آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
معاون دانش و پژوهش کل سپاه با اشاره به لزوم تمدن‌سازی نوین اسلامی گفت: دانشجو به عنوان موتور محرک دانشگاه باید ببیند در این راستا باید به دنبال چه باشد و چه کاری باید انجام دهد؟ این‌ها به کار‌های تحقیقاتی مفصل نیاز دارد تا نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها را در این زمینه شاهد باشیم.

به گزارش تنویر دانشجویی، سردار عیسایی امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دفتر امام جمعه شیراز که به همت بسیج دانشجویی فارس برگزار شد، اظهار داشت: دانشجویان به عنوان نقش‌آفرینان کشور باید راهکار رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را بلد باشند.

وی با بیان این پرسش که این دانشگاه چه شاخص‌هایی باید داشته باشد؟ تصریح کرد: دانشگاهی تراز است که امامین انقلاب از آن یاد می‌کنند و باید این بستر که محل تولید و انتقال دانش است را در کلام این بزرگواران پیدا کنیم.

سردار عیسایی کلید حل مشکلات کشور، چه در گذشته و چه حال را در درست شدن دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: ما از شر تفکر غرب خلاص نشده‌ایم و این اتفاق باید در دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد.

معاون دانش و پژوهش کل سپاه، موضوع اساسی که در بیانیه‌گام‌دوم به آن اشاره شده و بسیار کلیدی است، را تمدن‌سازی نوین اسلامی دانست و تصریح کرد: دانشجو به عنوان موتور محرک دانشگاه باید ببیند در این راستا باید به دنبال چه باشد و چه کاری باید انجام دهد؟ این‌ها به کار‌های تحقیقاتی مفصل نیاز دارد تا نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها را در این زمینه شاهد باشیم.

وی گفت: برای انجام این فعالیت‌ها، مسئولیت دانشگاه باید بر این اساس برنامه‌ریزی شود و جایگاه دانشجو و استاد با این محور مشخص شود.

سردار عیسایی با اشاره به نقش ریل گذاری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، افزود: مقام معظم رهبری نقش دانشگاه را سوزن‌بانی مسیر قطار انقلاب دانسته‌اند که بسیار تعیین کننده برای رسیدن به مقصد است.

معاون دانش و پژوهش کل سپاه با بیان اینکه باید بسیج دانشجویی روی این مسئله تمرکز کند، تصریح کرد: برای ایجاد تغییر و تحول در دانشگاه‌ها، مدل‌های مختلفی وجود دارد، اما همه این مدل‌ها غربی است، پس باید یک مدل ایرانی اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی طراحی کنیم.

سردار عیسایی با تاکید بر اینکه دانشجو کف این میدان است و بر این اساس باید حرکت کند، ادامه داد: دانشجو با توجه به جوانی و قدرت خلاقیتی که دارد می‌تواند راهکاری برای طی این مسیر طراحی کند.

وی با اشاره به اتفاقاتی که بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه افتاد، افزود: امروز تعریف از دانشگاه و دانشگاه‌داری برگرفته از غرب است و باید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی این تعریف تغییر کند و این تحول به عهده دانشجویان است.

معاون دانش و پژوهش کل سپاه با تاکید بر اینکه هدف ما، دانشگاهی است که ما را به این آرمان‌ها برساند و قبل از آن باید یک فرایندی را تعریف کرده‌ و‌ زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، افزود: پیروزی انقلاب و تشکیل دولت اسلامی، از زیرساخت‌های رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. 

سردار عیسایی گفت: اقتدار و مرجعیت علمی، فکری و فناوری، انتظاری است که برای رسیدن به این هدف بزرگ از دانشگاه می‌رود، چرا که تا وقتی پیرو باشیم، مرجع نمی‌شویم.

وی، مرجع شدن را به معنای در قله قرار گرفتن دانست و تصریح کرد: تاثیری که در حوزه علمی می‌توان در دنیا داشت، از حوزه امنیتی کمتر نیست، همچون حاج قاسم عزیز که اساس حوزه نظامی و امنیتی جهان را به هم ریخت و به یک مرجع نظامی و امنیتی تبدیل شدیم، پس هرکدام از شما در حوزه تخصصی خود، یک حاج قاسم شوید. 

به گفته وی، توانایی تشخیص و حل مسائل اصلی نظام اسلامی، یکی از مباحثی است که دانشجو و دانشگاه باید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی به دست بیاورد. 

معاون دانش و پژوهش کل سپاه با اشاره به اینکه دانشگاه، محل انتقال دانش هم هست، افزود: فارغ‌التحصیل شدن انسان عالم حکیم در تراز اسلام، امام، شهدا، و اهداف انقلاب اسلامی، از دیگر خواسته‌های مقام معظم رهبری از دانشگاه‌هاست که مسیر را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هموار می‌کند.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: