آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جهرم، اقدامات خلاف قوانین مشروحه در قانون اساسی توسط نمایندگان را به شدت محکوم کرده و به نمایندگان نسبت به پرداختن به حواشی هشدار می‌دهد
بسم الله الرحمن الرحیم
«...وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ، إِنَّ الْعَهْدَ کَانَ مَسْئُولًا؛ و به عهد (خود) وفا کنید، که از عهد سؤال می‌شود». (سوره اسراء، آیه 34)
مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در دیدار چهارم خرداد ماه 1401 با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید چندباره، آنها را از دخالت در انتصابات نهی کردند. ایشان فرمودند: «رئیس مجلس گفتند: بعضی از نمایندگان از این توصیه دلخور شده‌اند، در حالی‌که این توصیه به مصلحت خود شماست؛ چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده، مسئولی منصوب شود اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید از چه کسی بازخواست شود».
وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی در دو بخش خلاصه می شود: 1. وضع قوانین جدید و اصلاح قوانین گذشته، 2. نظارت بر حُسن اجرای قوانین. حال سوال این است که «زیر پا گذاشتن اصول قانون اساسی» و «عدم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ممنوعیت ورود نمایندگان به انتصابات» چگونه با تعهد و پایبندی قانون همخوانی دارد؟
متاسفانه برخی از نمایندگان محترم مجلس از جمله برخی از نمایندگان در استان فارس، به این مهم پایبند نیستند و به جای توجه به مسائل مغفول مانده، از قبیل مشکلات صنایع خودرو سازی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و... که اولویت رسیدگی به آن از جمله مسائل پُر اهمیت کشور است؛ به دخالت در انتصابات مختلف در حوزه انتخاباتی خود، روی آورده اند و آن را در اولویت کار خود قرار داده اند!!!
دانشجویان انقلابی بر اساس عهد و پیمانی که با آرمان های انقلاب اسلامی بسته اند، همواره نسبت به مسائل مختلف کشور و نظام مقدس اسلامی، دغدغه‌مند بوده و در راستای پیشبُرد اهداف این شجره طیبه و استیفای حقوق مردم کنشگری کرده‌اند؛ کما این که در عرصه جهاد، خدمت رسانی در عرصه‌های مختلف و... از پیشگامان بوده‌اند. اکنون نیز قطعا قشر نخبه و بیدار جامعه و بسیجیان انقلابی در خصوص چنین اقداماتی از نمایندگان محترم که به منزله قانون‌گریزی آشکار و بی توجهی به فرمایشات امام جامعه است، بی تفاوت نخواهند بود و در مقابل هر گونه رانت، انتصاب‌های سفارشی و قانون گریزی نابخردانه ایستادگی خواهند کرد. به همین جهت «شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جهرم» نیز، اقدامات خلاف قوانین مشروحه در قانون اساسی توسط نمایندگان را به شدت محکوم کرده و به نمایندگان محترم نسبت به پرداختن به حواشی هشدار می دهد؛ همچنین ضمن درخواست از مجلس شورای اسلامی بر نظارت بیشتری بر عملکرد نمایندگان در حوزه های انتخابیه، اعلام می‌داریم در صورت تکرار، این گزارش‌ها به همراه مستندات برای شورای محترم نگهبان ارسال خواهد شد.
در پایان از نمایندگان محترمی که همواره در پایبند بودن به قانون اساسی کشور و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری التزام عملی خود را به ولایت مطلقه فقیه نشان داده اند، کمال تقدیر داشته باشیم.
«و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته»‌
شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان جهرم استان فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: