آخرین اخبار
کد خبر: ۱۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: هیات دیپلماتیک باید متن توافق‌نامه ژنو را برای مردم و دانشجویان شفاف کند.

محسن رحمانی با اشاره به پذیرش حق غنی سازی ایران از جانب طرف غربی مطابق آنچه مقامات دولت گفته اند، بیان داشت: این موضوع نشان داد مقاومت و پایداری ملت ایران در برابر جهانخواران، جبهه سلطه را مجبور به پذیرش حقّ غنی سازی برای ایران کرده است.

وی با اشاره به نامه رئیس جمهور به مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات ژنو، گفت: ما همه منتظر و امیدواریم مطالب مندرج در نامه رئیس جمهور به محضر مقام معظم رهبری، کاملاَ تحقق یابد.


این فعال دانشجویی تصریح کرد: از آنجایی که تفسیرهای مختلفی از متن توافق نامه ژنو در بین طرف ایرانی و غربی وجود دارد، سؤالات و ابهامات زیادی در ذهن مردم و دانشجویان به وجود آمده است و تیم مذاکره کننده باید در جهت شفاف سازی متن توافق نامه ژنو گام بردارد و به سؤالات موجود پاسخی شفاف ارائه دهد.


رحمانی «مبنای توافق گام های میانی و گام نهایی»، «سازکار موجود برای اجرای گام آخر»، «چرایی موضع چین و روسیه در خصوص پذیرش تحریم های ایران برای اولین بار»، «وزن چیزهایی که داده ایم و چیزهایی که به دست آوریم» و ... را بخشی از این سؤالات دانست که امکان برداشت های متفاوت و بعضا متناقض از متن تفاهمنامه را بوجود آورده است.


وی در پایان گفت: اینکه وزیر امور خارجه آمریکا کمتر از 1 ساعت بعد از امضای توافقنامه ژنو و علیرغم تاکید وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تصریح حق غنی سازی در بند 2 توافق نامه، اعلام می کند، حق غنی سازی ایران تایید نشده و در متن توافق نامه هم اشاره‌ای به آن نشده است، بار دیگر نشان می دهد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: