گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۱۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
برای اولین بار منتشر شد؛
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال ۱۳۶۲ را برای اولین بار منتشر کرد
در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج، دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال 1362 را برای اولین بار منتشر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب کبیر اسلامى ایران از نخستین روزهاى پیروزى با توطئه‌هاى گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو گردیده به هر یک از دستاوردهاى انقلاب که بنگرید جز با ایثار و مقاومت مردم در برابر کارشکنى‌هاى مخالفان و معاندان انقلاب بدست نیامده است. و گذار از سنگلاخ معضلات و کارشکنى‌هاى دشمنان که پیوسته کوشیده‌اند چرخ انقلاب اسلامى را از حرکت و پویندگى و ملت ایران را از رشد و پیشرفت باز دارند تنها با حضور مستمر و آگاهانه‌ى مردم در صحنه‌ى مبارزه و در سایه‌ى رهبرى هوشمندانه‌ى امام امت میسور و مقدور گردیده است. عظمت اهداف انقلاب و گستردگى توطئه‌هاى دشمنان ایجاب میکرد که براى حفظ و صیانت انقلاب اسلامى و مردمى و بمنظور مقابله با دشمنان و معاندان نیرویى از خود مردم فراهم آید تا از انقلاب اسلامى و ارزشها و اهداف آن در برابر تهاجم و توطئه عمال ابرقدرتها دفاع کند. چرا که دفاع مستمر و همه جانبه از انقلاب تنها با آموزش و سازماندهى مردمى که حاضرند در راه حفظ انقلاب وجود خود و عزیزان خود را فدا کنند میتوانست کارساز باشد. فرمان رهبر کبیر انقلاب و امام امت مبنى بر تشکیل بسیج مستضعفان در شرایطى که ایران اسلامى و انقلاب شکوهمند ما از هر سو مورد تجاوز و تهاجم دشمنان قرار گرفته بود حرکتى آگاهانه در جهت خنثى‌سازى نقشه‌هاى ابرقدرتها بود که با تحمیل جنگ و محاصره‌ى اقتصادى میخواستند به خیال خود انقلاب را متوقف کنند و دستاوردهاى ملت مسلمان ایران را برباد دهند.

استقبال نیروهاى مؤمن به انقلاب از بسیج و شرکت اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان در آن و حرکت سریع و صحیح مردم و دولت در جهت اجراى فرمان امام در مدتى کوتاه نیرویى عظیم از ملت فراهم آورد که میتوان آنرا بحق مکتبى‌ترین و مردمى‌ترین نیروى مقاومت جهانى نامید. بسیج این ارتش عظیم مکتبى و مردمى -که بضرورت انقلاب اسلامى و دفاع از اهداف و آرمانهاى آن بوجود آمده است- دانشگاهى عظیم براى ساختن و پرورش نسلى است آرمانخواه و خداجو که دفاع از مستضعفان سراسر عالم را در سرلوحه‌ى اهداف خویش دارد و جانبازترین و فداکارترین انسانها در آن جمع شده‌اند تا از محرومان و مستضعفان عالم در برابر تجاوز جهانخواران قدرتمند و نیروى اهریمنى ابرقدرتها دفاع کنند. در ایران اسلامى شمع وجود جوانان دلباخته انقلاب گرمى‌بخش و برافروزنده‌ى سنگرهاى نبرد حق بر ضد باطل است. بسیجیان جوان گلهاى بوستان انقلاب نیروى حیاتبخش انقلاب و مایه‌ى امید و دلگرمى ملت و رهبر انقلابند. امروز از این قدرت سربرآورده از متن مردم و جوشیده از دل انقلاب هراسى در دل دشمنان خانه کرده است. چرا که میدانند نسلى که امروز با شرکت در بسیج چنین آگاهانه و عاشقانه از حریم انقلاب پاسدارى میکند فردا همچون توده‌ى فولادى آبدیده در برابر آنان قرار خواهد گرفت و سد راه مطامع آنان خواهد شد. اینک شما بسیجیان که بنیانى مرصوص در دفاع از انقلاب اسلامى بنا نهاده‌اید بدانید که حرکت قهرمانانه‌ى شما براى همیشه در صفحات تاریخ جوانمردى و ایثار ثبت شده است و اگر همه‌ى وجود دشمنان اسلام چنگ و ناخن شود نخواهد توانست نام عزیز و مبارک شما را از صفحات تاریخ بزداید. شما نمونه‌ى جوانمردى و فتوت و ایثار و دلاورى در تاریخ مى‌باشید چه دشمن بخواهد چه نخواهد. و اگر من امروز جملاتى بصورت توصیه در این پیام به شما میگویم از این روست که از صمیم دل میدانم شما در راه تعالى و پیشرفت، هر توصیه‌ى برادرانه را با صمیمیت و پشتکار به کار خواهید بست:

 

1- شما سرباز امام زمان علیه السلام و پشتوانه اسلامید. تقوى، تواضع، فروتنى و گذشت در برابر ضعفا و مقاومت در برابر زورمندان و ستمگران از صفات سربازان امام عصر علیه السلام میباشد. جامه‌ى تقوى بر تن کنید و پیوسته فروتن و بزرگوار باشید تا وجودتان موجب آرامش خاطر محرومان و مستضعفان شود.

2- شما سرباز اسلامید و سرباز اسلام باید اسلام‌شناس و عمل‌کننده به دستورها و تعالیم اسلام باشد. از آموزش‌هاى عقیدتى غافل نباشید. وجود ارزشمند خود را به عطر دلنواز قرآن بیارایید . قرآن بخوانید و به احکام آن عمل کنید.

3- امروز جبهه‌هاى نظامى به نور وجودتان روشن است و پشت جبهه از همت مردانه‌ى شما گرم. اما فردا شما در همه جبهه‌هاى نبرد فرهنگى سیاسى و اقتصادى حضور خواهید یافت. از هم اکنون خود را براى ایران اسلامى آینده که در آن محرومان و مستضعفان همه‌ى نیروى خود را تنها صرف سازندگى فرهنگى، سیاسى و اقتصادى خواهندکرد آماده کنید.

4- مساجد که نیروهاى بسیج از آن تغذیه میکنند باید همچنان بصورت پایگاه بسیج باقى بماند. نیروى مساجد در بسیج مردم نیرویى منحصر و معنى دار است.

بسیج تنها تا آن روز پیروز است که در یک دست بسیجى«قرآن» و در دست دیگرش«سلاح» باشد. راز پیروزى مسلمین و وحشت و هراس دشمنان و معاندین از مسلمین در برافراختن پرچم قرآن است. بسیج باید مطیع مسجد، حامى مسجد، عامل به قرآن و حافظ قرآن باشد. موفقیت شما عزیزان را در راه خدمت به اسلام و مسلمین از درگاه خداوند متعال خواهانم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

برادر شما سید على خامنه‌اى

رئیس جمهورى اسلامى ایران

4 آذر 1362
نام:
ایمیل:
* نظر: