آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
علیرضا اولاد حسینی
وجود کرونا و جان فشانی های کادر درمان بالاخص پرستاران برای هیچکس پنهان نیست. واکنش مسئولان در برابر این ایثارگری ها هم بر هیچکس پنهان نیست.
علیرضا اولاد حسینی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در یادداشتی نوشت:



در ایام کرونا تاپای جان ایستاده ایم حالا نوبت شماست.
دستور رهبری را اجرا کنید. چرا قانون اجرا نمی شود؟
شعارهایست که این روزا زیاد می شنویم. چه کسانی بایدپاسخگوی این پرستاران باشند؟ 14 سال تامل در امری واجب کافی نیست؟ 
آن دسته از مسئولانی که بهانه ی نداشتن بودجه را دلیل عدم اجرای قانون آن هم تا 14 سال بیان می کنند بدانند تازمانی که بودجه های میلیاردی  صرف خرید سنگ پا و کالاهای اینچنینی می شود بهانه هایشان کاملا واهی و دروغ می باشد.

 در دوره ی دکتر احمدی نژاد سال 1386 با پیگیری ها و دردسرهای زیادی که پرستاران متحمل شدند قانون تعرفه ی گذاری خدمات پرستاری در مجلس تصویب و ابلاغ شد و این خبر ،خبری خوش برای کل جامعه ی پرستاری کشور در آن زمان محسوب می شود اما پرستاران در نمی دانستند که تصویب قانون فقط ظاهر ماجراست اجرایی شدن آن اصل ماجراست . بعد تصویب این قانون در سال 1386 تا الان حدود 14 سال می باشد که در بایگانی خاک می خورد.

وجود کرونا و جان فشانی های کادر درمان بالاخص پرستاران برای هیچکس پنهان نیست. واکنش مسئولان در برابر این ایثارگری ها هم بر هیچکس پنهان نیست. 

اخیرا خبری بر مبنای افزایش حقوق پرستاران در فضای مجازی پخش شد وب اعث شادی پرستاران شد اما این اقدام باید سال گذشته اتفاق می افتاد افزایش حقوق کل کارمندان بجز کادر درمانی سال گذشته اجرایی شد و بعد گذشت این مدت طولانی الان این افزایش حقوق اجرا شد تا شاید پرستاران از خیر اجرای قانون بگذرند.

تاخیر در اجرای قانون،تاخیر در اجرای افزایش حقوق در حق کسانی که اگر یک ثانیه در درمان عزیزان ما تاخیر کنند حادثه ای اتفاق می افتد که جبرانش غیرممکن است. عدم اجرای قانون تعرفه ی گذاری در دولت 7ساله ی بی تدبیر لکه ی سیاهی بر قلب سفید کشور خواهد بود و این لکه ی سیاه همیشه به یادگار از این دولت خواهد ماند. 

پرستاران، دست از دامان وزارتخانه ی پزشکان بردارید و امیدی به این وزارتخانه نداشته باشید  این وزارتخانه همان جایی است که با کمبود شدید پرستار در کشور آن هم در اوج کرونا طرح 89 روزه را در کمترین زمان ممکن به اجرا اورد و بعد از آن پرستاران ایثارگر را رها کرد. این وزارتخانه همان جایی است که 14 سال ظاهرا برای اجرای قانون  تلاش کرده است اما دریغ از ذره ی پیشرفت .

پرستاران این بار رساتر از همیشه فقط خواهان اجرای قوانین آن هم در سریعترین شکل ممکن می باشند چون می دانند اگر اینبار هم از مطالبه ی حقوقشان دست بکشند، باید منتظر بحران دیگری باشند تا شاید کمی برای قدرانی از زحمات و تلاش های مجاهدانه ی آن ها مسئولین اقدامی انجام دهند.

کشوری که با کمبود جدی پرستار مواجه هست  برخی پرستاران در فکر مهاجرت برخی در فکر اعتراض علیه عدم اجرای قانون برخی در فکر نابرابری و اختلاف ؛ تصور نمی کنید پرستاران را نباید درگیر عدم توانایی خودتان در اجرای قوانین کنید؟

آن ها می بایست الان در این اوضاع به درمان و مداوای بیماران بپردازند نه اینکه هر لحظه دغدغه ی تضیع حقوقشان را داشته باشند آنهم زمانی که در خط مقدم جنگ علیه این ویروس منحوس قرار دارند. سوء مدیریتی مدت هاست گریبان گیر این جامعه شده است والان گریبان گیر قلب سفید کشورمان شده است. دلایل کمبود پرستار آن هم به چنین شکلی در کشور کاملا مشخص می باشد. 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس درخواست اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاران دارد و تازمان اجرایی شدن این قانون مطالبات این شورا ادامه خواهد داشت. اجرای دستورات مقام معظم رهبری باید سرلوحه  و نصب العین مسئولین اجرایی باشد اما افسوس که در بدنه دولت شاهد همچین رویکردی نیستیم در خیلی از موارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: