آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
بیانیه هسته بین الملل بسیج دانشجویی فارس :
بسیج دانشجویی فارس در بیانیه‌ای غرب را که حمایت از سلمان رشدی و همواره به گواه تاریخ، اهانت به مسلمانان را به بهانه آزادی بیان توجیه می‌کند محکوم کرد.
به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان فارس دربیانیه‌ای نوشت: بسیج دانشجویی فارس با توجه به فتوای تاریخی امام (ره) به دلیل اهانت سلمان رشدی به اسلام و مسلمانان، این فرد مرتد را محکوم به مرگ می‌داند. همچنین غرب را که حمایت از سلمان رشدی و همواره به گواه تاریخ، اهانت به مسلمانان را به بهانه آزادی بیان توجیه می‌کند محکوم می‌کند.

متن بیانیه به شرح زیر است:


از صدر اسلام تاکنون همواره مستکبران به طرق مختلف سعی بر مقابله با اسلام و نفی ارزش‌ها و مقدسات نظام اسلامی داشته اند. این موضوع بر کسی پنهان نیست که مهم‌ترین دلیل این تقابل در تمامی برهه‌ها به خطر افتادن منافع مستکبران و استعمارگران بوده است. به گواه تاریخ، دشمنان اسلام هرگز حاضر نبوده اند که ببینند در مقابل چشم هایشان پرچم تمدن اسلامی افراشته شده باشد و در تمامی بزنگاه‌های تاریخی زمانی که نتوانسته اند به طور علنی در مقابل اسلام بایستند، سعی آن‌ها بر این بوده است که ایمان و باور‌های دینی مسلمانان را هدف قرار دهند. در واقع راهبرد اصلی آن‌ها این بوده است که با معرفی و تبلیغ اسلام‌های جعلی، مردم را از رهنمود‌های اسلام حقیقی دور نمایند تا به امیال شیطانی خود برسند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) یکی از بارزترین رخداد‌های قرن بیستم بود که در ابعاد گوناگون، منشاء پیامد‌های بنیانی و شگرفی در سطح جهان گردید. بی‌گمان، ویژگی ضد استعماری این انقلاب عظیم، راه هرگونه سوء استفاده بیگانگان از منافع ملی را سد کرد و عزم دشمنان را در از بین بردن اهداف ضد استعماری نظام اسلامی دوچندان نمود فلذا طرح نقشه‌های جدید در جهت دستیابی به خاک، هویت، فرهنگ و منافع مسلمانان، در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفت. پس از آنکه دشمنان اسلام و ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس که مظهری از برترین صفات انسانی نظیر حماسه آفرینی، معنویت، دینداری، آرمان خواهی، ایثار، ازخودگذشتگی، تدبیر، حکمت و مقاومت بود نتوانستند کاری از پیش ببرند برآن شدند که بار دیگر ارزش‌های انسانی مسلمانان را مورد هدف قرار دهند.


حدود ده سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که استعمارگرانی نظیر انگلیس، آمریکا و صهیونیسم با حمایت از احمد سلمان رشدی نویسنده هندی- انگلیسی کتاب موهن و ضداسلامی ((آیات شیطانی)) را در انتشارات وایکینگ که وابسته به سرمایه‌داران اسرائیلی بود علیه مسلمانان به چاپ برساندند.


انتشار این اثر، احساسات و عصبانیت مردم مسلمان جهان را برافروخت؛ به طوری که تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به این کتاب شکل گرفت و در پی آن تعدادی از شهروندان مسلمان جهان کشته شدند. حضرت امام (ره) به‌محض مطلع شدن از محتوای کتاب آیات شیطانی، در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷، آن بیانیه و فتوای تاریخی را صادر کردند و سلمان رشدی را با توجه به تألیف این کتاب که عملاً و عمداً به ساحت نبی اسلام جسارت کرده بود و خود را از مصادیق «سابّ‌النبی» قرار داده بود بنا به فقه اسلامی و فتوای تمامی مراجع اعدام است، مهدورالدم خوانده و همچنین با دور اندیشی که امام (ره) داشتند به جهت نیرنگ احتمالی دشمنان برای توبه نمایشی که این حکم را خنثی کند آن را برگشت‌ناپذیر دانستند.


سلمان رشدی که روز جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ به وقت نیویورک در مراسمی برای سخنرانی با موضوع آزادی بیان در این شهر حضور یافته بود، از سوی هادی مطر جوان ۲۴ ساله لبنانی متولد آمریکا با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد که واکنش‌های متفاوتی را در سراسر دنیا به دنبال داشت.

متاسفانه در طی چند روز گذشته فضایی متلاطم در کشور حاکم شده است که برخی تئوری توطئه و صیانت از برجام را به سبب حمله به سلمان رشدی مطرح می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز در بازی ترسیم شده آمریکا و اسرائیل به نفع دشمنان اسلام و ایران نقش آفرینی می‌کنند.

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان فارس فارغ از اینکه این اقدام از سوی چه کشور، چه گروه، چه تشکیلات و چه کسی انجام شده باشد با توجه به فتوای تاریخی امام (ره) به دلیل اهانت سلمان رشدی به اسلام و مسلمانان، این فرد مرتد را محکوم به مرگ می‌داند. همچنین هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان فارس، غرب را که حمایت از سلمان رشدی و همواره به گواه تاریخ، اهانت به مسلمانان را به بهانه آزادی بیان توجیه می‌کند محکوم می‌نماید و اذعان می‌دارد که اعتماد و همراهی با غربی که همواره اصالت ضد اسلامی خود را ثابت کرده، امری پوچ و بیهوده است.
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
نام:
ایمیل:
* نظر: