کد خبر: ۱۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تا کنون ۱۳۵ شهر و روستای کشور در ۵ استان گرفتار سیل شده و ۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش بسیج عشایر فارس، با گذشت 5 روز از بارش باران سیل هر لحظه شهر و روستاهای بیشتری را گرفتار کرده است. بر اساس اخبار دریافتی از سازمان امداد و نجات هلال احمر حاکی از آن است که دامنه سیل به استان اصفهان هم رسیده است

هم اکنون شهرهای خاش، ایرانشهر، نیک شهر، سیب و سوران، زابلی ،سروان و زاهدان و 80 روستا در استان سیستان و بلوچستان و شهرهای زرین دشت، فسا،‌ داراب، ‌سپیدان و شیراز به همراه 8 روستا و مناطق عشایر نشین در استان فارس هم دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

در استان کرمان نیز شهرهای ساردوئیه، بافت، جیرفت، بم، ارزوئیه، سیرجان و 24 روستای این استان با سیل دست و پنجه نرم می‌کنند و شهر سمیرم در استان اصفهان و شهرهای حاجی و آباد و گوهران در استان هرمزگان نیز گرفتار شدت سیل شده‌اند.


اگر چه محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد جزئیات امداد رسانی اطمینان داده است که تا کنون 380 امدادگر در قالب 40 تیم وارد مناطق سیل زده شده و جان 3700 نفر را نجات دادند لکن مشکل عشایر ورای مشکل دیگر اقشار کشورمان است. آنها علاوه بر معضل اسکان خویش، مشکلات نگهداری از احشام خود را در این وضعیت اسف بار نیز دارند.


امید است با تلاش مضاعف مسئولین، مشکل این قشر عزیز و تولید کننده کشورمان در این مناطق سیل زده به طور جدی حل شود. چرا که حشم تنها سرمایه معیشتی عشایر عزیزمان است.

پایان خبر/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: