آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
عضو هسته تخصصی عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس:
سپهر قاسمی گفت: مواظب باشیم کسانی از فیلتر‌های نظارتی عبور نکنند که تایید صلاحیت آنها، هزینه‌های جبران ناپذیری را به نظام تحمیل کند.

به گزارش روابط عمومی و رسانه ناحیه بسیج دانشجویی فارس، سپهر قاسمی در گفتگو با خبرنگار ما از همه کسانی که با احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت خویش و اداره امور شهرها و با شناخت دقیق از اوضاع کنونی برای عضویت در شوراهای شهرهای استان ثبت نام کردند، تشکر کرد و اظهار داشت: حضور و مشارکت نامزدها در گروه ها و اقشار مختلف مردم  زمینه ساز یک مشارکت خوب و به لطف خدا یک رقابت جدی خواهد شد.

تأیید صلاحیت داوطلبان و هزینه‌هایی که می‌تواند در بر داشته باشد

وی افزود: در این فضای رقابتی در مقوله حفظ ارزش‌های دینی، کاندیداها به جای بیان نقطه ضعف رقبا باید داشته‌ها و توانمندی‌های خود را بیان کنند  چرا که این امر موجب می‌شود از انصاف دور شویم و بر همین اساس برای اثبات خود، دیگران را تخریب ‌کنیم و با این حرکت موجب طمع دشمنان نسبت به انتخابات  شده به علاوه سبب بدبینی و تردید مردم نسبت به انتخابات می‌شویم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز ادامه داد: پس در جامعه اسلامی که دارای خطوط قرمز ویژه‌ای است، تائید یا عدم تائید صلاحیت کاندیداها  منجر به انزجار مردم نمی‌شود، زیرا مردم هدفی بزرگ دارند که این هدف در قالب فرد خلاصه نمی‌شود‍ و هدف ارجح‌تر که سربلندی جامعه اسلامی است، مورد توجه قرار می‌گیرد.    

وی با بیان اینکه ما در یک جامعه دینی و اسلامی زندگی می‌کنیم و انتخابات آبروی ملت و ابزاری برای اقتدار کشور و ملت خواهد بود، تصریح کرد: دشمنان چشم طمع به این انتخابات دوخته‌اند پس باید تمام متولیان امر در فرایند گزینش چارچوب معیارهای دینی را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا کسانی از این فیلتر همانند بسیاری از اعضای شوراهای شهر و روستا در پنجمین دوره عبور نکنند که هزینه‌های جبران ناپذیری را برای نظام به بار آورند.

این فعال دانشجویی افزود: افراد از شعارهای دروغ دوری کنند هچنین سبب گسترش اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در جامعه نباشند و از اسراف و تبذیری که در تبلیغات می‌شود و استفاده از بیت‌المال برای تبلیغ خود، دوری کنند چرا که تمام این امور غیراخلاقی است.

وی تاکید کرد : اعضا هیئت اجرایی باید تلاش خود را بیشتر به کار برند تا معضلی که هدف وسیله را توجیه می‌کند و فرد می‌تواند برای رسیدن به قدرت از هر وسیله‌ای استفاده کند که غرب درگیر آن است گریبان گیرمان نشود و ماهیت دینی ما را به خطر نیندازد همچنین باید ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی، ساده زیستی، تقوا، ایمان و عدالت محوری را لازمه انتخاب فرد اصلح بدانند .

مسئول امور شهرستان‌های هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس گفت: از سوی دیگر دستگاه قضاوت کننده مجموعه عملکرد هیات اجرایی و نظارت را نیز تحت مراقبت داشته و هیات بازرسی و نظارت بر اساس قانون بر فرایند انتخابات نظارت دارند و نباید کوتاهی و قصوری از هر کدام سر بزند که نتیجه ای جز بی اعتمادی مردم را نخواهد داشت.

قاسمی به نقش هیات اجرایی، نظارت و اختیاراتی که طبق قانون دارند اشاره کرد و گفت: تعیین صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا نباید به هیچ وجه تحت تاثیر افراد، جریان ها و گروه ها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر هیات اجرایی و نظارت انتخابات فکر کند که با کم شدن تعداد افراد تایید صلاحیت شده خدشه ای به انتخابات وارد می شود، شروع کج سلیقگی آنهاست.

این فعال دانشجویی گفت: هیات اجرایی به عنوان نمایندگان معتمدین اقشار مختلف مردم، نباید از مسئولیت ها فرار کنند و بررسی کاملی داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه فرایند برگزاری انتخابات چنان باید طبق قانون برگزار شود تا هر گونه  سوءتفاهم از بین برود به فرمانداران به عنوان رئیس ستاد انتخابات هر شهرستان گفت: فضایی را درست کنیم که برخی ها از امروز، باخت خود را از آینده توجیه نکنند.

وی اظهار داشت: یقین داشته باشید اگر خلافی بر فردی از اعضای هیات اجرایی یا نظارت آشکار شود، باید با قاطعیت در صلاحیت افراد اعمال شده و با هماهنگی، دستگاه قضایی نیز ورود پیدا کند.

قاسمی با بیان اینکه چشم دانشجو باز و او بیدار است، خاطرنشان کرد: دانشجو تحت تأثیر تبلیغات و جوسازی قرار نمی‌گیرد و اگر ذره ای حس شود لابی‌گری پدرخوانده‌های سیاسی شیراز در حال تحقق است، ورود پیدا می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: