جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۰۲:۳۷
کد خبر: ۱۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹
داور دومين جشنواره عكس بسيج هنرمندان فارس"طرفه هنر" گفت: برگزاری جشنواره های عکس نقطه خوبی است اما نیاز به تدوام، استمرار و تخصص دارد.

سجاد آورند در گفتگو با خبرنگار سازمان بسيج هنرمندان فارس، بيان داشت: در جشنواره "طرفه هنر" هنرمندان متفاوتی حضور داشتند و تمامي چهرهاي عكاسي استان و بسياري از عكاسان آماتور هم در اين جشنواره شركت كردند.

 

وي با اشاره به استقبال بي نظير هنرمندان عكاس از دومين جشنواره عکس بسيج هنرمندان فارس "طرفه هنر" بيان داشت: اين جشنواره از لحاظ زمانبندی نیز زمان مناسبی را برای تولیدات هنري هنرمندان انتخاب كرده بود.

 

داور دومين جشنواره عكس بسيج هنرمندان فارس"طرفه هنر" ادامه داد: نه تنها این جشنواره بلکه جشنواره های دیگر هم نیاز به توجه و تخصص دارند و با همکاری ارگانها و سازمانهای متفاوت مي توانند به فعاليت حرفه اي در حوزه هنر عكاسي كمك كنند البته به شرطي كه اين همكاري ها براي تولد آثار هنري خلاق تداوم داشته باشد.

 

 آورند افزود: جشنواره عكس "طرفه هنر" داراي بخشهای متفاوتي بود اما باید به سمت تخصصی شدن رفت.

 

وي تاكيد كرد: سازمان بسیج هنرمندان فارس این توانایی را دارد که یک طرح چند ساله را تعریف کند و با همکاری دیگر سازمانها و ارگانهای دولتی چالشها و فرصتهای جامعه را به كمك اين هنرمندان خلاق و متعهد به تصویر بکشد.

 

آورند در رابطه با موضوعات جشنواره عكس "طرفه هنر" ابراز داشت: با توجه به گستردگی موضوع در بخش اصلی تمایل افراد بیشتر به این بخش بود اما در جهت ارتقا فرهنگ ترافیک شهر شیراز بخش دوم را می توان بخش قابل توجهی دانست.

 

داور جشنواره عكس "طرفه هنر" خاطرنشان كرد: سازمانها و نهادها تصور نکنند نشان دادن چالشهای شهر نشانگر بی اعتمادی جامعه است بلکه این تصویرسازی در جهت ارتقای شهر شیراز است.

 

وي افزود: با این کار ما می توانیم مشکلات و معضلات جامع را بهتر بشناسیم و با همکاری تمامی سازمانها و ارگانهای مربوطه در جهت حل این مشکلات گام برداریم چراكه ما فرزند این سرزمین هستیم و برای حل معضلات آن تلاش می کنیم.

 

آورند در پایان بیان داشت: برگزاری کارگروهای تخصصی ترافیک از سوی مسئولین جشنواره کمک زیادی به شناخت این موضوع به عكاسان شركت كننده در اين جشنواره کرد اما برگزاری کارگاههای تخصصی عکس و آموزش براي شرکت کنندگان موجب شناخت بیشتر آنها از عکاسی و فضای شهر نشینی و... می شود.

 

انتهاي پيام/224224/

نام:
ایمیل:
* نظر: