آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه:
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در فارس گفت:ده سال است که اقتصاد ایران از رکود تورمی فزاینده رنج میبرد.
به گزارش روابط عمومی و رسانه ناحیه بسیج دانشجویی فارس، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه امروز در  گفت و گو با خبرنگار ناحیه بسیج دانشجویی در خصوص شرایط اقتصادی و بحران کرونا اظهار کرد: ده سالی است که اقتصاد ایران از رکود تورمی فزاینده ای رنج می برد که امان را از مردم ستانده و جانشان را به لب رسانده ؛ آقای رئیسی ، به فرموده امام علی علیه السلام به خدا تعهد سپرده است که به گرسنگی ستمدیده و شکم بارگی ستمگر رضا ندهد.


وی افزود:  فقر غذایی ،فقر سلامت ،فقر آموزشی و تبعیض و فساد گریبان میلیون‌ها خانواده ایرانی را گرفته و آبروی اسلام و جمهوری اسلامی در گرو نجات آنان از این بندهای اسارت است. بحران کرونا و بحران های اقتصادی و اجتماعی متعاقب آن ، رکود سختی را بر جهان تحمیل کرد که در کشورهایی مانند ایران که پیش از این بحران ، دچار فقر و نابرابری سنگین بودند ضربه رکودی مضاعف و کاری تر شده است.

حجت السلام پرنیان اضافه کرد: فکر می کنید رکود تورمی ده دوازده سال اخیر که ناشی از نادانی و ناتوانی برخی از زمامداران و فساد دیوانی و فشار رذیلانه بیگانگان بود به اضافه این رکود مضاعف کارایی برای مستضعفان توانی باقی گذاشته است؟

وی در ادامه بیان داشت: اگر کسی تصور کند مردم ایران ادامه این روند را می پذیرند قطعاً در اشتباه است؛ باید به یاد داشت که گرچه رمقی برای تهیدستان نمانده ولی حوادث چندین شهر در استان‌های دیگر، نشان داد که وضعیت فعلی استعداد بالایی برای امنیتی شدن دارد و بر این انتظار است که رئیس جمهور منتخب در اجرای تعهدی که به خدا و مردم سپرده از سبدی از غذا درمان و آموزش را برای مستحقان تزیین نمایید ،چون مصرف این اقلام ضروری و غیر قابل چشم پوشی است. باید با کارت هوشمند به طور غیر نقدی و غیر سرانه و متناسب با برد و درآمد هر خانوار سهمی بندی را اجرا کند تحقیقات دیده‌بان نشان می‌دهد که با زحمات انجام شده در وزارت کار و توانایی‌های فراهم آمده در وزارت ارتباطات و کمک گرفتن از سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای مذهبی عملی است.

همچنین حجت السلام پرنیان در خصوص نجات مردم از وضعیت موجود افزود:
نخستین اقدام دولت اجرای سیاست حمایتی موثر از مستضعفان است. روشن است  وقتی از این وضعیت غیر قابل قبول نجات پیدا می‌کنیم که دردها را با علم و دانش و با تکیه بر ارزش ها و اقتضائات کشور بشناسیم و چاره جویی اساسی پیش گیریم؛ در غیر این صورت نمی توانیم برای بلند مدت به سیاست‌های حمایتی در این ابعاد ادامه دهیم و نه حق داریم ادامه این وضعیت را بپذیریم. 

سپس در ادامه اظهار داشت: درست است که راه نجات پایدار در اصلاح حکمرانی و حکمرانان است که تنها به دست جمهور مردم محقق شدنی است. اما اگر چرب و شیرین دنیا ،دغدغه مردم، اسلام و وحدت را در دسته ای  از حکمرانان کمرنگ و بی رنگ کرد و آنها را از دین خدا و قوانین مردمسالار کشور و از علم و عقل ساخت کار به اینجا کشیده می‌شود که بیش از نیمی از جمهور مردم نیازمند حمایت فوری باشد تا رمقی پیدا کنند و توان ایستادگی در برابر اصلاح مردم سالارانه حکمرانی و حکمران آن را بیابند به میدان بیایند درست مانند وقتی که حادثه‌ای حادثه دیده ای را به اورژانس می‌رسانند نخستین اقدام به تزریق خون به اوست.


وی بیان داشت: از جهت تجربی ،دستان ما پر است. جدای از تجربه زمان جنگ تحمیلی، از تجربه‌های زیادی در جهان نیز می توان آموخت؛ مانند توزیع کوپن غذا از جنگ جهانی دوم تا به امروز بین مستحقان آمریکا که با چرخه رکود و رونق مقدار و پوشش این خدمت  بالا و پایین میرود. 

بالاترین رقم مربوط به سال ۲۰۱۳ است که تبعات رکود و بحران سال ۲۰۰۸ آمریکا به حداکثر رسیده بود و دولت آمریکابه ۴۷ میلیون و ۵۳۶ هزار آمریکایی کوپن غذا(Food Stamp )،یا همان کارت هوشمند برنامه کمک تکمیلی غذا برای مقابله با گرسنگی و سوء‌تغذیه ارائه کرده ۷۹ میلیارد دلار برای دولت وی هزینه داشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در آخر بیان داشت: صحبت از محل تامین منابع لازم برای حمایت از مردم بیجاست ،منطق این ادعا مانند روز روشن است ؛اگر رئیس‌جمهور منتخب بخواهد تعهدی را که خدا از وی گرفته و عهدی را که با مردم بسته است و فرامینی را که علی به مالک اشتر داده، اجرا کند، یا بخواهد به حقوق بشر که شاید، مهمترین آنها" حق دسترسی به غذای کافی سلامت و آموزش "است، پایبند باشد، تردیدی در اقدام سریع نمی ماند.کسی نمی تواند در اولویت قطعی تامین اعتبار آنچه با مرگ و زندگی مردمان یک کشور و یا بود و نبود حاکم آنان ارتباط وثیق دارد ،شک کند. 

هر خرج دیگری، فقط و فقط پس از تامین اعتبار برای رفع نیاز حیاتی به حداقل غذا ،درمان و آموزش و نیز نیازحیاتی نجات جان و زندگی هم وطنان در برابر بحران بی سابقه کرونا ،قابل طرح است.

در این گفتگو حجت السلام پرنیان سهمیه بندی را یک روش اجرایی برای دستیابی به اهداف ضروری برشمرد  که در همه جای دنیا در مواقع لازم به کار گرفته می‌شود وی همچنین خواهان اقدام قاطعانه آقای رئیسی شد‌.
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: