آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
هادی غضنفری
یکی از ماندگارترین روزهایی که در حافظه تاریخی مردم شهرستان کازرون نقش بسته است، چهارم دی ماه سال ۶۵ است؛ روزی که جوانان دیار سلمان فارسی حماسه‌ و ایثار آفریدند و در تاریخ پرافتخار کازرون، جاودانه شدند.
هادی غضنفری عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس به مناسبت 4 دی روز شهرستان کازرون طی یادداشتی نوشت:


 یکی از ماندگارترین روزهایی که در حافظه تاریخی مردم شهرستان کازرون نقش بسته است، چهارم دی ماه سال ۶۵ است؛ روزی که جوانان دیار سلمان فارسی حماسه‌ و ایثار آفریدند و در تاریخ پرافتخار کازرون، جاودانه شدند.

 ۴ دی ماه برای هیچ کازرونی ناآشنا نیست؛ واقعه‌ کم نظیری که در تاریخ ثبت شد، حتی نسل‌هایی که آن روزها حضور نداشتند هم می‌دانند در این روز چه شد و جوانان کازرون چه کردند، آن ها صحنه های زیبای از ایثار و فداکاری را آفریدند؛ ایثاری و فداکاری که  واقعه‌ای بزرگ را در تاریخ کازرون و انقلاب اسلامی رقم زد.

۴دی ماه شهرستان کازرون  ۸۳ جوان رعنا قامت خود را فدائی راه سرخ سیدالشهدا (ع) در دفاع از مهین کرد و چه هوشمندانه این روز به عنوان "روز کازرون" انتخاب شد.

حماسه عملیات کربلای۴ پر از دلاورمردی  سروقامتانی است که با شهادت و رشادتهایشان زیباترین تابلوی ایثار و فداکاری را خلق کردند که شماری از عاشقان اسلام و وطن از خطه شهرستان‌ کازرون در این عملیات پیچیده و سرنوشت ساز حضور داشتند، آنان که تا همیشه چراغ راه و اسوه فداکاری و ایثار ما شدند؛ جوانانی که حماسه و ایثار در جان و خونشان ریشه دارد و نسل به نسل در تاریخ پر افتخار این شهرستان صحنه های بی بدیلی را رقم زدند؛ از حماسه های  ناصر دیوان کازرونی در مبارزه با استعمار گران انگلیسی تا مبارزه با رژیم ستمشاهی و ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم که گوشه ای از تاریخ پر افتخار این دیار است.

در وصف این شهر همان بس که مقام معظم رهبری در وصفش گفتند: "کازرون شهری با سابقه درخشان تاریخی و مردمی پرشور، مومن و انقلابی".

  کافی هست تا به مردانگی مردمان این دیار پی ببریم و مواظب باشیم امپراطوری رسانه‌ای غری، الگوهای دروغین را جایگزین قهرمانان واقعی نکند.

به راستی آیا متولیان فرهنگ و تعلیم و تربیت توانسته‌اند، شهدا و رزمندگان را آنگونه که هستند به نسل های دوم و سوم انقلاب معرفی نمایند؟!
نام:
ایمیل:
* نظر: