کد خبر: ۱۲۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز در جشواره شعر خرمشهر؛
سرهنگ عباس بنایی گفت: دشمن امروز ذهن بچه‌های ما را با فضای مجازی و ماهواره تسخیر کرده است و اگر امروز آمار اعتیاد، طلاق و جرایم عمد و ناهنجاری های اجتماعی را نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که ما روزانه تلفات می‌دهیم

 سرهنگ عباس بنایی فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله شیراز در جشنواره شعر خرمشهر این ناحیه که به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که توسط کانون بسیج هنرمندان ناحیه  در مجتمع خلیج فارس شهرک گلستان برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب  فرمودند که ما خرمشهرها در پیش داریم و این به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی خواهد بود لذا شاید در عملیات بیت المقدس تعداد زیادی شهید و مجروح داده باشم اما متاسفانه در بجث جنگ نرم، روزانه شاهد تلفات هستیم.

وی با اشاره به اینکه آن روز دشمن نتوانست شهر خرمشهر را تصرف کند، اما امروز می‌بینیم که خانه‌های ما نیز تصرف شده است، بیان کرد: دشمن امروز ذهن بچه‌های ما را با فضای مجازی و ماهواره تسخیر کرده است و آنها می‌دانند که در جنگ سخت حریف ما نخواهند شد و می‌خواهند دوره رنسانس را تکرار کنند و وظیفه ما بسیار سنگین است.

بنایی ادامه داد: اگر امروز آمار اعتیاد، طلاق و جرایم عمد و ناهنجاری های اجتماعی را نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که ما روزانه تلفات می‌دهیم، تلفاتی که اگر در جنگ هشت ساله می‌دادیم باعث افتخار بود اما امروز باعث شکستگی است.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله شیراز ضمن ابراز تاسف از این واقعه، ابراز داشت: روزانه خانواده‌های زیادی متلاشی می‌شوند و واقعا خرمشهرهای زیادی در پیش است و باید دست به دست هم دهیم تا از این وضعیت بیرون بیاییم.

وی به پیروزی مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: فلسطین با سنگ با اسرائیل مقابله می‌کرد اما بعد از چهل سال مقاومت امروز دارای موشک شده و اسرائیل درخواست آتش بست می‌کند که این پیروزی در اثر مقاومت مردم فلسطین به دست آمد و اگر ما نیز این مقاومت را ادامه دهیم در جمهوری اسلامی پیروز هستیم و امید به نصر الهی داریم اما اگر غافل شویم شاهد تلفات روزانه خواهیم بود.

وی به نقش هنرمندان در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: اگر هنرمندی مومن و انقلابی باشد جوان و نوجوانانی در تراز انقلاب تربیت می‌شود لذا نقش هنرمند نقشی بی‌نظیر است که می تواند گاهی با یک کتاب، شعر و فیلم سینمایی، کار هزاران ساعت سخنرانی و نشست روشنگری را انجام  دهد.

در جشنواره شعر خرمشهر تعداد ۵۰ شعر به دبیرخانه ارسال شده است که تعداد شش اثر به عنوان بهترین شعر انتخاب و شایسته تقدیر شد.




نام:
ایمیل:
* نظر: