کد خبر: ۲۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۷
وزیر سابق علوم با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با پروتکل الحاقی جاسوسان خود را در قالب تیم بازرسی به ایران بفرستد، گفت: آمریکا با این پروتکل می‌خواهد از هر کسی در هر جایی بازجویی کند. این قضیه از کاپیتولاسیون نیز بدتر است.

به گزارش بسیج اساتید فارس به نقل از خبرگزاری فارس،کامران دانشجو وزیر سابق علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تأکید براینکه دشمن در بحث هسته‌ای قصد دارد فضا را دوقطبی کند، گفت: دشمن می‌خواهد فضا را دوقطبی کند، آنهایی که دلشان برای مملکت می‌سوزد نباید اجازه دهند اینگونه شود.

* معیشت و دستیابی به انرژی هسته‌ای در طول هم هستند

وی افزود: آنها می‌خواهند معیشت و دستیابی به انرژی هسته‌ای را در مقابل هم قرار دهند در حالیکه این دو مسئله در طول هم هستند نه در عرض هم.

دانشجو با تأکید براینکه انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای دو قطبی کردن جامعه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولتمردان صهیونیست و آمریکا یزید زمان هستند و اینکه اسرائیل در مسئله هسته‌ای با آمریکا مخالفت کند یک بازی بیشتر نیست.

وی ادامه داد: طاغوت ابتدا به سراغ تطمیع افراد، جوامع و دولت‌ها می‌رود و پس از آن تهدید می‌کند و اگر جواب نداد هردو را با هم انجام می‌دهد و اگر این مسئله نیز جواب ندهد به سراغ ترور شخصیت افراد یا ملت‌ها می‌رود که در بحث هسته‌ای نیز اوباما و جان‌کری به دنبال تحقیر ملت ایران هستند ولی نباید اجازه دهیم ملت ایران به هیچ قیمتی تحقیر شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: این را باید بدانیم که علت تقابل آمریکا با ایران به ماهیت دو کشور بر می‌گردد و بحث هسته‌ای تنها بهانه است. رکن اول بصیرت نیز در این موضوع این است که ما موقعیت خود و آمریکا را بشناسیم.

وی افزود: این دروغ را که آمریکا می‌تواند چنین و چنان کند را باور نکنید چرا که اگر آمریکا می‌توانست، تا الآن اقدام می‌کرد. برای مثال در قضیه سوریه همه کار کرد اما شکست خورد. آمریکا اگر می‌توانست ظرف 10 دقیقه دفاع سوریه را منحل کند این کار را می‌کرد در حالیکه نتوانست. البته ایران نیز نخواست. پس در این زمینه نباید بیخود به دل ملت رعب و وحشت انداخت.

دانشجو افزود: بزرگنمایی دشمن اگر در ضمیر ناخودآگاه افراد باشد دیگر آن فرد نمی‌تواند از حقوق ملت دفاع کند که انشاءلله تیم مذاکره‌کننده ما نیز هیچ رعب و وحشتی از آمریکا ندارند.

* ملت ما در بحث هسته‌ای می‌خواهد مستقل باشد

وی با تأکید بر اینکه ما باید بدانیم در موضوع هسته‌ای چه می‌خواهیم، گفت: ملت ما در بحث هسته‌ای می‌خواهد مستقل باشد و پیشرفت داشته باشد. در حقیقت ما می‌خواهیم خودمان در ارتباط با نیازهایمان به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و غنی‌سازی متناسب با آن تصمیم بگیریم چرا که روح قانون اساسی استقلال به رأی خودمان است.

این استاد دانشگاه علم و صنعت در ادامه تصریح کرد: در حالیکه آمریکا می‌خواهد به دنیا ثابت کند که هیچ کشوری نمی‌تواند در تقابل با آنها ایستادگی کند. آمریکا می‌خواهد ما را تحقیر کند تا هیچ کشوری ایران را الگوی خود قرار ندهد.

دانشجو خاطرنشان کرد: آمریکا با همه توانش در 33 سال گذشته نتوانست در مقابل جمهوری اسلامی کاری بکند حال می‌خواهد کاری که در 8 سال جنگ تحمیلی، در فتنه 18 تیر و در فتنه 88 نتوانست انجام دهد را در مذاکره انجام دهد اما حاشا به غیرت تیم مذاکره‌کننده که اجازه دهد چنین تحقیری صورت گیرد.

* پروتکل الحاقی را برای مردم شفاف کنید، دانستن حق مردم است

وی پیرامون ماهیت پروتکل الحاقی نیز گفت: این پروتکل الحاقی را برای مردم شفاف کنید، مگر نمی‌گویید که دانستن حق مردم است، ما در این مذاکرات متوجه نشدیم که تیم ایرانی چرا مدام تکرار می‌کند که «ما نمی‌گوییم» در حالیکه طرف مقابل همه چیز را حتی به دروغ می‌گوید.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد با پروتکل الحاقی جاسوسان خود را در قالب تیم بازرسی به ایران بفرستد و از توانمندی‌های جمهوری اسلامی در تمام مباحث ریز و درشت مطلع شود.

«آمریکا با پروتکل الحاقی می‌خواهد بگوید که آقای روحانی ما می‌خواهیم کاخ سعدآباد شما را بازرسی کنیم. آمریکا این کار را برای تحقیر کردن ملت ایران انجام می‌دهد اما محال است تیم مذاکره کننده ما تن به این تحقیر دهد».

* آمریکا با پروتکل الحاقی می‌خواهد از هرکسی در هر جایی بازجویی کند

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: آمریکا با پروتکل الحاقی می‌خواهد از هرکسی در هر جایی بازجویی کند. این قضیه از کاپیتولاسیون نیز بدتر است البته محال است که تیم مذاکره کننده و دولت برآمده از رأی ملت به این تحقیر تن دهد.

وی پیرامون مسائل فنی برنامه هسته‌ای کشورمان نیز گفت: رآکتور بوشهر هزار مگاوات برای ما برق تولید می‌کند. مجلس نیز تصویب کرد که نیاز کشور 20 هزار مگاوات تولید برق از انرژی هسته‌ای است یعنی ما باید 20 رآکتور دیگر مانند بوشهر داشته باشیم.

* به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم

کامران دانشجو در ادامه گفت: ما به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم، این تیم نمی‌گذارد استقلال رای کشور دستخوش بازیچه دشمن شود و بنده معتقدم مسائل هسته‌ای کشور باید مورد بررسی دقیق مجلس قرار گیرد چراکه طبق قانون اساسی هر چیزی که برای کشور تعهدآور باشد باید به تصویب مجلس برسد.

وی همچنین گفت: اگر گازرسانی صورت نگیرد چرخش سانتریفیوژها فایده‌ای ندارد اگر سوخت‌رسانی صورت نگیرد داشتن رآکتور و داشتن آب سنگین فایده‌ای ندارد.

وزیر سابق علوم خاطرنشان کرد: هر کس معیشت و اقتصاد را در مقابل مسئله هسته‌ای قرار دهد، هم بی‌انصافی کرده است و هم به خون شهدای هسته‌ای خیانت کرده است چراکه انرژی هسته‌ای و غنی‌سازی مرتبط با آن در طول معیشت و اقتصاد مملکت قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: