کد خبر: ۲۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۹
همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور امام جمعه و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان، اساتید، دانشجویان دانشگاهای شهر و طلاب حوزه علمیه کازرون در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد،
به گزارش بسیج اساتید فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه کازرون،عضو هیئت رئیسه شورای خبر گان رهبری با بیان اینکه هر کسی در جامعه ساز مخالفت با نظام را بزند روشنفکر نیست ،اظهار داشت:کسی روشنفکر است که اگرنکات منفی را  می بیند نکات مثبت هم ببیند مستند و منصفانه به موضوعاتی که نیاز به مخالفت دارد بپردازد.

امام جمعه موقت تهران به پیشرفت‌های فوق‌العاده علمی دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: امروزه دانشجویان و دانشمندان جوان دانشگاه‌ در عرصه‌های گوناگون علمی وپژوهشی از جمله هوافضا، انرژی هسته‌ای، پزشکی و .... نشان دادند که یارای عملی کردن «ما می‌توانیم» را دارند.

 سید احمد خاتمی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم دنیای غرب را پیشرفت‌های فوق‌العاده جمهوری اسلامی در علم و فناوری عنوان و تصریح کرد: آنان به خوبی می‌دانند مبانی دینی و اعتقادی ما با ساخت تسلیحات کشتارجمعی از جمله بمب اتم منافات دارد و هیچ‌گاه به دنبال ساخت این سلاح نبوده و نیستیم، بنابراین این موضوع را بهانه کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه را پیش‌زمینه‌ای دانست که در زمان رژیم طاغوت میان این دو قشر فاصله افتاده بود. 

خاتمی در ادامه ابراز داشت: امروزه وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت فیزیکی و در کنار یکدیگر نشستن نیست بلکه این دو باید با هدف واحد در راستای تقویت نظام اسلامی تلاش کنند.

وی گفت: عده‌ای در سال‌های اخیر برای جدایی این دو قشر، ساز روشن فکری را در دانشگاه‌ها می‌زنند و به نوعی غلط تعبیر می‌کنند که روشنفکری مخالف با نظام اسلامی است.

خاتمی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: علوم انسانی که امروزه رواج دارد ساخته و پرداخته غرب است و در آن روح دین‌باوری، قیامت و ایمان به غیب نادیده گرفته شده و با علوم انسانی جمهوری اسلامی سنخیت ندارد که در این امر باید توسط هیئت علمی دانشگاه‌ها تجدید نظر شود.

انتهای پیام224224

نام:
ایمیل:
* نظر: