کد خبر: ۲۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶
مهمترین اخبار دانشگاه هفته گذشته در این گزارش آمده است.
به گزارش بسیج اساتید فارس،
***تصمیم گیری‌های جدید برای "دانشجویان بورسیه" در سال آینده
مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: اعمال تصمیم گیری جدید در خصوص متقاضیان بورسیه از سال آینده محقق می‌شود چنانچه متقاضیان بورسیه باید از سال آینده در آزمون بورس شرکت کنند.

***فهرست تجهیزات آماده فروش سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران اعلام شد
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، فهرستی از تجهیزات ساخت پژوهشگران و محققین سازمان که آماده فروش می‌باشند از سوی سازمان پژوهشهای علمی وصنعتی ایران اعلام شد.

***اعلام اسامی دانشجویان مقطع دکترای واحد بین‌الملل "دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی"
محمدعلی محسنی بندپی سرپرست واحد بین‌الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام نتایج پذیرفته شدگان دکترای تخصصی واحد بین‌الملل گفت: هم اکنون در 6 رشته ارتوپد فنی، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی بالینی و مشاوره دانشجوی دکترای تخصصی داریم که این افراد می‌توانند با بهره گیری از خدمات آموزشی دانشگاه با ورود به جامعه، زمینه ساز رشد و شکوفایی و ارتقا خدمات سلامت محسوب شوند

***حمایت مالی از طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان
امیر مسعود عرب معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درگفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: مبلغ پنج میلیارد ریال به منظور حمایت از طرح‌های پژوهشی که اولویت‌های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را دنبال کند به دانشجویان اختصاص داده می‌شود.

***صندوق رفاه بستر ساز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ ناصر مطیعی رئیس جدید صندوق رفاه دانشجویی در جلسه تودیع و معارفه که در سالن همایش‌های صندوق رفاه دانشجویی برگزار شد طی سخنرانی گفت: با وجود رسالت صندوق رفاه و تاکیدات امام خمینی(ره) مبنی بر نظریه‌ی توسعه‌ی دانایی محور باید بگویم که وظیفه ی خطیری بر عهده ی این صندوق است و امروزه صندوق رفاه بستر ساز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها است.

***نیازمند حضور نخبگان در عرصه های سرمایه گذاری هستیم
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جلسه تودیع و معارفه‌ی صندوق رفاه دانشجویی که در سالن همایش های صندوق رفاه دانشجویی برگزار شد طی سخنرانی گفت: ارتباط وسیعی بین صندوق رفاه و سازمان امور دانشجویان وجود دارد. چنانچه در این فرصت کوتاهی که تقریبا 3 ماه می‌شود و من در سازمان حضور دارم تقریبا همدلی خوب و مناسبی و البته همکاری مناسبی با صندوق رفاه دانشجویی داشته‌ایم تا بحث امور رفاهی و معیشتی دانشجویان مسیر مناسبی را طی کند

***صدای قدم‌های دانشگاه تهرانی دیگر، در وزارت علوم به گوش می‌رسد
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ طی حکمی از سوی وزیر علوم تحقیقات و فناوری ناصر مطیعی رئیس جدید صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم منصوب شد.

***ایجاد 5 رشته جدید در مقطع ارشد "دانشگاه پیام نور"
دکتر کریمی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نوردر گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت : با رای موافق شورای گسترش برای راه اندازی 5 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور این رشته ها در دوره بعدی پذیرش این دانشگاه قرار می گیرد. 

***استفاده ۳۰۰ هزار دانشجو از "تسهیلات دانشجویی"
گودرزی قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش کلی میزان اعتبارات دانشگاه‌ها در نیمسال دوم نسبت به نیمسال اول، می‌توان بیان کرد که به همین میزان تعداد دانشجویانی که از این تسهیلات می‌توانند استفاده کنند نسبت به نیمسال اول افزایش می‌یابد. 

***تمدید مجدد مهلت انتخاب واحد نیمسال دوم دانشجویان "پیام نور"
دکتر سرمدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مهلت انتخاب واحد نیمسال دوم دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکتری تخصصی تا ۱۷ بهمن ماه تمدید شد.

***ثبت‌نام آزمون "كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد" اسلامي تمديد شد
به گزارش  گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ دكتر ناصر اقبالي، رييس مركز آزمون با اعلام اين خبر به  گفت: داوطلباني كه تاكنون نتوانسته اند در آزمون كارشناسي ارشد اين دانشگاه ثبت نام كنند مي توانند در فرصت ايجاد شده تا روز شنبه مورخ 92/11/19 به سايت www.azmoon.or  مراجعه و ثبت نام الكترونيكي خود را انجام دهند.

***حفظ "انقلاب اسلامی" و وحدت کلمه برای همه ما وظیفه است
وزیر علوم در پایان نشست یک روزه روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حفظ نظام اسلامی به عنوان میراث گرانبهای امام خمینی (ره) وظیفه همه مسئولان آموزش عالی است.

***کسب رتبه 28 جهان و دوم منطقه در زمینه "سلول‌های بنیادی"
رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری گفت: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی کسب رتبه 28 جهان و دوم منطقه در زمینه سلول‌های بنیادی با تولید 1190 مقاله بوده است.

***تمدید مهلت ثبت نام دوره‌های "کاردانی پودمانی" تا ۱۷ بهمن ماه
مهندس معصومیان رییس مرکز آموزش‌های عالی آزاد و خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پذیرش در دوره‌های کاردانی پودمانی حین کار نیمه حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی نیم سال دوم ۹۳ – ۹۲ تا ۱۷ بهمن ماه تمدید شد. 

***برگزاری دوره‌های کوتاه مدت غیر قانونی، این بار در "دانشگاه شهید بهشتی"
معصومیان مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد و آموزشهای خاص در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به رشد قارچ گونه دوره‌های کوتاه مدت البته آن هم غیرقانونی این بار نام دانشگاه شهید بهشتی به لیست دانشگاه‌ها اضافه شد.

***آغاز نام نويسي‌ پذيرفته‌شدگان دکتراي ‌تخصصي و شعبه بين‌الملل علوم ‌پزشکي مشهد
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ نام نویسی‌اوليه پذيرفته‌شدگان از ‌طريق سامانه رايانه‌اي معاونت آموزشي‌ دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد انجام مي‌شود .

***افزایش تعداد 70 معاونت فرهنگی مستقل در طول 35 ساله انقلاب
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای تاکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و اصول قانون اساسی مبنی بر گسترش و اعتلای فرهنگ اسلامی توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نموده است که در این راستا اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی، کرسی‌های آزاد اندیشی در جهت پویایی اندیشه‌ها و تضارب افکار و گسترش فرهنگ قرآنی از جمله برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

***"قیمت خوابگاه" در ترم جدید افزایش نمی‌یابد
منصور حبیب‌پور گودرزی معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در طرح بیمه سلامت 15 درصد از کل هزینه را دانشجویان می‌پردازند که این مبلغ سالانه کمتر از 30 هزار تومان است و اگر هم کسی در پرداخت آن مشکل داشته باشد صندوق به این قبیل دانشجویان تسهیلات پرداخت خواهد نمود.

***میزان اعتبارات دانشگاه‌ها در نیم سال دوم مشخص شد
گودرزی قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: میزان اعتبارات نیم سال دوم تحصیلی برای دانشگاه‌ها نسبت به نیم سال اول افزایش داشته است چنانچه میزان اعتبارات دانشگاه‌ها در نیم سال دوم برای دانشگاه آزاد هفت میلیارد تومان، هشت میلیارد تومان دانشگاه پیام نور و پنج میلیارد تومان دانشگاه علمی کاربردی است.

***پذیرش دانشجو بدون‌کنکور در "رشته خبرنگاری" ویژه فعالان رسانه
انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران با همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی رشته خبرنگاری حرفه‌ای گرایش فرهنگی اجتماعی دانشجو می‌پذیرد.

***ایجاد شبکه "دانشگاه های مجازی" در ایران
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ افزایش همکاری های آموزش، علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و همسایه از دیگر اقدامات وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای حرکت در مرز دانش و نیل تبادلات علمی و آموزشی است.

***بومي كردن دانشكده هاي طب سنتي به حكيم پروري كمك مي كند
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در همایش اساتید دانش آموختگان و دست یاران طب و دارو سازی سنتی گفت: جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب در بسیاری موارد خیلی موفق بوده است و خوشحال هستیم از اینکه طب سنتی مورد توجه نسل حاضر واقع شده و متاسفیم که این میراث گرانبها خیلی دیر مورد توجه قرار گرفته است.

***آمار جدید تولید علم بعد از گذشت شش ماه از سال میلادی
جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری isc در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به پیگیری و بررسی میزان تولید علم ایران در ماه اکتبر‌ سال 2013  میلادی، میزان تولیدات علمی ایران در فاصله دو ماه به 21 هزار‌ و 138 مقاله رسیده است.

***افتتاح مرکز همکاری بین‌المللی فیزیک مواد پیشرفته (IRPAM) در دانشگاه شریف
دکتر محمد اخوان عضو هیِت علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی  باشگاه خبرنگاران گفت:مرکز همکاری بین‌المللی فیزیک مواد پیشرفته در دانشگاه شریف (IRPAM) با هدف توسعه روابط بین دانشگاهی در سطح بین الملل و ارتقا دانش نظری نه تنها دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بلکه دانشجویان و دانش پژوهان کل کشور افتتاح گردید.

***بودجه 3 میلیارد دلاری برای بهسازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی
به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر:  دکتر علیرضا رهایی در سومین کنفرانس قابلیت اطمینان، با بیان اینکه این موضوع از 3 دهه اخیر در کشور رایج شده است، افزود: در قبل از انقلاب درآمدهای حاصل از فروش نفت خام صرف خریدکالاهای ضروری و غیر ضروری می‌شد و از آنجایی که صنایع کشور وابسته بود بستری برای ارزیابی فنی "سیستم‌های صنعتی" در کشور وجود نداشت. 

***آزمون کارشناسی ارشد به تعویق افتاد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  بر اساس گزارشات واصله در رابطه با شرایط نامساعد جوی در اغلب استان های کشور به ویژه گیلان و مازندران و در خواست داوطلبان و همچنین خانواده های آن‌ها، مسئولین استان‌ها و نمایندگان مجلس و هماهنگی های به عمل آمده با وزارت کشور در رابطه با عدم امکان حضور داوطلبان و مشکلات حضور به موقع آن‌ها در حوزه‌ها ، سازمان سنجش ترتیبی اتخاذ کرده تا آزمون کارشناسی ارشد به روزهای 23، 24 و 25 بهمن موکول شود.

***کسری ۱۲۷۰ میلیارد تومانی "بودجه دانشگاه‌ها"
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درمراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهارداشت: دانشگاه بیش از هرچیز دیگر مدیون انقلاب اسلامی است چراکه بعد از این رویداد عظیم جمعیت ۱۷۰هزار نفری دانشجویان به بیش از چهار میلیون نفر افزایش یافت.

***بهره‌مندی دانشجویان از بورس خارج و داخل کشور
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، با توجه به تحولات زیادی که در جمعیت دانشجویی کشور طی سالهای اخیر در دوره دکتری بورس داخل و خارج پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است، آمار‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۳۵۷ هیچ دانشجوی مقطع دکتری در بورس داخل و خارج از کشور وجود نداشته است در حالی که در سال ۱۳۹۱ به ترتیب تعداد بورس داخل به هزار و ۶۹۵ مورد و بورس خارج به ۹۹ مورد رسیده است. 

***رشد ۲۵ برابری دانشجویان در طی ۳۵ سال اخیر
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحولات بزرگ شگرفی در عرصه آموزش عالی کشور صورت گرفته است، چنانچه هم اکنون ایران در عرصه‌های مختلف فناوری‌های نوین و آموزش و پرورش جزء کشور‌های مطرح جهان شناخته شده است. 

***افزایش شهریه "دانشگاه آزاد" تا سال آینده
سعید کاردار معاون دانشجویی دانشگاه آزاد امروز در نشست دانشجویی گفت: شهریه‌ها تا سال آینده افزایش خواهد یافت. 
وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تفاهم نامه همکاری امضاء کردند
تفاهم نامه توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان توسط پارک‌های علم و فناوری میان دکتر فرجی دانا، وزیر علوم و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به امضا رسید.

***اعلام جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان فراگیر سال ۹۲
دکتر کریمی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جزئیات و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کار‌شناسی ارشد فراگیر سال جاری که در ۲۹ آذر ماه برگزار شد، اعلام و از تاریخ ۱۹ بهمن ماه انتخاب واحد آغاز می‌شود.

 ***کاشت ۲۲ نهال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: به مناسبت ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ۲۲ نهال به دست دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر در محوطه این دانشگاه کاشته شد.

***دانشجویان "دانشگاه آزاد" در برخی از رشته‌های دانشگاهی "بورسیه" می‌شوند
غلامی مدیر کل بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: بورس کلیه دانشگاه‌ها زیر نظر "وزارت علوم" است و هم اکنون ما در تمام مقاطع تحصیلی دانشجوی بورسیه داریم.

***گام موثر دانشگاه در گسترش ارتباط با مراکز علمي داخلي و خارجي
دکتر محسن تفقدي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد به خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور گسترش فعاليتهاي علمي و تحقيقاتي در سال جاري هفت تفاهم نامه همکاري ميان دانشگاه علوم پزشکي مشهد با مراکز علمي دانشگاهي و تحقيقاتي داخلي و خارجي منعقد شده است . 

***تاکنون ۲۸ دانشجو در "پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی" جذب شدند
وحید چگینی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: دستاوردهای یک‌ساله پژوهشگاه بسیار زیاد است، چنانچه جذب دانشجویان و اعضای هیئت علمی تمام وقت و پاره‌وقت از جمله دستاوردهای یک‌ساله این پژوهشگاه به شمار می‌رسید، چنانچه هم‌اکنون تعداد دانشجویان این پژوهشگاه به ۲۸ نفر رسیده است و تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت ۴۰ نفر و پاره‌وقت به ۵ نفر رسیده است. 

***پیشرفت ۷ درصدی در طرح قطار سریع‌السیر
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد علی برخورداری سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت در ۳ طرح ملی شروع به فعالیت کرده که این طرح‌ها شامل: موتور هواپیمای، خودرو‌ها و طرح قطار سریع‌السیر است.

***تلاش برای افزایش ۱۰۰ درصدی تسهیلات دانشجویی در ترم جدید
منصور حبیب‌پور گودرزی قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از نیازهای جدی دانشجویان "وام شهریه" است که یکی از تکالیف اصلی "صندوق رفاه دانشجویی" محسوب می‌شود، چنانچه در سال ۹۱، ۱۷۰ میلیارد تومان و در سال ۹۲ به ۱۳۵ میلیارد تومان و در سال۹۳ به ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. 

***فضای سیاسی در دانشگاه علم و صنعت دخیل نیست
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،دکتر محمد علی برخورداری سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری امروز صبح به بیان این‌که دانشگاه‌ها دارای 3 رسالت عمده هستند افزود: آموزش، پژوهش و رسالت اجتماعی که متاسفانه به این نوع رسالت کمتر در دانشگاه‌ها توجه می‌شود و دانشگاه‌ها را بیشتر با مراکز آموزشی و پژوهشی می‌شناسند، اما باید دانست یکی از وظایف دانشگاه‌ها ارتقا فرهنگ اجتماعی جامعه است.

***برگزاری کارگاه امتحانات پیشرفته بورد جراحی پنج دانشگاه علوم پزشکی کشور
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر علی بهادر مدیرگروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کارگاه امتحانات پیشرفته بورد جراحی 5دانشگاه علوم پزشکی کشور در شیراز برگزار می شود.

***ر‌ها سازی ۱۲ پرنده به رنگ‌های "پرچم جمهوری اسلامی ایران" در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مسئولین، اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور بر سرمزار شهدای گمنام این دانشگاه به مناسبت گرامیداشت ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند. در این مراسم ۱۲ پرنده به رنگ‌های پرچم جمهوری اسلامی ایران به مناسب ۱۲ بهمن ماه و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در آسمان‌‌ رها شدند.

***۲۰ بهمن ماه؛
اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان "تکمیل ظرفیت کاردانی" نظام جدید
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت برخی کد رشته‌های تحصیلی آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزشکده‌های و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی سال ۹۲ روز یکشنبه ۲۰ بهمن بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. 

***ثبت نام مجدد كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دوره هاي بدون آزمون آغاز شد
به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي مركز آزمون، دكتر ناصر اقبالي رييس مركز آزمون گفت: اين ثبت نام تا پايان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

***داوطلبان آزمون "كارشناسي ارشد" فقط از يك مجموعه انتخاب رشته كنند
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت:داوطلبان براي ثبت نام و انتخاب رشته مي بايست از يك مجموعه امتحاني انتخاب كنند.

***رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISC:
سهم ۵. ۱درصدی ایران در تولید علم جهان در سال ۲۰۱۳
جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISI در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: میزان تولیدات علمی ایران در سال ۲۰۱۳ در پایگاه استنادی ISI با احتساب مجموع مقالات به ۲۵ هزار و ۹۵۹ مدرک رسیده و این رقم برابر با 1.461 درصد از کل تولیدات علمی جهان به حساب می‌آید.

***مدیر کل بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری:
توسعه پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور
غلامی مدیر کل امور بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: طی چند سال اخیر پذیرش دانشجوی خارجی در کشور نسبت به گذشته اصلا قابل مقایسه نیست، چنانچه بعد از انقلاب فرهنگی تعداد محدودی از دانشجویان خارجی در کشور پذیرش می‌شوند و بعد از خاتمه جنگ تحمیلی میزان پذیرش دانشجوی خارجی در کشور توسعه یافت و بعد از فروپاشی شوروی سابق و جمهوری‌های آسیای میانه میزان پذیرش افزایش یافت.

***اجرایی شدن آیین نامه جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال تحصیلی جدید
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزایش کیفیت و راندمان را از ویژگی‌های دانشگاه نسل آینده دانست و گفت: برای رسیدن به این ویژگی در سال جاری آیین نامه جدید دانشگاه از سوی هیات امنای دانشگاه تصویب و اجرایی شد.

***رشد چشمگیر قطب های علمی و موسسات پژوهشی در کشور
از جمله دستاوردهای 35 ساله انقلاب اسلامی می توان به رشد چشمگیر قطب های علمی و موسسات پژوهشی در طی این چند سال اشاره کرد.

***در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی صورت می‌گیرد؛
مسابقه کتاب و کتاب خوانی در دهه فجر
سید محمد میر محمدی مدیر دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی  در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در  دهه فجر بهمن ماه  امسال یکسری مسابقه کتاب و کتاب خوانی برای تمامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در  همه مقاطع تحصیلی، اساتید، کارکنان  مسابقه کتاب خوانی برگزار می‌شود.

***اوایل اسفند ماه؛
آغاز فراخوان جذب هیأت علمی "پیام نور"
دکتر محمد هادی امین ناجی مدیر دفتر برنامه ریزی حوزه ریاست دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اوایل اسفندماه دور جدید جذب هیات علمی در سامانه مرکز جذب وزارت علوم خواهد بود و پذیرش دارندگان مدرک دکتری از دانشگاههای معتبر در اولویت جذب است البته در چند رشته تحصیلی دانش آموختگان ارشد دانشگاههای معتبر و با معدل بالا نیز پذیرفته می‌شوند.

***عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
خرید و فروش پایان‌نامه، کاری غیر علمی و صنفی است
دکتر صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پایان‌نامه یعنی ارائه مقالات، موضوعات و نظریه‌هایی که وجه علمی داشته است و مطابق با علم روز دنیا باشد و استفاده از پایان نامه دیگران در واقع یعنی تکیه بر علم فردی دیگر که به فارغ التحصیلی افرادی منجر می‌شود که هنوز از لحاظ علمی قابلیت و توانایی فارغ‌التحصیلی را ندارند.
 
***"وام شهریه" و تحصیلی پرمخاطب‌ترین وام در نیمسال اول ۹۲
منصور حبیب‌پور گودرزی معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، ‌ تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: وام شهریه با مبلغ ۷۵ میلیارد تومان و وام تحصیلی با ۴۲ میلیارد تومان از پرمخاطب‌ترین وام در نیمسال اول ۹۲ محسوب می‌شود.
yjc

نام:
ایمیل:
* نظر: