شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۵۲:۳۱
کد خبر: ۱۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
قشر جوان مملکت ما از پتانسیل و درک بالایی در زمینه امور اعتقادی و دینی برخوردار هستند و کشش بسیار زیادی به درک حقایق معنوی و امور الهی دارند،اما برخی جوانان بنا به دلایلی دین گریزی را پیشه کرده اند!

قشر جوان مملکت ما از پتانسیل و درک بالایی در زمینه امور اعتقادی و دینی برخوردار هستند و کشش بسیار زیادی به درک حقایق معنوی و امور الهی دارند؛گواه این موضوع افزایش ارقام روزافزون ورود جوانان ما به حوزه های علمیه در سرتاسر کشورماست؛استقبال جوانان ما در مراسمات اعتقادی ومذهبی و شرکت در اعتکاف نشان از صحت این ادعاست.

مقام معظم رهبری در پاره ایی از سخنان خود به قشر جوان اهمیت بسیاری داده اند و جوانان این مرز و بوم را یکی از عوامل مهم شکست فتنه های دشمن و آینده سازان مملکت اسلامی دانستند.

اما در بین قشر جوان عده ایی نیز هستند که نسبت به دین بینش خوبی ندارند و به نوعی دین گریزی را پیشه گرفته اند.مسئله و مشکل دین گریزی از مسائلی است که در طول دوران تاریخ همیشه جزء معضلات و دغدغه های اصلی بزر گان دین بوده.

مسئله فرار از دین فقط مختص به قشر جوان نیست؛بلکه اقشار دیگر مردم در سنین مختلف  را شامل می شود،این معضل می تواند علت های زیادی داشته باشد.

بعضی مواقع فرار از دین به این دلیل است که شخص موردنظر نسبت به دین ناآگاه است و جهل دارد؛اگر انسان از طریق کلام الله مجید و ائمه اطهار علیه السلام به تحقیق درمورد دین بپردازد و اطلاعات اعتقادی خئد را بالا ببرد و در آخر دین حقیقی و کامل را که دینی جز اسلام نیست را بخوبی بشناسد دست از گریز از دین برمیدارد و به سعادت نائل می شود.

یکی از دلایل اینکه جوانان از دین زده می شوند و علاقه ایی به کسب و فراگیری دین نمی کنند بد دینی خانواده ها است؛برخی خانواده ها با اینکه به مسائل دینی و اعتقادی اهمیت می دهند اما دیندار خوبی نیستند!این خانواده ها ممکن است در اعمال دینی خود افراط و تفریط داشته باشند و آموخته های دینی خود را آنگونه که باید و شاید به مرحله اجرا نمی گذارند و همین عمل کافی است که فرزندان و اعضای آن خانواده خوشبینی خود نسبت به دین را ازدست دهند و نسبت به دین روز به روز دورتر شوند.

از دلایلی که باعث می شود جوانان ما نسبت به دین بدبین و دین گریز شوند اعمال افرادی است که خود را متولیان و مدعیان دین می دانند و اعمال نابجای خود را صحیح می پندارند،اما افرادی که ضعف در اراده دارند باعث میشود از دین زده شوند.

اما چاره چیست؟بسیار زیباست که اگر جوانان و یا هر انسانی در هر سن و موقعیتی بجای تاثیرپذیری از خانواده بددین و یا مشاهده اعمال مدعیان دین مداری،به کتاب الهی یعنی قرآن کریم و اهل بیت علیه السلام مراجعه کنند و از این منابع جهت پیدا کردن طعم شیرین دین استفاده کنند و خود با اراده و قضاوت خود و نسبت به درک خود از دین بهره ببرند.

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس  

نام:
ایمیل:
* نظر: