کد خبر: ۲۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
آیین صلح و سازش بین طایفه های قلی و مختوا از عشایر ایل سگوند؛ روز شنبه در محل ستاد فرماندهی انتظامی اندیمشک در شمال خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که جمعی از مسوولان محلی، و ریش سفیدان و بزرگان ایل سگوند شرکت داشتند، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دست اندرکاران این سنت حسنه گفت:نزد خداوند متعال هیچ عبادتی بالاتر از اصلاح امور بین مردم نیست و تلاش برای رفع اختلاف و کدورت و حفظ وحدت در دین مبین اسلام ارزش فراوان دارد.

ˈ صید عیسی داراییˈ افزود:وحدت و همدلی و دوستی، بستر ساز تعالی جامعه است و باید همه دست به دست هم دهیم تا در سایه این دوستی جامعه را بسازیم.

ˈاحمد قهرمانیˈ دادستان شهرستان اندیمشک هم با مثبت خواندن رفتار ریش سفیدان و بزرگان در حل منازعات و درگیری ها از آنها خواست در کنترل اوضاع و جلوگیری از افزایش اختلافات جلوگیری کنند.

سرهنگ ˈاکبر کروندیˈ فرمانده انتظامی شهرستان اندیمشک نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این آیین گفت:صلح و سازش برای جامعه امنیت بوجود می آورد و باعث می شود از بی نظمی و ناهنجاری پیشگیری کرد.

در این آیین ریش سفیدان و بزرگان طوایف قلی و مختوا که مدت 15 سال با هم درگیر بودند با سوگند به کلام ا... مجید صلح و سازش کرده و اختلافات را کنار گذاشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: