آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
آقای شهردار راه فرار از زیر بار فشار افکار عمومی پاسخ به مطالباتشان است نه فرار به جلو با وعده نسیه ساخت سینما و نورپردازی اوقافی
این پرچم آرمانخواهی ومطالبه گری رازمین نگذارید..این[مطالبه گری]
بسیار چیز با ارزشی است.
مقام معظم رهبری(مدظله العالی)


 *بیش از ۵۹۵ روز از مطالبه بسیج دانشجویی شهرستان نی ریز میگذرد !! آقای شهردار راه فرار از زیر بار فشار افکار عمومی پاسخ به مطالباتشان است نه فرار به جلو با وعده نسیه ساخت سینما و نورپردازی اماکن اوقافی!*

آبان ماه سال ۱۴۰۰ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان نی ریز بیانیه ای با محور *مطالبه ۱۳ سوال* از شهردار نی ریز منتشر نمود و در این بیانیه ابعاد مختلف فعالیت‌های شهرداری نی ریز مورد مطالبه و کنکاش قرار گرفت.
شهردار محترم نیز در پاسخ به مطالبه یک نهاد ارزشمند و جوان و ولایی مانند بسیج دانشجویی شهرستان به جای اینکه منطقی به پاسخ مطالبات مطرح شده بپردازند و بعنوان یک مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی بدون حاشیه به اصل مطالبات بپردازد، متاسفانه با پرداختن به حاشیه ها و مراجعه به نهادهایی که به نظر می‌رسید بتواند بر مطالبه گری بسیج دانشجویی شهرستان نی ریز تاثیر بگذارند، در جهت حذف مطالبه گری فعالیت های زیادی انجام دادند! 
در نهایت با پیگیریهای مکرر بسیج دانشجویی شهرستان نی ریز در خصوص دریافت پاسخ مطالبات، ادعا شد هیچ گونه بیانیه و سوال و مطالبه به دست شهرداری و شورای اسلامی شهر نرسیده است! در پی این ادعا علی‌رغم اینکه بر اساس اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی جناب آقای شهردار به برخی نهادها مراجعه و پیگیری حذف مطالبه مربوطه را داشتند،
بسیج دانشجویی شهرستان ضمن مراجعه به شهرداری و شورای اسلامی شهر مطالبه مربوطه را رسماً ثبت نمودند، اما در کمال تعجب باز نیز پاسخی به این مطالبات داده نشد.
آنچه در اذهان عمومی پس از عدم پاسخ شهرداری به مطالبات پررنگ شد وسوال  مدامِ مردم، دانشجویان و جوانان اهل علم از بسیج این بود که به راستی نقد و مطالبه در اینگونه نهادها و ادارات چه جایگاهی دارد؟ 
 متاسفانه برخورد ناصحیح توسط شهردار نی ریز با مطالبه گری جوانان بسیج دانشجویی ، ما را بر آن داشت تا دوباره امروز پس از ۵۹۵ روز از طرح مطالبات بی پاسخ مانده بسیج دانشجویی نی ریز با محور ۱۳ سئوال از شهردار و شورای اسلامی شهر پیگیر پاسخ مطالبات مردمی بسیج دانشجویی در راستای رسالت سازمانی این نهاد مقدس باشیم.
شهردار محترم نی ریز جناب آقای مهندس فرغت ضمن درخواست پاسخ ۱۳ سوال مطرح شده در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰، از شما می خواهم به سوالات ذیل الذکر به صورت شفاف پاسخ دهید تا نسبت به تنویر افکار عمومی در سطح جامعه اقدامات لازم صورت پذیرد.
 با توجه به تاکید مسئولین، مردم و اعضا محترم شورای شهر در خصوص لزوم تجهیزات آتش نشانی شهر نی ریز به تجهیزات آتش نشانی تلسکوپی و بلند مرتبه همچنین راه اندازی آن واحد جهت ارائه خدمات به قشر عظیم ساکن در اینگونه واحدهای ساختمانی بلند در سطح شهر خصوصا شهرک معروف به جمال آباد( مسکن مهر رانندگان،فرهنگیان،
کمیته امداد،سنگ چینی و...) حضرتعالی تاکنون چه اقدامات مستند و عملی در خصوص این موضوع انجام داده اید؟ مستحضرید در صورت آتش سوزی در اینگونه واحدهای مسکونی، در صورت عدم وجود تجهیزات لازم، فاجعه ای بزرگ و جبران ناپذیر اتفاق خواهد افتاد.
لازم به ذکر است توجیه عدم وجود نقدینگی و مشکلات مالی برای خرید تجهیزات آتش نشانی مدنظر زمانی از شما پذیرفته می‌شود که در فضای مجازی و رسانه ها تبلیغات قراردادهای آنچنانی با شرکت های بین المللی نورپردازی و همچنین وعده ساخت پردیس سینمای بزرگ شهر نی ریز و یا تعویض بلوک‌های سیمانی بلوار آبادزردشت با سنگ را نکرده باشید و.... 
 در هفته دولت سال گذشته حضرتعالی در مراسمی با حضور معاون استاندار، فرماندار و نماینده مجلس کلنگ ساخت مهمانسرای وی آی پی شهرداری را به زمین زدید. اول اینکه بفرمایید لزوم ساخت این ساختمان در حالی که شما مهمانسرا برای مهمانهای خود در طبقه دوم ساختمان شورا دارید آن هم در زمانی که می‌گویید هزینه خرید تجهیزات مهم و اساسی آتش نشانی ندارید چه بوده است؟ و دوم که بفرمایید کدام یک از مراحل اجرایی شدن این پروژه عملاً انجام شده است و در حال حاضر  پیشرفت پروژه در چه سطحی قرار دارد؟
   و اما جناب آقای شهردار در بحث تجملگرایی و اشرافی گری که بارها و بارها توسط امامین انقلاب، مسئولین تذکر داده شده و آن را آفت این انقلاب می‌دانند ، متاسفانه شنیده ها حاکی از آنست که در بعضی از اقداماتتان این امر نکوهیده پر وضوح مشاهده شده و جای بسی تامل و تفکر است! جناب شهردار  دربازسازی منزل سازمانی فرمانداری شنیده شده اقدام به ساخت سازه آهنی آلاچیق و باربیکیو کرده اید، با توجه به اینکه این اقدام شما شاید منع قانونی نیز نداشته باشد،اما نماد اشرافی گری و تجمل گرایی به وضوح در این بازسازی دیده می‌شود!!
به جهت شفاف سازی و همراه سازی افکار عمومی مردم نسبت به اقدامات شهرداری، بفرمایید مبلغ پرداخت شده چه میزان میباشد؟ آیا این میزان هزینه از جیب بیت المال به صلاح و مصلحت شهر و مردم بوده است یا خیر؟ تعمیرات ساختمان های اداری و دولتی شاید یک امر رایج در شهرستان های دیگر هم باشد، اما  دلیل نصب سازه فلزی آلاچیق  باربیکیو در حیاط منزل سازمانی از پول بیت المال چه بوده؟ آیا این اقدام مورد تایید شورای اسلامی شهر قرار گرفته است یا نه؟جناب شهردار جهت تنویر افکار عمومی و رجوع مردم عزیز به قانون، مسئله فوق را به مردم شریف شهرستان توضیح دهید.
 جناب شهردار بفرمایید علت اجرایی نشدن بیشتر از ۲۰ مصوبه ی شورا که دارای ردیف مصوب بودجه می‌باشد چیست؟با توجه با تذکر چند تن از مسئولین شهرستانی نسبت به رفع اختلاف بین شهرداری و شورای شهر،چه میزان از عدم اجرای برنامه های مصوب شورا به اختلافات شما با شورای شهر بر می‌گردد ؟
 جناب آقای شهردار بخشی از پروژه هایی که در زمان شما به بهره برداری رسیدند همچون، جایگاه عرضه سوخت، ساختمان آتشنشانی شماره۲ ، ساختمان مدیریت بحران و ساختمان شماره ٢ شورای اسلامی شهر و... حاصل زحمت های شهرداران سابق و اسبق می‌باشد!!! لطفاً بفرمایید در زمان فعالیت خود به جز پروژه سنگ فرش خیابان های قدس و امام مهدی(عج) که با انتقادهای فراوانی از سمت برخی کارشناسان فنی و خبره نیز همراه بوده است، کدام پروژه را می‌توانید به عنوان شاخص عملکرد خود در شهرستان نام ببرید؟برای مردم شریف شهرستان توضیح دهید.
 حضرتعالی در ماجرای پروژه روگذر که در ورودی شهر نیز قرار دارد با صدور بیانیه های مکرر اعلام نمودید که به دلیل خارج از محدوده بودن پل روگذر و تفرجگاه آسیاب آباد زردشت ، امکان ارائه خدمات شهرداری در آن حوزه موجود نمی باشد و همه مسئولیت را متوجه دستگاههای متولی به جز شهرداری دانستید، اگر این صحبت شما را بپذیریم بفرمایید دلیل اصرار حضرتعالی به حضور در پروژه طرح نهضت ملی مسکن و اجرای تسطیح زمین‌های آن پروژه که کیلومترها از تفرجگاههای آسیاب آبادزردشت و پل روگذر دور می باشد چه بود؟
 جناب آقای شهردار حضرتعالی در خصوص پروژه کلنگ زنی شده ساخت مهمانسرای وی آی پی در هفته دولت سال گذشته تقریبا هیچ اقدام و عملی انجام نداده اید، پروژه ساخت ساختمان شهرداری نیمه کاره مانده ، برخی از پروژه های عمرانیِ دیگر همچون آسفالت برخی خیابانها و کوچه ها همچنین بهسازی برخی سرویسهای بهداشتی پارک‌ها و سایر موارد این چنینی به زمین مانده چگونه وعده ساخت پردیس سینمایی شهرداری را در سال ۱۴۰۲ و با زیربنای بیش از ۳۰۰۰ متر می‌دهید اگر وضعیت مالی شما خوب است پس چرا پروژه های بر زمین مانده را معطل گذاشتید ، چرا تجهیزات آتش نشانی تلسکوپی ویژه ساختمانهای بلند که مستقیما به جان مردم مربوط است خریداری نمی‌کنید و اگر وضعیت مالیتان خوب نیست که نمیتوانید پروژه ها را انجام دهید چگونه است که وعده ساخت بیش از ۳۰۰۰ متر بنا پردیس سینما با آن همه هزینه های گزاف را می‌دهید؟
جناب آقای شهردار در خصوص توزیع عادلانه خدمات در سطح شهرستان چه اقداماتی انجام داده و لطفاً به تفکیک، اقدامات صورت گرفته را در محله های شهر نی ریز، گزارش مبسوط و جامع به همراه مصوبه ی شورای اسلامی شهر را ارائه دهید.

"والسلام على من اتبع الهدى"
نام:
ایمیل:
* نظر: