می فرمایند رضایت خداوند همان رضایت ما است و حضرت امام هشتم که رضا بود مصداق و مظهر اتمّ بالاترین قسم رضایت بوده یعنی او هیچ خواسته ای غیر از خواسته خداوند نداشته و اراده و مشیت او فانی در اراده خداوند بوده است. و به همین جهت آنحضرت را «رضا» می نامند.

نام:
ایمیل:
* نظر: