آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كونوا قَوّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ (مائده/8)

جناب حجت الاسلام و المسلمین اژه ای
رئیس محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
احتراما پیرو انتقال بیش از ۱۱۵۰۰تن ذرت تراریخته فاسد تخمیر شده به ارزش ۱۴۶۰میلیارد ریال از استان هرمزگان به استان فارس بدون اخذ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای که در صورت استفاده آن به عنوان خوراک طیور ، خسارت جبران ناپذیری به سلامت مردم استان فارس وارد می نماید ، به عنوان جریان دانشجویی و به دنبال بررسی دقیق مسئله بر خود لازم می دانیم جهت روشن شدن موضوع و تنویر افکار عمومی سوالاتی را محضر جنابعالی مطرح نماییم. امید است با پیگیری مجدانه ، حقوق عامه مردم استان فارس احقاق گردد.

جناب آقای اژه ای!
۱. ابتدا محل سوال است که محموله ذرت مذکور به صورت فاسد وارد کشور شده یا بعد از ورود فاسد شده است؟ اگر فاسد بوده است ، وارد کننده باید مواخذه و محاکمه گردد و اگر فاسد شده است باید متصدیانی که با ترک فعل زمینه فساد و تضییع بیت المال را فراهم کرده اند محاکمه شوند.
۲. در حالی که ذیل مصوبات ششمین جلسه ستاد استانی پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ذکر شده است که طی آزمایش های متعدد ، محموله فوق امکان استفاده اولیه را ندارد و جهت مصرف ثانویه به کارخانه الکل سازی «فروخته شده است» و می بایست حین ارسال تا تولید الکل نظارت کامل صورت پذیرفته و اطمینان کامل حاصل آید ، اما برخلاف این مصوبه محموله فوق با هزینه هنگفت حدود ۱۴۰میلیارد ریالی به وسیله ۴۵۰دستگاه کامیون به انبار ملکی شرکت پشتیبانی امور دام استان در شهرستان شیراز منتقل می شود و نه از فروخته شدن ذرت ها خبری وجود دارد و نه از انتقال آن به کارخانه و تبدیل آن به الکل !
۳. برخلاف مکاتبات مدیرکل وقت دامپزشکی استان فارس مبنی بر عدم ارسال محموله تا تعیین وضعیت آن توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حتی بدون داشتن گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی ، بر چه مبنایی و با هماهنگی و چراغ سبز چه افرادی محموله مذکور به انبار پشتیبانی امور دام در استان فارس منتقل می شود؟
۴. با وجود دو مرتبه نامه نگاری اداره کل دامپزشکی استان به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عدم پاسخ به مکاتبات مذکور به آن اداره‌کل ، این ترک فعل زمینه ادامه‌دار شدن مسائل و مشکلات بعدی را فراهم آورده است.
۵. در کمال تعجب بعد از انتقال محموله ذرت به انبار فارس واقع در منطقه اکبرآباد شیراز و با گزارش مسئول فنی و بهداشتی انبار به اداره دامپزشکی شهرستان شیراز همراه می شود ، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ اجازه ورود ایشان به انبار داده نشده است. کمااینکه مدیرکل دامپزشکی استان نیز که در راستای عدم استفاده محموله ذرت فاسد به عنوان غذای طیور فعالیت و ایستادگی می نماید، به صورت شبانه عزل می شود! در حالی که ۲۰روز قبل از آن به عنوان مدیر برگزیده استانی معرفی شده بودند! آیا انتصاب مدیرکل جدید دامپزشکی استان به معنای راه‌اندازی قطار برکناری برای تسویه حساب سیاسی خواهد بود؟ عدم حمایت از مدیران مسئول‌پذیر آیا این معنا را به کارگزاران نظام اسلامی متبادر نمی‌نماید که ایفای وظیفه و صیانت از حقوق مردم ، پشتوانه‌ای نخواهد داشت؟
۶. علیرغم تعدد آزمایش های دقیق بر روی محموله ۱۱۵۰۰ تنی ذرت و ثبوت فساد آن ، مدیرکل امور پشتیبانی دام استان فارس ضمن تلاش جدی برای آزمایش مجدد محموله که این خود خلاف قانون است ، بدون ذکر تراریخته بودن محموله ذرت و با استناد بر نتایج آزمایشاتی که روش نمونه گیری آن مخدوش بوده و از آزمایشگاه خصوصی نیز استفاده شده است تلاش نموده تا امکان استفاده دامی محموله فوق را فراهم آورد. لازم به ذکر است اطلاعات با مشخصات فوق را به دستگاه قضایی استان نیز ارسال نموده که می توان گفت با ارسال اطلاعات غیردقیق زمینه فریب مسئولین قضایی مرتبط با پرونده را فراهم آورده است. حال باید مشخص شود ایشان به چه علت خلاف قانون و خلاف رویه و بدون استناد به گزارشات دارای صلاحیت و احتمالا با چراغ سبز و خواسته چه اشخاصی در سطح کشور اقدام به فعالیت فوق داشته و به دستگاه قضایی استان اطلاعات غیردقیق ارسال نموده است!
۷.  شنیده های موثق و متعدد حاکی از آن است ، اداره کل جهاد کشاورزی به دنبال توجیح استفاده از  11500تن ذرت فاسد به عنوان خوراک طیور بوده است. این مسئله در حالی در جریان بوده که اساسا ورود این حجم از ذرت فاسد ذکر شده به استان نسبت به ظرفیت کارخانه تولید الکل واقع در اقلید فاصله دارد! لذا عملکرد مدیرکل مذکور در اینباره باید مورد بررسی قرار گیرد. چرا که بدیهیست تغییر مقصد محموله از کارخانه تولید الکل اقلید (مطابق ابلاغ رئیس‌کل دادگستری هرمزگان) به انبار شیراز بدون اطلاع و هماهنگی و برنامه ریزی برای محل مصرف آن نمی تواند باشد.
۸. با توجه ذکر انتقال محموله به کارخانه الکل‌سازی اقلید جهت تبدیل ذرت‌های فاسد به الکل صنعتی ، اما جالب توجه است کارخانه مذکور صرفا قابلیت تولید الکل طبی را دارد و ظرفیت تولید الکل صنعتی را دارا نیست. محل سوال است استفاده از اسم آن کارخانه و در جریان بودن مدیرعامل کارخانه ، پوشش چه اقدامات و فعالیت‌هایی بوده است؟!  

رئیس محترم قوه قضائیه
بعد از همه سوالات و مسائل مطروحه ، تودیع خسارات وارده به بیت المال اعم از فساد بیش از ۱۱۵۰۰تن ذرت ، هزینه نگهداری و انتقال آن بدون ضابطه و برنامه ریزی دقیق چه در استان فارس و چه در استان هرمزگان حائز اهمیت بوده و لازم به ذکر است مسئولینی که سلامت مردم را اولویت خود ندانسته و به هر نحو تلاش نمودند محموله ذرت فاسد را از طریق تبدیل شدن به خوراک طیور بر سر سفره مردم ببرند ، به اشد مجازات محکوم شوند.
در آخر ضمن تشکر از دادگستری استان فارس به ویژه دادستانی محترم که عدم تحقق تبدیل ذرت های فاسد به خوراک طیور مرهون زحمات ایشان بوده است ، تاکید می نماییم بسیج دانشجویی استان فارس تا حصول نتیجه و تضمین سلامت مردم و تعیین تکلیف مدیران دخیل در این پرونده  همچنان به صورت دقیق مسائل را رصد و دنبال خواهد کرد و درصورت نیاز شفاف تر با مردم استان فارس سخن خواهد گفت.
و العاقبه للمتقین

رونوشت :
آیت الله دژکام ، امام جمعه محترم شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس ؛ جهت استحضار
حجت الاسلام و المسلمین موسوی ، رئیس کل دادگستری استان فارس ؛ جهت استحضار
دکتر ایمانیه ، استاندار فارس ؛ جهت استحضار
جناب آقای اکرمی ، مدیرکل سازمان بازرسی استان فارس ؛ جهت استحضار
نام:
ایمیل:
* نظر: