آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
مسئول بخش پژوهش و هنر جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز:
سپهر قاسمی گفت: یکی از اهداف بخش پژوهشی جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز علاوه بر تقدیر از مولفین و محققین گرانقدر، شناسایی و احصاء آثار پژوهشی یک دهه اخیر این عرصه و معرفی به جامعه علمی و فرهنگی کشور می باشد .
به گزارش روابط عمومی و رسانه بسیج دانشجویی فارس، سپهر قاسمی مسئول بخش پژوهش و هنر جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز به معرفی خود پرداخت : بنده دانش آموخته رشته فرش (هنر) دانشگاه دولتی شیراز می‌باشم .سابقه کسب عناوین استانی (همدان،تهران) در بخش فرهنگی و مقاله‌نویسی را دارم و در حال حاضر نیز در حال تدوین و ویرایش مقالات علمی و پژوهشی می‌باشم .

وی افزود : پیشنهاد خاص بنده به افراد علاقه‌مند ، جهت رشد خود در این زمینه شرکت در کارگاه‌های مقاله‌نویسی ، یادداشت‌نویسی و به خصوص فعالیت در بخش نشریات می‌باشد .

یکی از اهداف جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز، شناسایی آثار پژوهشی یک دهه اخیر است

قاسمی بیان داشت : گردآوری و بازشناسی آثار پژوهشی ، خود می تواند ؛ دریچه ای به تعمق و تدبر بیشتر در سنت‌های حسنه الهی و مشوق گسترش پژوهش های بنیادی و کاربردی در این خصوص باشد . در همین راستا بسیج دانشجویی استان فارس به برگزاری اولین جشنواره تاریخ ساز در رشته های مختلف نموده است که یکی از بخش‌های آن پژوهش و هنر می‌باشد .

قاسمی تاکید کرد : محورهای اصلی بخش پژوهش و هنر باید متناسب با موضوعاتی چون راهیان نور ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، دفاع مقدس ، باشد  .

وی تصریح کرد : یکی از اهداف این بخش از جشنواره علاوه بر تقدیر از مولفین و محققین گرانقدر، شناسایی و احصاء آثار پژوهشی یک دهه اخیر این عرصه و معرفی به جامعه علمی و فرهنگی کشور می باشد .

قاسمی در ادامه گفت : شرکت کنندگان قوانین و مقررات فوق را در پژوهش‌های خود اعمال کنند :

1) آثار تألیفی باید در قالب کتاب ، پایان نامه و مقاله باشد .
2) آثار شرکت کنندگان در بخش کتاب می بایست دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد .
3) پایان نامه هایی در این جشنواره مورد پذیرش است که مرحله دفاع را گذرانده و نمره آن اخذ شده باشد .
4) پایان نامه ها می تواند از طرف دانشجو یا اساتید راهنما و یا حتی از طرف دانشگاه به عنوان مالک معنوی اثر ارسال شود . 
5) در بخش مقالات نیز مقالاتی که در نشریه های علمی داخلی یا بین المللی چاپ شده باشند مورد پذیرش قرار می گیرند .
6) نویسندگان مقالات برتر اگر بیش از یک نفر باشند به کلیه نویسندگان لوح تقدیر اعطاء می گردد .

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز در پایان ضمن تشکر از عوامل برگزار کننده جشنواره برای تک تک شرکت کنندگان آرزوی موفقیت کرد .
نام:
ایمیل:
* نظر: