جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز:
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز از آزادی ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد با همت مردم و خیرین در "نذر رهایی" به نیابت از سردار دل‌ها خبر داد.
سرهنگ مجید علیپور، فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله در گفت‌وگو با خبرنگار تنویر در شیراز اظهار داشت: در راستای کمک‌های مومنانه که به توصیه مقام معظم رهبری شروع شد، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را یکی از محورهای تحت پوشش خود داشت و این موضوع در سالروز شهادت شهید سلیمانی به عنوان یکی از مجموعه فعالیتهای محوری بسیج مد نظر قرار گرفت.
به گفته سرهنگ علیپور، دلیل این امر هم نوع عملکرد این شهید عزیز بود که یکی از فعالیت های اصلی سردار دلها رهاسازی انسان ها از انواع قید و بندهای اسارت بود؛ این اسارت شامل همه چیز می شود؛ پس فعالیت ها در راستای نذر رهایی آغاز شد و در مرحله اول که در دهه بصیرت و سالروز شهادت این شهید عزیز همرزمان با وفایش بود، در استان ۱۱۶ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند که ۲۷ مورد به همت سپاه ناحیه بقیه الله و بسیجیان و خیرین این ناحیه بود.
وی با تأکید بر اینکه این مسیر ادامه خواهد داشت، مرحله دوم این طرح را در دهه مبارکه فجر و مرحله سوم را به مناسبت نیمه شعبان اعلام کرد و گفت: از همین جا از همه مردم و خیرینی که تمایل دارند در این کار خداپسندانه و ارزشمند سهیم شوند، تقاضا داریم که کمک های خود را با مراجعه به ناحیه بقیه الله، یا حوزه ها و نواحی و پایگاه‌های مقاومت سطح شهر و مساجد ارائه دهند.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز افزود: گروه های جهادی وابسته و نواحی مقاومت بسیج در این امر مشارکت دارند.
سرهنگ علی پور تأکید کرد: این کار کاملا مردمی است و یکی از زیبایی‌های این کار هم همین مردمی بودن است و سپاه با جمع آوری و مدیریت این کمکها، و رایزنی با سازمان زندان ها و ستاد دیه، عملاً نقش واسطه و مدیریت این کار را بر عهده دارد.
وی، ارزش ریالی این آزادسازی را که با تعامل ستاد دیه انجام شد، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که با مشارکت ستاد دیه و خیر محلی جمع آوری شده است.
سرهنگ علیپور گفت: برای دهه فجر هم با توجه به همت خیرین و مردم، و با توجه به مبالغ جمع آوری شده، امیدواریم بتوانیم تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: