دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳
حضور پارسایانه در بسیج اگر چه اندک باشد،در معیار اسلامی بس ارزشمند است؛چرا که هیچ عملی همراه با پارسایی،اندک نیست،چگونه کاری که نزد پروردگار پذیرفته می شود،ناچیز شمرده شود!

بسیجی در مدرسه عشق تحصیل می کند و درس دیانت و تقوا ، اخلاق و معنویت ، لطف و صفا ، خدایی شدن و حضور و آمادگی را امتحان می دهد و کارنامه حماسه و ایثارش همگان را به شگفتی ستایش و تحسین وامیدارد.

سادگی و بی آلایشی ، مبرا بودن از رنگ تعلقات دنیایی،ایمان آگاهانه،بصیرت و هوشیاری انقلابی ، اخلاق و معنویت ، تلاش خستگی ناپذیر ، آماده فداکاری بودن برای خوشبختی و به کمال رساندن کشور اسلامی در تمامی عرصه ها از وجوه ممیزه بسیجی با دیگران است و به تعبیر امام خمینی(ره) «حقیقتا اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارئه دهیم،چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود.»

آنچه در این بحث تقدیم می گردد مروری است اجمالی بر بعضی فضیلت ها اخلاقی ، که شایسته است نصب العین مشتاقان حضور در مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان قرار گیرد.

«تقـــــوا» خویشتن بانی و نگهبانی نفس است و از آنچه بیم ضررش می رود.کسی که از نفس خودش کشیک می کشد که مبادا هواهای نفسانی بر دلش مسلط شود و به دام گناه و معصیت بیفتد و مواظب است که وظایف دینی خود را به خوبی انجام دهد،چنین کسی «متقی» است.او زندگی را بر پایه تقوا بنا نهاده و چه بننایی محکم تر از تقوا!

امام صادق در تعریف تقوا می فرمایند:

«تقوا یعنی،آنجا که خداوند دستور داده حاظر باشی ، تو را غایب نبیند و آنجا که نهی کزده تو را مشاهده نکند.»

پا نهادن در بسیج یعنی اعلام آمادگی و دفاع از نظام ، ارزش های اسلامی ، حفظ و حمایت از آرمان هایی که بنیانگذار انقلاب اسلامی با الهام از قرآن و عترت برای ملت ایران به ارمغان آورده است.محال است این ماموریت خطیر و غلبه بر مشکلات و سختی های راه بدون تقوا میسر شود.

آنان که بر دل و هواهای  نفسانی مسلط نیستند و توان حفظ حریم خویشتن را ندارند،نمی توانند امیدوار باشند که سرباز بسیج شده و اسلام و انقلاب اسلامی را از اهریمن بیرون حفظ و حراست کنند.

در گام اول باید تقوا پیشه کرد.آدم بی تقوا نمی تواند بسیجی باشد.کارهای بسیج نیز بدون آن مقبول نمی افتد؛چرا که خداوند فرمود:«انما یتقبل الله من المتقین »

حضور پارسایانه در بسیج اگر چه اندک باشد،در معیار اسلامی بس ارزشمند است؛چرا که هیچ عملی همراه با پارسایی،اندک نیست،چگونه کاری که نزد پروردگار پذیرفته می شود،ناچیز شمرده شود!

تقوا به انسان عزت می بخشد،در برابر وسوسه های شیطانی ایمن می سازد.بن بست های روحی را درهم می شکند،بصیرت و روشن بینی به ارمغان می آورد.برکات الهی را فرو می فرستد و گره های کور زندگی را می گشاید.

تقوا مرکب رام و راهوری است که اهلش بر آن سوار شده،افسارش را به دست دارد و با آن به پیش می تازد،گردنه ها را پشت سر می گذارد.به معراج می رود و سرانجام در عالی ترین منزل سعادت جای می گیرد:

«ان النتقین فی جنات و نهر*فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر»

به معنی: یقینا متقیان در باغ ها و نهرهای جای دارند.در جایگاه صدق ، نزد پادشاه مقتدر.

بدون تردید نماز با توجه و حضور قلب،آراستن صحنه ای از ارتباط با خدای متعال در درون،به جا آوردن واجبات مستحبات،پرهیز از محرمات و ترک معصیت و زندگی را بر شالوده ایمان و عمل صالح بنا کردن ما را برای دستیابی به چنین سعادتی مدد می رساند.

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: