کد خبر: ۲۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۹

به گزارش بسیج اساتید فارس به نقل از فارس،عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب در دانشگاه کردستان اظهار کرد: تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی بشر در طول دروان پرفراز و نشیب خود، مقاطعی را به عنوان سرآغاز تحول سیاسی اجتماعی ثبت کرده است.

وی افزود: در طول حیات بشری قدرت‌ها دست به دست شده‌اند بدون اینکه در این عرصه‌ها دگرگونی خاصی رخ بدهد، البته در برخی دیگر از مقاطع تاریخی تحول اساسی به وجود آمد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در ایران قبل از اسلام حکومت‌ها تغییر می‌کردند اما تحولی در نوع و نگاه به زندگی در آنها به وجود نیامده بود.

زاهدی با بیان اینکه حضور اسلام در ایران تحول عظیمی را در جامعه ما رقم زد تصریح کرد: البته در اوقات دیگری نیز نظام قبل از اسلام بازتولید و همان روند تکرار می‌شد.

وی با بیان اینکه تا پیش از سلطنت پهلوی حکومت‌ها در ایران دست اقوام خاص بودند گفت: انقلاب ایران از نقاط عطفی است که توجه جدی به وجود آورد و اصل نظام بعد از اسلام در ایران را که مجددا طاغوتی شده بود برچید.

استاندار کردستان، وقوع انقلاب اسلامی را حاصل تیزهوشی امام راحل دانست و افزود: وی توانست همه مردم را به صحنه کشانده و اساس نظام طاغوتی 2 هزار و 500 ساله را از بین برد.

زاهدی با تأکید بر اینکه انقلاب ما ‌مردمی‌ترین انقلاب جهان است خاطرنشان کرد: در دنیا یک طبقه خاص انقلاب‌ها را به پیش می‌بردند اما در انقلاب ایران نه قشر خاصی بلکه همه طبقات حضور جدی داشتند.

وی یکی از ویژگی‌های رهبری امام را پیروزی انقلاب با کمترین هزینه عنوان کرد و گفت: ایشان هرگز به نیروهای انقلابی اجازه کوچکترین تعرضی به عوامل حکومتی را نمی‌دادند.

استاندار کردستان نیروی انسانی را مهمترین سرمایه برای تحولات اجتماعی دانست و با اشاره به اینکه امام راحل از این سرمایه به خوبی استفاده می‌کرد گفت: امروز نیز همین نیروی انسانی مهمترین ابزار برای پیشرفت است.

زاهدی در پایان با بیان اینکه بهترین نیروهای انسانی جامعه در میان اقشار دانشگاهی وجود دارند ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه دستیابی به آرمان‌های متعالی نظام و انقلاب فراهم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: