چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
رضایی گفت: طی یکی، دو سال گذشته بیش از 100 عنوان پژوهشی از نیازمندی‌های سپاه فجر فارس احصا شده و پژوهش‌های کاربردی بسیار مناسبی را آغاز کرده‌ایم.
به گزارش خبرنگار تنویر زرقان به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، اسفندیار رضایی، امروز در یک کنفرانس خبری افزود: 16 پروژه پژوهشی دیگر نیز توسط این معاونت در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه امروز رشد علمی ایران اسلامی سرعت گرفته است، گفت: البته امسال به نسبت سال گذشته از جایگاه 17 جهانی در تولید علم به جایگاه بیستم سقوط کردیم که نشان‌دهنده لزوم توجه بیشتر به موضوع است.

رضایی راه‌اندازی معاونت دانش و پژوهش سپاه را در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم و بومی‌سازی تولیدات علمی دانست و گفت: علی‌رغم اینکه نیروهای سپاه تجارب بسیار خوبی در دوران دفاع مقدس کسب کرده بودند، اما این تجارب ثبت نشده بود و با شهادت یا فوت و بازنشسته شدن این نیروها، از دسترس خارج می‌شد.

وی تصریح کرد: تشکیل این معاونت زمینه‌ای را فراهم کرد تا بتوانیم دانش عینی و ذهنی را اسناد و مدارک تبدیل کرده و برای عموم قابل استفاده کنیم.

رضایی همچنین گفت: طی یکی، دو سال گذشته بیش از 100 عنوان پژوهشی از نیازمندی‌های سپاه فجر فارس احصا شده و پژوهش‌های کاربردی بسیار مناسبی را آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: یکی از این پژوهش‌ها، که در فارس جایش خالی بود، پروژه کربلای 5 و نقش لشکر 19 فجر در آن عملیات بود که با همت و تلاش این معاونت اجرایی شده و در حال تکمیل است.

رضایی ابراز امیدواری کرد که دایره‌المعارف نقش لشکر 19 فجر در عملیات کربلای 5 به زودی تکمیل و آماده انتشار شود.

وی گفت: این کتاب تا دهه مبارک فجر امسال یا نهایتا تا سوم خرداد سال آینده،‌ آماده رونمایی خواهد شد.

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه این طرح پژوهشی تا 90 درصد پیشرفت داشته است، گفت: این یک طرح کم‌نظیر در سطح کشور به شمار می‌رود و بعد از رونمایی برای استفاده مطلوب در اختیار تمام گروه‌ها قرار خواهد گرفت.

رضایی همچنین از تشکیل کانون‌های ایده‌پردازی در سپاه فجر فارس خبر داد و گفت: این کانون‌ها با شناسایی افراد نخبه، زمینه ایده‌پردازی در موضوعات سازمانی را فراهم کرده و راهکارهای مانبر برای حل مسایل را یافته و ارایه می‌دهند تا هم هزینه‌ها را کاهش دهیم و هم سرعت رسیدن به اهداف را بیشتر کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: