جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۰
مدير تربيت و آموزش سازمان بسيج هنرمندان فارس:
مدير تربيت و آموزش سازمان بسيج هنرمندان فارس گفت: گروه صالحین نظامی متشکل از حلقه های منسجم و مرتبط در سطوح مختلف بسیجیان است که با استفاده از ظرفیت های علمی و معنوی نظام اسلامی، موجب ارتقای افراد بسیجی در ابعاد مختلف می شود.

 الهام وزارتي در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان فارس، در مورد گروه های صالحین بیان داشت: با برگزاري و تشكيل گروه هاي صالحين به دنبال پیشرفت و حرکت هنرمندان به سمت تعالي هستيم تا جایی که كشورمان با همان هنر اسلامی که مستحق آن هست برسد.

 

وزارتی با اشاره به اينكه گروه هاي صالحين به دو گروه عام و خاص تقسيم مي شود در مورد ترتیب، توالی و چگونگي تكشيل و برگزاري گروه هاي صالحين گفت: ثبت نام داوطلبين توسط نيروي انساني هر كانون در سازمان بسيج هنرمندان انجام می گیرد و بعد به قسمت تربيت و آموزش ناحیه برای شرکت در جلسات گروه های تربیتی عام صالحین صورت می پذیرد و سپس داوطلب باید در جلسات گروه های تربیتی عام صالحین شرکت کند و پس از احراز ویژگی ها و شاخص های اعضای عادی بسیج توسط سرگروه تربیتی و همچنين بعد از تکمیل اين موارد کارنامه مربوطه بخش اردوی پایان دوره (میثاق نامه) اجرا می شود و در نهایت  پرونده عضویت فراگیران توسط کانون تکمیل و قطعیت می یابد. 

وزارتی نحوه راه اندازی گروه های تربیتی خاص و عام را به شرح ذيل بيان داشت:

راه اندازی گروه های تربیتی خاص: 

اولین مرحله از راه اندازی گروه های تربیتی، راه اندازی گروه های خاص است. 

در هر کانون به ازای هر7 الی 25 نفر از هنرمندان سازماندهی شده در گروه های هنری و ادبی واجد شرایط یک گروه تربیتی خاص (حلقه صالحین) تشکیل مي گردد. 

البته هنرمندان بسیجی که دارای عضویت فعال نیستند از لحاظ تربیتی شرایط عضویت در گروه تربیتی خاص را دارند و با تشخیص سرگروه مربوطه می توانند در این گروه عضو شوند.

 و راه اندازی حلقه های تربیتی عام: 

هر کانون  می تواند  یک گروه تربیتی عام با تعداد حداکثر 60 نفر تشکیل دهد. 

البته تعداد حلقه های خاص در هرکدام از گروه های هنری بیش از یک گروه عام (25 الی 30 نفر) مي باشد و به تناسب به دو یا چند گروه خاص تقسیم می شوند. 

هر کدام از اعضای گروه خاص با جذب 2 تا 5 نفر از هنرمندان واجد شرایط و ارتباط مستمر با آنها در ارتقاء معنوی به آنها کمک مي نمایند.

وزارتی ابراز داشت: هنر اسلامی باعث رشد و بالندگی هنرمندان در جامعه می شود و در صورتی آثار هنرمندان ماندگار می شود که به سمت تعالي در حركت باشد و متعهدانه به حركت خود ادامه دهد و امید است تا با یاری همه ی بسیجیان که در این راه قدم می گذارند زیبایی های هنر متعهد را به همگان نشان دهیم.

انتهاي پيام/224224/

نام:
ایمیل:
* نظر: