شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۱:۵۵
کد خبر: ۱۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
نرم افزار جامع حافظ همزمان در روز بزرگداشت حافظ با حضور مسئولان کشوری و استانی در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ شیرازی رونمایی می شود.

به گزارش سازمان بسيج هنرمندان فارس، نرم افزارحافظ جامع ترین و مفصل ترین نرم افزار حافظ می باشد که از بیش از 130 جلد کتاب، مجموع شرح و تفاسیر دیوان حافظ، مجموعه آیات و روایات موجود در دیوان حافظ را با صدای حسین آهی، ژاله علو و نوری برخوردار است. 

این نرم افزار؛ هنوز به بازار عرضه نشده است که در همایش بین المللی یادروز حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و استاد نوری و حسین آهی رونمایی می شود .

نرم افزار جامع حافظ توسط موسسه تحقیقاتی نور تهیه شده است که معرفی، نقد و بررسی این نرم افزار در شیراز و با حضور بزرگان جافظ پژوه برگزار می شود .

برنامه های امسال یادروز حافظ در سه بخش ویژه برنامه، برنامه های علمی و برنامه های فرهنگی و هنری برگزار می شود که برنامه های مختلفی در هر بخش تدوین شده است .

برنامه های علمی یادروز حافظ در روز شنبه 20 مهر با ارائه مجموعه سخنرانی ها و ارائه مقالات تحت عنوان ˈحافظ و گرایش های نوینˈ با حضور حافظ پژوهان برتر کشور از جمله دکتر نصرالله پور جوادی، حسن ذوالفقاری، محمد جعفری، مهدی ضرغانی، عباس عاشوری، مریم پرهیزگاری و پروین سلاجقه برگزار می شود .

همچنین کتاب پنج جلدی ˈ شرح شوقˈ اثر دکتر حمیدیان که مفصل ترین شرح و تفسیر بر اشعار حافظ است با حضور نویسنده و دکتر نصرالله جوادی و دکتر نوریان نقد و بررسی می شود .

در روز 20 مهرماه نمایشگاه قطعات خوشنویسی خاندان وصال از 20 مهر تا 22 مهر با عنوان کلک وصال، نمایشگاه عکس بازدید سران و مشاهیر و بزرگان از حافظیه و بداهه نویسی دیوان حافظ با عنوان جلوه گاه هنر در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود .

فرهنگ، باید محور توسعه استان فارس باشد و هر کس این محور توسعه را تغییر دهد در استان فارس موفق نخواهد بودو بر این اساس اگر مفاخر ارزشمند استان فارس از جمله حافظ، سعدی و حضرت شاهچراغ(ع) را محور فعالیت ها قرار دهیم در بسیاری از زمینه ها در استان فارس موفق خواهیم بود .

ویژه برنامه یادروز حافظ باید با برنامه ریزی های بیشتر با بعد جهانی اجرا شود .

امسال 17 دهمین دوره یادروز حافظ روز پنج شنبه 18 مهرماه جاری ساعت 19 در جوار آرامگاه این شاعر بلند آوازه شیراز برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: