آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
مسئول بسیج دانشجویی فارس:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات، باید برای افزایش مشارکت انتخاباتی در روزهای باقیمانده تا ۱۱ اسفندماه، همچنان نسبت به گشودن گره‌های ذهنی مردم تلاش جدی داشته باشیم .

سعید یوسفی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امروز در آزادی فضای مجازی، با هجمه‌ها و شبهه‌های مختلفی مواجهیم که تئوریزه و منتشر شده و در همراهی با سواد رسانه ضعیف بسیاری مخاطبان ، چالش جدی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: شناخت این مسائل بهترین راه حل برای حل کردن آن است، باید در گفت و گوی مستقیم و بی واسطه با مردم این گره‌های ذهنی احصا شود و نخبگان مسیر هایی را برای رساندن پیام به مخاطب را پیدا کنند و با استفاده از رسانه و فضای مجازی فعالیت های موثری را انجام رگدهند.

یوسفی اضافه کرد: هرچند برای افزایش مشارکت در همه دوره‌های انتخابات باید این آمادگی وجود داشته و سمت و سوی فعالیت‌ها به جهتی باشد که چالش مشارکت نداشته باشیم یا نیاز به صرف انرژی کمتری باشد تا بتوانیم بیشتر، نگاه‌ها را به انتخاب درست سوق دهیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: دشمن برای بیان و نشان دادن ناکارآمدی مدل حکمرانی انقلاب اسلامی، در چهار دهه اخیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و طی ۴۵ سال برای مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی و عملکرد حاکمیت دست به کودتا، جنگ تحمیلی، تلاش برای انحراف در مسیر حاکمیت و جنگ نرم زده‌اند.
یوسفی اظهار کرد: با وجود همه دشمنی‌ها، اما انتخابات ایران به اذعان آمارهای بین‌المللی یکی از رقابتی ترین انتخابات بوده و جزو سه رتبه نخست انتخابات‌های رقابتی است؛ بنابراین دشمن ایجاد چالش مشارکت انتخاباتی را دنبال کند.

وی اضافه کرد: در این دوره با توجه به اتفاقات اخیر کشور، وضعیت منطقه و نگاه نویی که به حاکمیت دینی در جهان شکل گرفته و این احساس خطر باعث بروز جنگ هایی طولانی نیز شده، مشارکت انتخاباتی مردم اهمیت ویژه‌ای دارد و قطعا مشارکت مردم توطئه ها را چنان که در چهار دهه اخیر کرده، خنثی می‌کند.

تولید محتوا نخبگانی و گفت‌وگوهای رخ به رخ انتخاباتی نخبگان و مردم

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: گفت‌وگوی چهره به چهره جامعه دانشگاهی با مردم در پاتوق‌های گفت‌وگو با تلاش بسیج دانشجویی در دستور کار قرار گرفته و در بسیاری از شهرستانها نیز فعال شده است.

یوسفی افزود: بخشی از پیام اصلی دانشجویان برای مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور و مردم پیشتر با استفاده از اردوهای جهادی و جهاد خدمت‌رسانی آنها به مردم شکل گرفته و مردمی که این خدمات به آنها ارائه شده، امروز گوش شنوایی برای این پیام دارند.

وی ادامه داد: دانشجو امین مردمی است که در این اردوها به آنها خدمت کرده است، بنابراین دانشجویان این روزها با حضور در فضاهایی که قبلا در آن اردوهای جهادی برگزار کرده‌اند، فضا را انتخاباتی تر کرده‌اند.

یوسفی اظهار کرد:یکی از اصلی‌ترین عواملی که می‌تواند به تقویت سواد رسانه‌ای مردم و تبیین روشن کارکردهای ساختارهای نظام جمهوری اسلامی کمک کند، قشر نخبه و طبقه نخبگانی است و جامعه دانشگاهی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان جامعه نخبگانی رسالت مهمی در این زمینه دارد و جامعه دانشگاهی می تواند با استفاده از اینکه قشری مرجع برای مردم هستند ایفای نقشی موثر داشته باشند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس عنوان کرد: یکی از بهترین اقدامات تولید محتوای موثر، با کیفیت و منطقی است که خود به خود در فضای مجازی مخاطب خود را پیدا می‌کند و موثر خواهد بود.

وی درباره دیگر اقدامات بسیج دانشجویی فارس برای افزایش مشارکت انتخاباتی، گفت: جامعه مخاطب رای اولی در دانشگاه ها نیز هدف اقدامات بسیج دانشجویی قرار گرفته و با طراحی اردوهای "روایت از زندیه" و روایت دوره های تاریخی عزت و اقتدار ایران در دوره زندیه و افول دوره قاجار و پهلوی و سپس آغاز دوباره طی کردن پله‌های اقتدار و افتخار پس از انقلاب اسلامی، تبیین کننده است.

یوسفی اضافه کرد: کرسی ها و نشست های آزاداندیشی و بصیرتی نیز در فضای دانشجویی آغاز شده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه انتخاباتی شهید دیالمه در بسیج دانشجویی فارس، عنوان کرد: این قرار گاه در قالب برنامه‌های مختلف خود،آگاهی بخشی و تقویت امید مردم نسبت به انقلاب اسلامی و افزایش اعتماد به حاکمیت از طریق اقدامات مبتنی بر مشارکت قوی، رقابت واقعی، شور انقلابی و وحدت ملی و امیدآفرینی را دنبال می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: