آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶


محمد تاج بخش مدیر جنگ اقتصادی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اعلام شعار سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «مهار تورم ، رشد تولید» گفت :

معظم له همانند سال های گذشته با نگاه راهبردی و در راستای تعیین و تبیین سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ، مسئله ی اقتصاد و مشکلات معیشتی مردم را به عنوان اصلی ترین مسئله ی کشور اعلام کردند که این مهم در بر دارنده ی عمق نگاه استراتژیک و ژرف نگر آن حکیم فرزانه و حساسیت ویژه ی ایشان نسبت به آمار های اقتصادی کشور است. 
ایشان ضمن تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون علمی ، فناوری ، صنایع دفاعی ، امور زیر ساختی و غیره ، اقتصاد را در رأس نقاط ضعف کشور برشمردند که البته در این باره نکته ی قابل تأملی را در سخنرانی نوروزی در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بیان فرمودند. رهبری بسیاری از سیاست های فعلی اقتصاد را میراث گذشتگان پیش و پس از انقلاب دانستند ، و در این باره انتظار می رود کارشناسان و خبرگان امر به بازنگری و اصلاح سیاست های غلط گذشته بپردازند.

تاج بخش مدیر جنگ اقتصادی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد :
مهار تورم و رشد تولید حقیقتاً دو اصل مورد توافق بین تمام کارشناسان کشور در راستای تحقق پیشرفت اقتصادی است. مهار تورم در کنار رشد تولید، علاوه بر اینکه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد را بالا خواهد برد، به فاصله گرفتن از اقتصاد مبتنی بر نفت و تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب نیز کمک خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص لزوم برنامه ریزی تمام ارکان نظام به ویژه قوه ی مجریه برای تحقق شعار سال گفت :
برای رسیدن به رشد تولید در کنار مهار تورم، مهم‌ترین سیاست اجرایی توسط دولت، سیاست هدایت اعتبار است. هدایت اعتبارات بانکی به سمت بخش‌های دارای روابط اقتصادی پیشینی و پسینی در اقتصاد را می‌توان مهم‌ترین سیاست سال جاری در مهار تورم همزمان با رشد تولید دانست. البته وجود این انتظار از دولت نافی انتظاراتی نیست که از مجلس شورای اسلامی در خصوص تهیه و تصویب قوانین سختگیرانه ی مالیاتی در راستای حذف دلالان و سفته بازی از اقتصاد کشور وجود دارد.

این مسئول در بسیج دانشجویی استان فارس همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار مسکن و سهم عظیم این حوزه در سبد معیشت خانوار های شهری در کشور و وعده ی دولت سیزدهم جهت افزایش ساخت و عرضه ی مسکن جهت تعدیل قیمت ها و کاهش تورم ناشی از کمبود ها طی سال های گذشته ، یکی از مهم ترین عرصه های افزایش تولید و کاهش تورم که سهم مستقیم و غیرمستقیمی بر اشتغال زایی و جذب نقدینگی و تسهیلات بانکی کشور به خود دارد را عرصه ی ساخت و ساز مسکن و چاره اندیشی در خصوص احتکار خانه های خالی دانست که دانشجویان بسیجی استان فارس با هدایت مدیریت جنگ اقتصادی و در قالب فعالیت های قرارگاه شهید احمدی روشن در سال ۱۴۰۱ گفتمان سازی و مطالبه گری خوبی را در این خصوص آغاز کردند و ان شاءاللّه در سال ۱۴۰۲ به صورت منسجم تر و با قوت بیشتری در تمام رده ها ادامه خواهد یافت.

مدیر جنگ اقتصادی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس همچنین در تشریح احساس تکلیف مجموعه ی بزرگ دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ های استان فارس در کمک به تحقق شعار سال با نگاه علمی ، ضمن اشاره به لزوم تقویت بنیه ی علمی و نظری دانشجویان در خصوص مسائل اقتصادی و مماس شدن با واقعیات آن حوزه ، به صورت خاص از برنامه ریزی این تشکل دانشجویی جهت برگزاری همایش های اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی ، دوره های توانمندسازی و هدایت فعالیت های مسئله محور دانشجویان به سمت فعالیت های فکری و مطالعاتی در راستای احصاء نظام مسائل بومی اقتصادی استان و ارائه ی راهکار جهت حل این مسائل به مسئولان امر خبر داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: