دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۴
با حضور مهندس ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دکتر علی عسکری معاون فناوری رسانه، آیت الله ایمانی نماینده ی ولی فقیه در فارس و امام جمعه ی شیراز و استاندار فارس 115 پروژه فناوری رسانه استان فارس افتتاح شد.

به گزارش سازمان بسيج هنرمندان فارس، رئیس سازمان صدا و سیما جمهوري اسلامي كشورمان و هئيت همرام در ورود به مرکز فارس ابتدا در یادمان شهدا به دوازده شهید سرافراز هشت سال دفاع مقدس  ادای احترام  و از نمایشگاه دفاع مقدس و تمامي فعاليتها و بخش هاي صدا و سيماي مركز فارس بازديد كردند.

ضرغامي، رئیس سازمان صدا و سیما مهمترین رسالت رسانه ی ملی را افزایش امید و نشاط در جامعه برشمرد و گفت: برای دستیابی به این هدف، رسانه ی ملی توسعه ی شبکه های دیجیتال و پخش برنامه های متنوع رادیویی و تلویزیونی را در دستور کار خود قرار داده است.

وي در مراسم افتتاح پروژه های فنی مرکز فارس در شیراز با اشاره به لزوم صرفه جویی و بهره برداری  از حداکثر ظرفیت ها و منابع ادامه داد: راه اندازی شبکه های دیجیتال که با صرف کمترین هزینه انجام می شود رضایتمندی مخاطبان را به دنبال داشته است.

رئیس رسانه ی ملی این شبکه ها را مؤثرترین راه مبارزه با جنگ نرم و تبلیغاتی دشمن دانست و تلاش دشمنان برای حذف شبکه های  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ماهواره را نتیجه ی حرکت رسانه ی ملی در خط امام و شهدا برشمرد.

ضرغامی  به دو موضوع  مهم در رسانه ی ملی اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی این روزها مورد تحریم دشمنان قرار گرفته که صدا و سیما نیز از آن مستثنی نیست و از لحاظ اقتصادی کشور تحت فشار قرار دارد و رسانه ی ملی مأموریت دارد که امیدبخشی را به جامعه القا کند همانطور که رهبر معظم انقلاب به این موضوع تأکید دارند و صدا و سیما با تولید برنامه های امید آفرین سعی بر این دارد که جامعه را از این بحران عبور و تلاش دشمنان را در ایجاد یأس و نا امیدی با شکست مواجه کند.

وي افزود: در بعد مسائل مالی  باید صرفه جویی بیشتري نسبت به قبل صورت گیرد تا با اعتباری محدود  بیشترین کارها انجام گیرد و تهدید ها تبدیل به فرصت شوند.

رئیس رسانه ی ملی به شبکه های ایجاد شده اشاره کرد و گفت: با حداقل هزینه شبکه هایی مانند تماشا و آی فیلم راه اندازی شده است که  از تولیدات تأمینی  استفاده می شود و مورد توجه مخاطبان ومردم قرار دارد و شبکه ی نسیم که پخش آزمایشی آن در تهران آغاز شده است مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفته است.

ضرغامی به تلاش های همکاران مرکز فارس در انتخابات اشاره کرد و گفت: همکاران در صدا و سیمای  فارس در انتخابات خوش درخشیدند و توانستند در نقاط متعدد استان پخش زنده و همزمان داشته باشند  ولی نباید به این اندازه بسنده کنند و توقع ما این هست که مرکز فارس با توجه به پتانسیل هایی که دارد همیشه بهترین باشد.

وي اضافه كرد: این توانایی بالای فناوری که در مرکز فارس ایجاد  شده  و در تولید برنامه ها موفق هستید از وحدت و همدلی که در بین همکاران مرکز وجود دارد نشأت گرفته است.

ضرغامی به اهمیت وحدت و همدلی اشاره کرد و گفت: توصیه من به همکاران این است که تا می توانند صمیمیت  و همدلی را تقویت کنند و ما منتظرگام های بلند بعدی مرکز فارس هستیم.

در ادامه اين مراسم محمد باقر كشفي، مدیر کل صدا و سيماي مرکز فارس ضمن تشکر از حضور رییس سازمان گفت: 115 طرح بزرگ فنی صدا و سیمای مرکزفارس با حضور رییس رسانه ی ملی به بهره برداری می رسد که این طرح ها شامل راه اندازی ده سامانه ی دیجیتال تلویزیون در نقاط مختلف استان و 93 طرح توسعه ی شبکه ی آنولوگ تلویزیونی و رادیویی اف ام و دوازده طرح زیر ساختی سیگنال رسانی و فناوری رسانه است.

وي افزود: با بهره برداری از سامانه ی دیجیتال تلویزیون در ده شهر استان 870 هزار نفر ساکنان این مناطق از برنامه های متنوع 20 شبکه ی تلویزیونی و 16 شبکه ی رادیویی دیجیتال بهره مند شدند و پوشش شبکه های دیجیتال در فارس از هفتاد درصد گذشت.

کشفی درمورد تامین اعتبار پروژه ها گفت: این طرح ها با صرف 161 میلیاردریال هزینه از محل اعتبارات ملی واستانی اجرا شده  است.

نام:
ایمیل:
* نظر: