کد خبر: ۲۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۴
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از معدود انقلاب‌هایی است که هنوز ماهیت انقلابی خود را حفظ کرده است، گفت: حماسه ۹ دی یکی از مراحل بازتولید انقلاب اسلامی بود.

به گزارش بسیج اساتید فارس به نقل از خبرگزاری فارس،، حماسه 9 دی را یکی از مراحل بازتولید انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: به طور معمول مردم پشتوانه انقلاب‌های مردمی هستند ولی انقلاب‌های مردمی در کشورهای مختلف با گذشت زمان ماهیت انقلابی خود را از دست می‌دهند ولی انقلاب اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که پس از گذشت سه دهه همچنان ماهیت انقلابی خود را حفظ کرده است.

وی افزود: به طور مثال انقلاب فرانسه با گذشت زمان به حالت روزمرگی و سکون پیش از انقلاب بازگشت ولی ماهیت انقلابی مردم ما به دلیل ایدئولوژی و اسلامی بودن مردم کشورمان همچنان حفظ شده است.

رحیمی‌روشن اضافه کرد: حماسه 9 دی یکی از مراحل بازتولید انقلاب اسلامی بود که جوشش مردمی تحت رهبری ولایت فقیه را نشان داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان اظهار داشت: در حماسه 9 دی حضور نسل سوم و حتی چهارم انقلاب نقطه پایان فتنه 88 بود زیرا فتنه‌گران سرمایه‌گذاری بسیاری بر نسل سوم کشورمان داشتند و بخصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کردند جریان جوان کشور را با خود همراه کنند ولی حضور جوانان در حماسه 9 دی سبب شد تا این نقشه آنان نیز نقش بر آب شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: