آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
قرارگاه شهید آشتیانی در فارس توسط بسیج دانشجویی این استان راه اندازی شد.
به گزارش تنویر دانشجویی، قرارگاه دانشجویی تربیتی شهید آشتیانی امروز توسط بسیج دانشجویی استان فارس تشکیل و آغاز به کار کرد.

علیرضا غریبی، مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در مراسم آغاز به کار قرارگاه دانشجویی شهید آشتیانی اظهار داشت: با مطالعه فعالیت های دانشجویی و جنبش ها می توان دریافت که تا چه حد دانشجویان جریان ساز و تاثیرگذار بوده اند و امروز نیز این نقش کمرنگ و یا تقلیل نرفته است.

وی با بیان اینکه دانشجویان سکاندار جریان سازی و کنشگری در کشور و حتی در سطح بین الملل هستند افزود: باید به لزوم تربیت نیروی انقلابی توانمند، متعهد و متخصص توجهی دو چندان کرد و با تربیت نیروهای مومن و انقلابی خلاء های موجود در این اجتماع تاثیرگذار و اساسی دانشجویی از بین برد و دانشجو را نسبت به اتفاقات و حوادث پیرامون خود حساس و او را برای اثر گذاری تربیت کرد.

مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه عدم وجود نیروی توانمند و متعهد به نظام سبب توقف و یا کندشدن سرعت جریان های دانشجویی و کم رنگ شدن نقش آن ها می شود، اضافه کرد: انتظار می رود که در تربیت نیرو، اقدامات عمیق، درست و اصولی مبتنی بر آرمان ها و رهیافت های امام جامعه صورت گیرد.

غریبی با بیان اینکه مدیریت رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اقدام به راه اندازی قرارگاه تربیتی شهید آشتیانی کرده است ادامه داد:  این قرارگاه قصد دارد با تدوین مسیر آموزشی، نیرو های مستعد را شناسایی و جذب کرده و سپس با پیاده سازی مسیر آموزشی خود، آن ها را در مسیر(جذب تا مدیر تراز) قرار داده تا بتوانند مدیران آینده بخش های مختلف سازمان ها و نهاد های فرهنگی باشند.

مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: قرارگاه باید شبکه ای از افراد تربیت شده توسط مسیر آموزشی را داشته باشد تا بتواند با آن ها به صورت دائمی  ارتباط داشته و در زمان نیاز از آن ها استفاده شود.

غریبی در ادامه تربیت نیرو های جذب شده به صورت اختصاصی، طراحی مسیر راهبردی تربیتی جذب تا مدیر تراز، تعلیم و تربیت نیرو های انقلابی برای استفاده به عنوان کادر آینده بخش های مدیریتی، تشکیل شبکه ای از افراد آموزش دیده و آماده فعالیت از اهداف قرارگاه تربیتی شهید آشتیانی برشمرد و تصریح کرد: در این قرارگاه به دنبال تربیت نیروی انقلابی و متعهد با کارآمدی در حوزه های کمک به نقش آفرینی تخصصی بسیج دانشجویی دانشگاه ها، گفتمان سازی، جریان سازی و موج آفرینی انقلابی در دانشگاه و ترویج گفتمان امامین انقلاب در حوزه های مختلف علمی و ... هستیم.


وی بیان داشت: برنامه های قرارگاه و مسیر آموزشی با فرآیند توجیهی، هماهنگی ها، تدوین شیوه نامه و ... نه ماهه تنظیم و فرآیند آغاز به کار آن نیز از آذر ماه 1402 شروع شد که تا شهریور 1403 مسیر آموزشی تمام شده و دانش پژوهان از قرارگاه تربیتی شهید آشتیانی فارغ التحصیل می شوند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: