آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس در نامه ای سرگشاده اعلام کرد: علی رغم سرمایه گذاری دشمن بر روی دانشجو و دانشگاه در فتنه اخیر ظاهراً مسئولین ارشد استان فارس در این زمینه عقب مانده و خود را بی نیاز از تصمیم سازی و مطالبه گری دانشجویان می‌بینند
برخی، شأن دانشجو را در حد زینت‌ المجالس خود می‌دانند
به گزارش خبرگزاری  تنویر ، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد: رهبر انقلاب : «مطالبه گری کنید و از مسئولان بخواهید که کار جدّی بکنند؛ یکی از کارهایی که شماها میتوانید بکنید این است؛ شما برحذر بدارید مسئولان را از کارهای نمایشی؛ از آنها بخواهید کارهای جدّی و واقعی انجام بدهند؛ این یکی از مطالبات درست و به جای دانشجویان است که می‌توانند این را بخواهند.» 

دانشگاه نه تنها مبدأ تحولات است، بلکه به فرموده مقام معظم رهبری حل مسائل اصلی کشور باید از درون دانشگاه بگذرد. امروزه دانشگاه انعکاسی دقیق از مسائل گوناگون کشور است و از آنجا که دانشگاه در خط مقدم تحول خواهی _که محوریت اصلی بیانات مقام معظم رهبری است_ قرار دارد؛ می‌توان دانشجو را افسر ارشد این حرکت تلقی کرد.

جایگاه دانشجو، ورود به مسائل اصلی کشور با مشورت از کارشناسان و مطالبه راه حل های این مسائل از قانون گذاران، مجریان قانون و ناظران بر آن است.
همچنین حریت و آزادگی جنبش دانشجویی و رسالت نخبگانی و کمک به پیشرفت کشور، از اهم مواردی است که نصب العین تشکل های دانشجویی قرار دارد و به دنبال آن جلسات ماه مبارک رمضان رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و تشکل های دانشجویی مؤید جایگاه رفیع آنان در تحولات جامعه است. اما مع الاسف علی رغم درک جایگاه دانشجو و دانشگاه توسط دشمن که در فتنه اخیر سرمایه گذاری ویژه ای بر روی آنان نموده بود، ظاهراً مسئولین ارشد استان فارس در این زمینه نیز عقب مانده و خود را بی نیاز از تصمیم سازی و مطالبه گری دانشجویان می‌بینند و نه تنها شأنی نسبت به تعیین تاریخی جهت دیدارهای پرسش‌ و پاسخ دانشجویی در ماه مبارک رمضان امسال برای خود قائل نشده اند! بلکه برخی شأن دانشجو را در حد زینت المجالس خود دانسته و به نشاندن آنان بر سر سفره افطاری خود اکتفا نموده اند تا شاید از پاسخگویی عملکرد خود به آنان در امان بمانند!!

 لذا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس مصمم است من بعد، به صورت شفاف تر مسائل گریبان‌گیر استان فارس را با مردم عزیز این استان پهناور در میان بگذارد تا مردم رسی و نظارت مردم بر مسئولین به صورت دقیق تر محقق شود.

 مردم غیور استان فارس

در حالی که نام گذاری شعار سال‌های اخیر با عناوین اقتصادی همراه بوده است و مسائل اقتصادی اولویت یک کشور قرار دارد؛ اما مدیران استان برآنند تا با ارائه آمار، وضعیت اقتصادی استان را مثبت جلوه دهند. از جمله آمار تعداد کارخانه‌های احیا شده، آمار میزان اشتغال زایی و... . آماری که همان مدیران دستور صحت سنجی اش را صادر می‌نمایند ولی باز نتیجه ای اطلاع رسانی نمی‌شود!

در حالی از جایگاه نخست استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن گفته می‌شود که البته اگر دقیق تر بگویند: «رتبه نخست در تأمین زمین!» که پیشرفت و چابکی و عملکرد جهادی در زمینه ساخت مسکن را شاهد نیستیم.

از طرفی از سرمایه گذاری بانک‌های خصوصی در خارج از استان گله می‌نمایند که طبق قوانین، بانک‌ها باید در عرصه ساخت مسکن ورود و سرمایه گذاری نمایند! اما برخوردی مناسب و محکم با این بانک‌های سرکش صورت نمی‌گیرد! و مگر جز آن است که متولیان اقتصادی استان می‌بایست فعالیت اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی را توجیه نمایند تا جذب سرمایه صورت گیرد؟!

از سوی دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس در چه وضعیتی است؟ وضعیت کارخانه‌ها و تولیدی‌هایی که از آن بازدید کردند، چطور؟! معوقات چند ماهه برخی کارخانجات از گوشه و کنار استان که اتفاقاً فروش‌های دلاری خوبی هم در صادرات دارند، چه معنایی دارد؟!

مدیران مستقر در پست های نظارتی استان و نهادهای نظارتی ما کجایند؟ وضعیت بازرسی و پیگیری تخلفات مدیران فاسد و فسادهایی که دائماً از دستگاه‌های مختلف به گوش می‌رسد، به چه شکل است؟! آیا همچنان باید شاهد انتصاب آقازادگان و مریدان براساس سفارش پدرخوانده‌ها و خاندان‌ها باشیم؟ تجربه ناکارآمدی آقایان در این دو سال کافی نیست؟!

نمایندگان محترم مجلس در استان کی قرار است التزام عملی خود به ولایت فقیه در فقره عدم دخالت در انتخاب و انتصاب مسئولان پست‌های اجرایی استان را نشان دهند؟! شورای محترم نگهبان حواسش به این عدم التزام هست یا خیر؟؟؟...

مردم فهیم استان فارس

پر واضح است که همگان، شهر شیراز و استان فارس را به مؤلفه های فرهنگ و ادب می‌شناسند. اما متأسفانه از متولیان فرهنگی استان، نه تنها رویکرد روبه‌جلو و مثبتی شاهد نیستیم بلکه عملکرد آنان در تعیین مسیر راهپیمایی‌ها و نصب بنر و امثالهم خلاصه شده است که البته همان هم با حواشی و ایرادات فراوانی روبروست و همچنان شاهد یک قرارگاه مرکزی فرهنگی در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت نیستیم! واقعاً جای سؤال است که نماینده محترم ولی فقیه در استان، تولیت محترم اماکن متبرکه، سازمان تبلیغات اسلامی و... در کجای معادلات فرهنگی،سیاسی،اجتماعی استان قرار دارند؟!

امروز که حجاب و پوشش چالش جدی پیش روست؛ باید با فرهنگ‌سازی و رونق تولیدی‌ها و ایجاد مد و الگوهای مناسب اسلامی_ایرانی (و نه با حرکات و کارهای رسانه‌ای نمایشی) جلوه بصری شهر رخت اسلامی‌تری را بر خود می‌پوشاند، اما در حقیقت باید گفت با یک رکود و انفعال فرهنگی در استان فارس مواجه هستیم.

و اما مردم شریف استان فارس و صاحبان اصلی این انقلاب، باید به شما بگوییم که انتخاباتی پیش روست... کم کم بازدیدها از محلات کم‌برخوردار و وعده و وعیدها نسبت به تحول در این مناطق همراه با شعارهای زیبا و جذاب مانند شفافیت و... بیشتر می‌شود. اما باید توجه داشت آنانی که امروز متولیان شهر و استان هستند نیز روزی با وعده حل مسائل، خود را معرفی نموده‌اند، بهتر آن است که اشخاص را با عملکردشان بشناسیم...
در پایان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس آمادگی دارد تا دو هفته آینده در یک فضای دانشگاهی میزبان مسئولین محترم برای پاسخگویی به سؤالات دانشجویان پیرامون مسائل مطرح شده باشد. طبیعتاً عدم تشریف فرمایی مسئولین در این جلسه، مهر تأییدی بر موارد مذکور است و لازم می‌گردد با مردم عزیزمان شفاف‌تر سخن بگوییم...

و السلام علی من اتبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس

پایان پیام/خ 

نام:
ایمیل:
* نظر: