یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۲۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
در عملیات فرهنگی فتح المبین
به گزارش خبرنگار تنویر نی ریز ، به همت فرهنگی اجتماعی سپاه نی ریز و همزمان با اجرای عملیات فرهنگی فتح المبین ، نشست بصیرتی امر به معروف و نهی از منکر با حضور جمع کثیری از مردم و بسیجیان و با سخنرانی فرماندهی ناحیه و حاج محسن متقی پیشه در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام برگزار گردید.


در این نشست که به مناسبت اجرای عملیات فرهنگی  فتح المبین توسط فرهنگی اجتماعی سپاه نی ریز با حضور اقشار مختلف مردم شب گذشته برگزار شد در ابتدا سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه به  بیان دیدگاه های خود پرداختند و بیان داشتند:
دو اصل مهم در اسلام که می تواند همه چیز را اصلاح کند امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر هم مسئولیت شرعی دارد و هم انقلابی و سیاسی.


ایشان در بخشی دیگر از صحبت هایشان به مراحل امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردند و گفتند:
امر به معروف و نهی از منکر دارای 2 مرحله گفتن و اشاره کردن است. کسی که مشغول غیبت کردن است اگر او را از این کار منع کنیم امر به معروف و نهی از منکر انجام داده ایم ، اما اگر در مذمت غیبت کردن یک ساعت هم صحبت کنیم امر به معروف و نهی از منکر انجام نداده ایم. زیرا كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِكُمْ . مردم را به خیر و نیکی دعوت کنید به غیر زبانتان ، با عملتان.

در ادامه جلسه  مسئول سابق عقیدتی سپاه فجر فارس ح به سخنرانی در باب این فرضیه فراموش شده پرداختند. حاج محسن متقی پیشه در بخشی از صحبت هایشان اظهار داشتند:
امر به معروف و نهی از منکر یک امر جامع است و هم وظیفه رسانه است و هم وظیفه دولت و هم وظیفه همه ما.

ایشان در ادامه به جمله ای از امام خمینی (ره) اشاره کردند و گفتند:
بعضی ها می گویند ما امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم چون ریا می شود، حضرت امام می فرماید:
امر به معروف قصد قربت نیاز ندارد بلکه امر به معروف و نهی از منکر  واجب و ترک آن نهی شده است. بعضی ها بهانه می آورند می ترسیم اثر نکند ؛ اما باید بدانیم تا یقین پیدا نکنیم نمی توانیم این عمل واجب را ترک کنیم.

ایشان در پایان صحبت هایشان خطاب به حاضرین بیان داشتند:
قدر خودتان را بدانید ، هر جا ما گیر گرده ایم بسیج به وسط میدان آمده است . این بار هم حضرت آقا از ما کمک خواسته است. همه ی ما باید تکلیف خود را انجام دهیم ؛ اگر در زمینه امر به معروف کسانی هستند که آگاهی ندارند باید بروند یاد بگیرند. وقتی به روش درست اقدام شود ، نفر اول ، دوم ، سوم بالاخره اثر خواهد گذاشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: