آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
بیانیه معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی پایگاه شهید باهنر فارس:


معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی پایگاه شهید باهنر فارس در خصوص رتبه بندی معلمان بیانیه ای را صادر کرد که متن این بیانیه به شرح زیر میباشد. 

بسم قلم هایی که جوهرشان همچنان در جوشش است و از حرکت نایستادند!
.
«رتبه بندی معلمان»؛ طرحی که اثرات مثبت که به کنار، عواقب منفی اش بیش‌تر بود! 
قرار بود طرحی برای سامان گرفتن حداقلی اوضاع معلم باشد، اکنون رسیده است به جایی که کسی آن را گردن که نگرفت، هیچ؛ بلکه لطمه اش به بدنه‌ی آموزش و پرورش رسید!

از همان ابتدا وجود مسئله‌ی رتبه بندی در ردیف های متفرقه‌ی بودجه‌ی 1401، بیش از پیش معلمان را به دنبال جواب این سوال کشانده بود «آیا بررسی رویکرد عدالت محور در بودجه‌ی آموزش و پرورش در سال های اخیر وجود داشته است؟»

آنچه که در اسفند ماه تلخ معلمین رقم خورد و به دنبال آن دستور رییس جمهور به معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل ماجرا و برخورد با مقصرین احتمالی، نهایتا منجر شد به استعفای وزیر آموزش و پرورش که با این استعفا نه تنها مشکل حل نشد؛ بلکه شکافی عمیق را به ابهامات موجود اضافه کرد و ذهن فرد دغدغه مند را پر از سوال: 
که آیا استعفای وزیر آموزش و پرورش و عزل عوامل وزارت خانه، تنها راه اصولی حل مشکل است یا سرپوشی بر روی این ماجرا؟ 
آیا این عزل و استعفاها حق و شأن از دست رفته معلم را به او بازمی گرداند؟ 
در پشت این عزل و نصب ها تأملی هست؟ چرا سازمان برنامه و بودجه پاسخگوی عملکرد خود نیست؟
آیا دولت از حل این مسائل به صورت درونی عاجزاست؟

اینگونه برخورد با ماجرا هزینه‌ی جبران ناپذیری برای آموزش و پرورش و معلمان خواهد داشت. اعتبار و آبروی از دست رفته‌ی معلمان چه می شود؟ آیا بهتر نبود به دنبال راه حل اصولی باشید وطی جلسه ای دفاعیه های هردو ارگان؛ سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار دهید و به‌جای گردن این و آن انداختن مقصران اصلی را پیدا کنید؟

سازمان بی‌ برنامه و بودجه(!) چنان حقوق ها را برنامه ریزی کرد، که اول چاه‌های بزرگ جیب عده‌ای را پر کند و در ادامه به چالک‌ها نرسد و بازهم نتیجه سوء جریانات و مواضع به چشم این شریف ترین قشر برود. آموزش و پرورش بازخواست شده چگونه تاوان کم کاری سازمان برنامه و بودجه را می‌دهد درحالی‌که هیچ خبری از متهم ردیف اول نیست؟!

آنچه که حافظه این قشر به‌ یاد می‌آورد، سراسر مشکل است و معیشت پیچیده و به‌دور از هرگونه برنامه ریزی و تبعیض و جایگاه شناخته نشده و هزاران مشکل که از این بحث خارج است و همگان بدان آگاهیم.

صورت مسئله با عزل و استعفا و... آن هم یک طرفه پاک نمی شود! باید اگر عزل و استعفایی مطرح است، از جانب مقصران اصلی باشد؛ نه آنکه یک طرف که خود اصلی ترین موضع دفاع است قربانی شود! آیا آقایان مسئول در سازمان برنامه و بودجه کاملا فاقد کوچک ترین نقصی در عمل بوده اند و آموزش و پرورش مقصر اصلی این عملکرد بود؟ 
اگر خواسته ای باشد هم خواسته همگان شفاف سازی این مسئله است، آن وقت شاید کمی به شأن معلم هم توجه شود!
نام:
ایمیل:
* نظر: