آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۴
حذف صدای تشکل های دانشجویی معنای سیاست زدایی از دانشگاه ها را به ذهن متبادر می نماید
من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند ، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.
(فرمان امام خمینی ره برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه ؛ 2آذر1367)

جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
حال که پس از دو سال ، استان پهناور فارس و شهر شیراز ، سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام ، میزبان حضرتعالی خواهد بود و با توجه به برنامه‌ریزی ، دیدار دانشجویی در قالب آغاز سال تحصیلی اجرا خواهد شد و متاسفانه به تشکل‌های دانشجویی تریبون بیان دغدغه ها و نظام مسائل کشور و استان اختصاص داده نشده است ، بر خود لازم می دانیم مواردی را متذکر شویم.
۱. برنامه‌ای که عنوان آغاز سال تحصیلی را یدک می‌کشد ، آیا با حذف تشکل‌های دانشجویی از فهرست آن برنامه و اکتفا به صحبت دانشجویان شاخص علمی برخی از دانشگاه‌ها ، حکایت از تمایل به سیاسی نبودن و افسرده بودن محیط دانشگاهی در این سال تحصیلی ندارد؟ بدیهی است حذف صدای تشکل‌های دانشجویی معنای سیاست‌زدایی از دانشگاه‌ها را به ذهن متبادر می‌نماید.
۲. تاکید رهبر معظم انقلاب بر کنشگری جریان دانشجویی در راستای حل مسائل کلان کشور که دیدار ایشان با تشکل‌های دانشجویی به صورت هر ساله مؤید آن است ، آیا چنین رویکرد و اهمیتی نصب‌العین آقایان برنامه‌گذار قرار داشته است؟
۳. در آشوب‌ها و اغتشاشات سال گذشته در دانشگاه‌ها آیا مگر جز آن گذشت که تشکل‌های دانشجویی با تنوع فکری که بر آن ها حاکم بود نه‌تنها با آن جریان فاسد و متحجر همراهی ننموده بلکه با آن نیز در تقابل بودند و به برکت عدم همراهی آنان ، نیت شوم معاندین در سالگرد آن ایام محقق نشد ؛ حال چه شده است که تشکل‌های دانشجویی اولویت دوم و زینت‌المجالس محسوب شده اند؟
جناب آقای رئیسی
قطعا خوب می دانید آنچه که دانشگاه‌ها و جامعه را از طمع و خدعه معاندین حفظ کرده و خواهد کرد ، بصیرت و سیاسی بودن محیط دانشگاهی است. حال که فعل و ترک‌فعل مسئولین رده بالا در مواجهه با این مسئله رویه و خط مشی برای مدیران زیرمجموعه ایجاد خواهد کرد ، لذا خیرخواهانه توصیه می‌نماییم شأن جریان دانشجویی را درنظر گرفته و الگوی نامبارکی را تاسیس نفرمایید.
و العاقبه للمتقین
نام:
ایمیل:
* نظر: