کد خبر: ۲۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
رئيس دانشگاه پيام‌نور استان فارس با اشاره به اهميت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: انسان و اجتماع داراي 2 بعد روحي و مادي است كه براي رسيدن به رشد همه جانبه و توسعه پايدار بايد به هر 2 بعد آن توجه كرد و با توجه به شرايط موجود كه حوزه بيشتر بر مسائل روحي و دانشگاه بر مسائل روز و مادي توجه دارد، اگر وحدت حوزه و دانشگاه به‌خوبي تحقق يابد مي‌توانيم قدم‌هاي رشد و توسعه را بهتر و محكم‌تر برداشت.
به گزارش بسیج اساتید فارس،دكتر سعيد مظلوميان، اظهار كرد: امروزه دانشگاه‌ها بيشتر در مباحث تجربي و روز فعاليت داشته و حيطه كار حوزه‌ها بيشتر مباحث معنوي، اعتقادي و علوم انساني است و اگر بتوانيم به وحدت كامل در حوزه و دانشگاه‌ها برسيم مي‌توانيم قدم‌هاي خوبي در براي پيشرفت همه‌ جانبه كشور برداريم.

مظلوميان افزود: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه با توجه به كلام امام راحل و تأكيدات مقام معظم رهبري امري بديهي است.


رئيس دانشگاه پيام‌ نور استان فارس در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) تصريح كرد: وحدت سطوح مختلف دارد كه در سطح اول بايد با تلاش‌هايي كه انجام مي‌شود اختلاف‌ها و موانع را كنار زد و برداشت كه حوزه و دانشگاه اين كار را به‌خوبي انجام داده‌اند و در مرتبه دوم، وحدت به‌صورت كلي، شكلي و عمومي است كه حوزه و دانشگاه دراين مرتبه هستند و در آرمان‌ها و سياست‌هاي كلي توانسته‌اند قدم‌هاي مثبتي بردارند.


وي با بيان اينكه در حال حاضر برنامه‌هاي مشتركي بين اين 2 نهاد علمي كشور در حال اجرا است، ابراز كرد: سطح عالي وحدت، اشتراك داشتن در برنامه‌ها و كارهاي اجرايي است كه در اين زمينه هنوز نتوانسته‌ايم به حد اعلي برسيم.


مظلوميان خاطرنشان كرد: زمينه‌هاي فعاليت‌هاي زيادي براي حوزه و دانشگاه وجود دارد كه يكي از موارد مهم اقتصاد اسلامي و نظام بانكداري است كه اگر در برنامه‌هاي مشترك حوزه و دانشگاه بتوان به آن‌ها توجه بيشتر كرد مي‌توان هرچه سريع‌تر به نتايج خوب و مثبت رسيد.


اين مقام مسئول عنوان كرد: يكي ازشاخه‌هاي ديگري كه مي‌توان در برنامه‌هاي مشترك حوزه و دانشگاه بر روي آن كار كرد مديريت اسلامي است؛ چراكه مباحث مديريت كه در دانشگاه‌ها مطرح مي‌شود بيشتر از غرب گرفته شده است و نظريه دانشمندان غربي بررسي و مطرح مي‌شود و با توجه به اينكه كشور ما اسلامي است و مديريت اجرايي كشور نيز بايد مديريت اسلامي باشد، بحث مديريت بايد در مباحث مشترك حوزه و دانشگاه قرار بگيرد تا بتوان به مديريت اسلامي رسيد.


وي تأكيد كرد: بحث سبك زندگي ايراني ـ اسلامي نبز جزء بحث‌هاي مشتركي است كه در حوزه و دانشگاه مطرح است و اين 2 نهاد علمي ـ پژوهشي بايد با داشتن برنامه‌هاي مشترك سعي بر اين داشته باشند تا با تأكيدات مقام معظم رهبري سبكي قابل اجرا به مردم ارائه كنند.


مظلوميان گفت: كارها و برنامه‌هايي كه تا كنون توسط حوزه و دانشگاه اجرا شده است، مانند كرسي‌هاي آزادانديشي و همايش‌هاي اخلاقي قابل تقدير است و با توجه به اينكه دفاتر نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها فعال هستند، بايد از اين فرصت استفاده كرد و در ايجاد وحدت و افزايش كارها و برنامه‌هاي مشترك تلاش كرد.

انتهای پیام224224

نام:
ایمیل:
* نظر: