آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد:
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر نگاه مسئله محوری در حوزه علوم انسانی گفت: منظومه فکری امامین انقلاب را مطالعه و توجه ویژه به آن شود.
به گزارش رسانی و فضای مجازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس ، محمدمهدی نیازمند امروز در ویژه برنامه کشوری دهه نشینی در حسینیه انقلاب اسلامی که توسط بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: 
انقلاب اسلامی مسیر تربیت انسانها با معنویت را فراهم کرده است. 

وی با تاکید بر مطالعه مباحث علوم انسانی و توجه  ویژه به آن ها افزود: بهترین پاسخ ها به شبهات را می توان در کلام امامین انقلاب پیدا کرد. 

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی بستر تربیت نیرو فراهم کرده است، بر نگاه مسئله محوری در حوزه علوم انسانی تاکید و اضافه کرد: منظومه فکری امامین انقلاب را مطالعه و توجه ویژه به آن شود.

نیازمند با اشاره به توصیه اخلاقی امام(ره)، بر مطالعه و توجه ویژه به آن ها تاکید کرد و گفت: اخلاص، ایثار، توکل، ایمان، راستگویی، تواضع و... از جمله فضیلت هایی است که نباید از آن غافل شد از این رو ترویج فضائل اخلاقی در فضای جامعه باید به یک حرکت عمومی تبدیل شود. 

وی با تاکید بر معنویت و اخلاق و تقویت مبانی اعتقادی افزود:  برای معنویت فردی و دسته جمعی یک اهتمام جدی صورت گیرد. 

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور به جنبش نرم افزاری و تولید علم اشاره و بر حرکت شتابزا در این حوزه تاکید و تصریح کرد: مقام معظم رهبری به خوبی توطئه های دشمنان را تشخیص دادند و خنثی کردند. 

نیازمند با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: برای رفع مشکلات اقتصادی باید نگاه به داخل و توانمندی های داخلی داشت و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی کرد. 

وی بیان داشت: نیاز به اقتصاد قوی داریم چرا که یکی از  عوامل سلطه ناپذیری است.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور در این نشست که با موضوع «نقش دانشجو در آینده پژوهی انقلاب اسلامی» و با حضور مجازی دانشجویان بسیجی برگزار شد، اظهار داشت: باید در آینده مسیر انقلاب بر روی بیانیه گام دوم انقلاب را تمرکز داشت.

نیازمند بر تبیین شایسته دستاوردهای انقلاب اسلامی، شناخت صحیح صحنه و میدان و تحلیل درست تاکید کرد و گفت:مبارزه با فساد در مسیر انقلاب وجود داشته است و باید به عنوان یک کارویژه دنبال شود. 

 وی با بیان اینکه جریان دانشجویی در حوزه عدالت پای کار است افزود: در مقوله عدالت نیز باید مبانی نظری و مفهوم آن را به خوبی درک کرد تا از انحراف در این زمینه جلوگیری شود. 

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه استقلال را از شاخصه های انقلابی گری دانست و با بیان اینکه استقلال و عدم وابستگی یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی است تصریح کرد: عزت، سیاست خارجی و مرزبندی با دشمن مهم است و جوان دانشجو و انقلابی در آینده انقلاب اسلامی باید مرزبندی با دشمن را مشخص کند. 

نیازمند با تاکید بر تعريف درست و صحیح از آزادی اضافه کرد: مبانی آزادی در آثار شهید مطهری و بیانات امامین انقلاب موجود است. 

وی بر پرهیز از بی حیایی و بی غیرتی تاکید کرد و بیان داشت: 
تعبیر آزادی که شعار انقلاب اسلامی نیز بوده است را باید به خوبی شناخت. 

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به سبک زندگی و تفکر عمیق در این خصوص اظهار داشت: دشمن به دنبال لغزاندن سبک زندگی و تغییر مدل زندگی اسلامی ملت ایران است. 

نیازمند با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی زمینه حضور بانوان و نقش آفرینی اجتماعی آن ها فراهم شده است، به نقش مهم بانوان در خانواده و اثرگذاری در تربیت نسل آینده اشاره کرد و گفت: یکی از بخش هایی که بانوان نقش بیشتری دارند در بحث مدیریت سبک زندگی است که محوریت دارند.

وی با اشاره توانمندی های ملت ایران، بر توجه و اهتمام  ویژه به نخبگان و استفاده از ظرفیت آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: