کد خبر: ۱۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
رویا داشتن هزینه ای ندارد
مرحله نهایی جام جهانی فوتبال بالاخره در باهیای برزیل قرعه کشی شد و تیم های حاضر در مرحله نهایی رقبای خود را شناختند. جدای از اینکه برزیل میزبان در چه گروه سختی افتاد یا حضور بلژیک و الجزایر و روسیه و کره در یک گروه چه معنایی دارد، می خواهیم ببینیم ایران در این قرعه کشی خوش شانس بود یا بد شانس؟
مرحله نهایی جام جهانی فوتبال بالاخره در باهیای برزیل قرعه کشی شد و تیم های حاضر در مرحله نهایی رقبای خود را شناختند.
جدای از اینکه برزیل میزبان در چه گروه سختی افتاد یا حضور بلژیک و الجزایر و روسیه و کره در یک گروه چه معنایی دارد، می خواهیم ببینیم ایران در این قرعه کشی خوش شانس بود یا بد شانس؟
پیش از برگزاری این قرعه کشی بسیاری از تیم ها تمایل خود را برای هم گروهی با ایران اعلام کرده بودند اما این شانس تنها نصیب آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین شد. اتفاقی که شاید برای برخی به اشتباه این تصور را ایجاد کرده که این شانس ایران است که به جز آرژانتین با ۲ تیم درجه ۲ جهان هم گروه می شود.
کارلوس کیروش که در سالن برگزاری مراسم قرعه کشی حاضر بود در اظهار نظر جالبی بعد از بازی خطاب به کسانی که معتقدند ایران در گروه آسانی قرار گرفته، گفت: "در ایران همه چیز آسان به نظر می آید در حالی که واقعیت چیز دیگری است. آمار نشان می دهد همه چیز به آن اندازه آسان که به نظر می آید نیست."
واقعا در ایران همه چیز آسان به نظر می آید؟ تیم ملی که در مصاف با لبنان و ازبکستان و قطر، با هزار اما و اگر راهی جام جهانی شد اکنون چه شانسی در برابر جمعی از بهترین تیم های جهان خواهد داشت؟
اگر از بحث آرژانتین و معمای چگونه مهار شدن لیونل مسی توسط بیک زاده بگذریم حساب نیجریه و بوسنی هم چندان متفاوت از آرژانتین نخواهد بود.
برخی فکر می کنند اگر به آرژانتین  ببازیم میتوانیم با نیجریه مساوی کنیم و بوسنی را هم ببریم و آن وقت با اندکی شانس پس از آرژانتین سر گروه راهی مرحله بعد شویم.
این پیش بینی همانند پیشگویی سال ۲۰۰۶ است که برخی می گفتند ایران اگر به پرتغال ببازد اما با مکزیک مساوی می کند و آنگولا را هم مسلما خواهد برد و راهی مرحله بعد می شود. همه دیدیم که آن پیشگویی یک نکته درست داشت و آن هم باخت به پرتغال بود وگرنه هم به مکزیک باختیم و هم آنگولا را نبردیم. تازه در سال ۲۰۰۶ بازیکنان بهتری داشتیم و هم تیم آماده تری راهی جام جهانی شد و هم اردویی لغو نشد.
ایران اواخر خرداد راهی برزیل می شود و اوایل تیر هم به کشور باز خواهد گشت اما چیزی که می ماند ۳ بازی در جام جهانی است. بازی هایی که امید است با نمایش در خور انتظار و البته زنگ تفریح نشدن برای حریفان خاطره ای خوش برای هواداران به جای بگذارد. چون باز هم به قول سرمربی پرتغالی تیم ملی "رویا داشتن هزینه ای ندارد".


انتهای پیام / 224224
برچسب ها: جام جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر: