يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در نشست خبری:

به گزارش خبرنگار اعزامی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، علی صابر ماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور ظهر امروز در نشست خبری که در لانه جاسوسی برگزار شد، اهم برنامه های بسیج هفته دانش آموزی را به شرح زیر اعلام کرد:

- شعار هفته دانش آموزی امسال دانش آموز ٰبسیجی،حماسه ساز امروز و آینده ساز فردا" خواهد بود. دانش آموزان بسیجی روز 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا را تکرار خواهند کرد با امید به این که روزی شاهد آزادی ملت آمریکا از دولت استکبار باشیم دولتی که حتی به دانش آموزان خود رحم نمی کند وای به حال فرزندان دیگر کشورها آن چنان که در کالیفرنیا پلیس آمریکا دانش آموز 13 ساله ای را که اسلحه پلاستیکی در دست داشت با 7 گلوله کشت این نوع حرکت ها حرکت های رو به زوال قدرت هاست و در حقیقت ناشی از ترس فروپاشی است.

 

- ویژه برنامه‌هایی در این هفته برگزار خواهد شد به شرح زیر اعلام شد:

روز سه شنبه هفتم آبان‌ماه روز دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایت مداری نامیده شده و در این روز دیدار جمعی از دانش آموزان با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در استان ها و همچنین افتتاحیه اردوهای راهیان نور در مدارس خاص و استعدادهای درخشان تحت عنوان طلایه داردان علم و بصیرت صورت خواهد گرفت.

 

- چهارشنبه هشتم آبان ماه روز دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی نامگذاری شده و برنامه های این روز برگزاری آیین صبحگاه سراسری ایثار و شجاعت در مدارس؛برگزاری یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش آموز در کرج و برگزاری یادواره سراسری شهید احمد رضا عباسی و سیده طاهره هاشمی و 36 هزار شهید دانش آموز در نظر گرفته شده است.

 

- روز نهم آبان ماه که روز دانش آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی است برنامه هایی چون بزرگداشت شهید فهمیده در بهشت زهرا(س) ،مسابقه دو رهروان شهدای دانش آموز ویژه پویندگان پسر و همچنین عطر افشانی و گلباران مزار شهدا دانش آموز انجام خواهد شد.

 

- روز جمعه دهم آبان دانش آموز بسیجی، انتظار و عدالت خواهی نام دارد و برنامه های این روز کوه پیمایی ویژه پیشگامان و حضور سازمان یافته دانش اموزان بسیجی در مصلی های نماز جمعه در سراسر کشور می باشد.

 

- روز شنبه روز دانش آموز بسیجی خلاقیت و نو آوری است که در این روز برگزاری یادواره مرکزی شهید احمد رضا عباسی در اراک و هم اندیشی نخبگان علمی ورزشی و هنری با استانداران و فرمانداران و تجلیل از این عزیزان صورت خواهد گرفت.

 

- 12 آبان ماه به نام دانش آموز بسیجی اخلاق و پایداری بوده و اجرای طرح رهروان شهید فهمیده در استان های بوشهر،سیستان و بلوچستان،خوزستان و هرمزگان و فارس از جمله برنامه های این روز است

 

- در نهایت در روز 13 آبان که به نام دانش آموز بسیجی مقاومت و استکبارستیزی است همزمان با تهران که مراسم در مقابل لانه جاسوسی برگزار خواهد شد مراسم مبارزه با استکبار جهانی در دیگر شهرها با حضور دانش آموزان اجرا خواهد شد اجرای این مراسم همزمان در مشهدالشهدای هویزه بر سر مزار شهید علم الهدی توسط دانش اموزان راهیان نور صورت خواهد گرفت تا نمادی باشد از میثاق دانش آموزان با شهدای پیرو خط امام(ره) از دیگر برنامه های دیگر این روز برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مرگ بر آمریکا و برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع حماسه سیاسی حماسه اقتصادی و همچنین برگزاری مسلبقه انشا با موضوع نقش دانش اموزان در اقتصاد مقاومتی است.

 

- در هفته بسیح با هماهنگی های انجام شده دانش آموزان می توانند فیلم سینمایی بزرگمرد کوچک که در رابطه با شهید بهنام محمدی است را به صورت نیم بها در سینماهای کشور تماشا کنند کتاب فهمیده های مدرسه نیز در این هفته رونمایی می شود.

 

- از 13 مهرماه این اردوها با حرکت از مرقد مطهر رهبر انقلاب آغاز شده و تا به حال 120 هزار دانش آموز به مناطق غرب و جنوب کشور عازم شده اند که در نظر داریم تا پایان سال یک میلیون دانش آموز، معلم و فرهنگی را راهی مناطق بکنیم یکی از ویژگی‌های خاص این اردوها در امسال این است که دانش آموزان در مناطق فتح المبین و شلمچه خود خادم دیگر دانش اموزان می‌باشند واین طرح خادمین طرح محور دانش اموزی است که امسال اجرا شده است.

انتهای پیام/224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: