آخرین اخبار
کد خبر: ۱۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
معاون سپاه فجر فارس:
معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس گفت: مانند دوران دفاع مقدس که افراد زخمی را کمک می‌کردیم در جنگ نرم نیز باید آسیب‌دیدگان را کمک کنیم.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات ناحیه بسیج دانشجویی فارس، اسفندیار رضایی در همایش تبیین اندیشه‌های امام در تشکیل بسیج دانشجو و طلبه که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه از سوی بسیج دانشجویی فارس برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که از مسیر ارزش‌های انقلاب فاصله گرفتند خودشان دچار خسارت می‌شوند اما لوکوموتیو متحرک انقلاب با فاصله گرفتن برخی افراد از ارزش‌های آن نمی‌ایستد و دچار خسارت نمی‌شود.

معاون سپاه فجر فارس تصریح کرد: دانشجوی بسیجی باید بداند که تنها گریه و عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین(ع) در این دوران کارساز نیست بلکه شیعه اباعبدالله(ع) باید آگاه باشد و نسبت به مسائل زمان خود بصیرت داشته باشد.

رضایی ادامه داد: دانشجوی بسیجی جهادی عمل کرده و در آسیب‌ها بی‌تفاوت نیست و مانند دوران جنگ که اگر کسی در جبهه زخمی می‌شد چهار نفر کمک کرده و او را نجات می‌دادند در عرصه جنگ فرهنگی نیز نباید آن کس را که دچار آسیب شده تنها بگذاریم بلکه باید کمک کنیم تا از هلاکت نجات یابد.

رئیس دانشگاه امام حسین شیراز اضافه کرد: نباید بلافاصله به افراد برچسب بزنیم و مبادا که با کوچک‌ترین اشتباه افراد را از جبهه خودی بیرون برانیم که جبهه اسلام در این شرایط به سربازان خود نیاز دارد.

رضایی ابراز داشت: هر دانشجوی بسیجی باید برای خود یک برنامه تربیتی و آموزشی داشته باشد و استوار در مسیری که می‌رود باقی بماند.

وظیفه اصلی دانشجوی بسیجی وظیفه‌شناسی است

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) شیراز ادامه داد: وظیفه امروز دانشجوی بسیجی و تکلیف بزرگ او نسبت به انقلاب وظیفه‌شناسی است.

وی افزود: این شناخت وظیفه به معنای دانستن این است که در شرایط زمان نسبت به رهبری چه وظیفه‌ای دارد و شناختن اینکه در جهان اسلام و دنیا چه وظیفه‌ای بر دوش ما است.

رضایی اضافه کرد: افق دید دانشجوی بسیجی نباید به محله و منطقه و شهر محدود شود که حضرت امام خمینی(ره) با صراحت عنوان کرده‌اند روزی اسلام ابرقدرت‌ها را به زانو در می‌آورد و سنگرها را فتح می‌کند و این سخن وظیفه‌ای را پیش روی هر پیرو مکتب خمینی قرار می‌دهد که فراتر از شهر و استان و کشور است.

به گفته وی مطالعه بزرگ‌ترین کار جهادی دانشجوی بسیجی است و این مطالعه باید برنامه‌مند و هدفدار باشد.

رضایی بیان کرد: مقام معظم رهبری کتب شهید مطهری را منابع فکری نظام می‌دانند و برای دانشجوی بسیجی نباید کتابی از استاد مطهری نخوانده مانده باشد.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) شیراز تصریح کرد: بسیجی امروز باید مانند بسیجی‌های دوران دفاع مقدس هیچ مانعی بر سر راه خود نبیند و بر رود خروشان اروند پلی بسازد که تا سال‌ها مهندسان جهان متحیر بمانند.

وی بیان کرد: بسیجی کار کردن، بردن آب در اردوی جهادی و بسیج سازندگی به نقاطی دورافتاده بوده که دولت از انجام آن با امکانات و تجهیزات بازمانده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: