کد خبر: ۱۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستان مرودشت :از کشف وضبط سکه های تاریخی درچند روز اخیر در این شهرستان خبر داد


به گزارش بسیج عشایر فارس به نقل از شیرازه، فرهاد کشتکار گفت: براساس گزارشهای مردمی مبنی برخرید و فروش سکه های تاریخی کار تحقیق و بررسی با هماهنگی مسئولان قضایی انجام و با همکاری اطلاعات سپاه ناحیه مرودشت در نتیجه کار عملیاتی موفق به کشف و ضبط نزدیک به 260 سکه تاریخی در حین فروش از یکی از فروشندگان شدیم.

کشتکار سکه های قدیمی کشف شده را مربوط به دورهای مختلف تاریخی برشمرد و تصریح کرد: با کارشناسی انجام شده در اداره میراث فرهنگی شهرستان مشخص شد این آثار تاریخی کشف شده شامل سکه های شِکِل هخامنشی از جنس نقره ،سکه مسی دوره اشکانیان،سکه نقره دوره ساسانیان،سکه دِرآخمادوره سلوکیان، سکه درهم بنی عباسی دوره اسلامی، سکه پَشیزدوره ساسانی و سکه مسی مشهور به فلوس دوره صفوی می باشد.

وی با اشاره به اینکه این سکه ها دارای ارزش فرهنگی وتاریخی می باشد اضافه کرد: این سکه ها در اداره کل میراث فرهنگی نگهداری تا در آینده از آنها جهت مطالعه بیشتر و برای بازدید علاقمندان در موزه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: در این رابطه فراد دستگیر شده جهت تکمیل پرونده و ادامه بررسی به مقامات قضایی معرفی شدند.









نام:
ایمیل:
* نظر: