کد خبر: ۱۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
پژوهشکده شهید مصطفی احمدی روشن در دانشکده فنی وحرفه ای سما شیراز با حضور پدر آن شهید افتتاح شد.

به گزارش بسیج اساتید فارس،در ابتدای مراسم قائدی معاون دانشگاه و رئیس مرکز سما شیراز پیام حجت الاسلام قلی زاده ریاست سازمان سما را قرائت کرد.

در بخشی از پیام آمده است: در سالی که به نام حماسه سیاسی و اقتصادی مزین است و در دنیایی که رشد علم و فناوری روز افزون است چشم به شما اساتید و جوانان دانشجو دوخته ایم.

قائدی در ادامه به فعالیت های پژوهشکده اشاره کرد و گفت: این پژوهشکده زیر نظر بسیج اساتید استان فارس فعالیت می کند و کانون بسیج اساتید سما شیراز یکی از فعال ترین کانون بسیج اساتید سما کشور است.

حقیقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز هم گف : ایران در دوران تحریم 30سال توانسته است معادله این که" هر کس با استکبار سازش نکرد شکست می خورد"  را بر هم زده و همه می دانند که دراین دوران ایران به سطح بالایی از فناوری و رشد رسیده که غنی سازی اورانیوم وتولیدموشکهای دور برد و نمونه ای از این رشد فن آوری است.

وی افزود: در تحقیقات پیمایشی که از مردم در مورد آثار روانی تحریم بر مردم ایران بعمل آمده است 90درصد مردم گفته اند که علت تحریم ها پیشرفت ایران است و ما باید روی پای خود بایستیم.

حقیقت گفت: فعالیت های علمی ازجمله موفقیتهای حوزه رباتیک و اختراعات دانشکده فنی وحرفه ای سما قابل تقدیر  است .

رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن هم به ویژگیهای آن شهید بزرگوار اشاره کرد که از جمله آن ویژگیها می توان به احترام به پدر ومادر ،سربازی خوب برای مردم ایران و ولایتمداری وی اشاره کرد.

پدر شهید گفت: مصطفی 8 سال پیش می گفت باید تا 20درصد غنی سازی کنیم تا با دست پر با دنیا صحبت کنیم.

وی افزود :دانشجویان باید دنباله رو افکار و راه شهیدان باشند و ما باید دستاوردهای آن شهیدان به ویژه شهدای هسته ای را حفظ کنیم .

در ادامه پروفسور شرقی چهره ماندگار کشور و شیمی دان برجسته جهان اسلام به جایگاه علم تجربی در قرآن اشاره کرد و گفت:در احادیث از علم به عنوان گنج پایان ناپذیر – بهترین راهنمای گم شده مومن –بهترین یاور ایمان و  سخنگو در خلوت یاد شده است .

در این مراسم پیشقدم رئیس واحد علوم تحقیقات فارس، عبد اله زاده  جانشین بسیج اساتید استان فارس، پیشوا مشاور ریاست سازمان سما، نوذری معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، خانواده شهیدان اعتمادی ،سلطانی ،مظفری خشتی ، دانشجویان مخترع و برگزیده پژوهشی، فرهنگی ، ورزشی همچنین اساتید و کارکنان سما حضور داشتند .

انتهای پیام224224

نام:
ایمیل:
* نظر: