يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۲۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۴
جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون :
از نگاه من انقلاب اسلامی توانست به هنرهفتم اعتبار بخشد به ویژه اینکه در این هنر صنعت دیگر شاهد صحنه های غیر اخلاقی نبودیم، به نحویکه در سینمای جهان پس از پیروزی انقلاب از سینمای ایران به عنوان سینمایی اخلاق مدار نام برده می شود.

به گزارش سازمان بسیج هنرمندان فارس به نقل از سیمرغ ،جشن های انقلاب اسلامی نمایانگر عظمت انقلاب است که باید آن را با شکوه برگزار کرد.

  جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با سیمرغ اظهار کرد: هنر ایران تنها پس از پیروزی انقلاب بود که توانست برای خود اعتبار و جایگاهی پیدا کند، والا پیش از آن در آثار هنری کشورمان تنها شاهد تقلید کورکورانه از کارهای غربی بوده ایم. تقلیدی که هیچ کمکی به بالا بردن کیفیت کارها نمی کرد. 

وی افزود: توضیح فوق را می توان در سینمای قبل از انقلاب مشاهده کرد که عرصه ای برای تولید فیلم های فارسی  و مبتذل شده بود و شاید تنها از چند کار که به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد به عنوان کارهای درخور توجه در این حوزه نام برد.

این بازیگر ادامه داد: از نگاه من انقلاب اسلامی توانست به هنرهفتم اعتبار بخشد به ویژه اینکه در این هنر صنعت دیگر شاهد صحنه های غیر اخلاقی نبودیم، به نحویکه در سینمای جهان پس از پیروزی انقلاب از سینمای ایران به عنوان سینمایی اخلاق مدار نام برده می شود. 

این کارگردان و بازیگر که در جشنواره فجر امسال با رنج و سرمستی به جشن سالانه سینما آمده است، درباره جشن های پیروزی انقلاب گفت: تمامی بخش های جامعه باید جشن های انقلاب را با شکوه برگزار کنند، چون هر اندازه که ما بهتر برگزار کننده چنین جشن های باشیم آن را به شکلی زیباتر به جهانیان معرفی کرده ایم. در ضمن جهانیان در خواهند یافت که هنرمندان ایرانی به انقلاب خود علاقمند هستند.

الماسی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر گواهی برای ادعای فوق است که هر ساله در ایامی برگزار می شود که سراسر مردم این غرق شادی هستند. رویدادی که مهمترین اتفاق سینمایی کشور است و از آن می توان به عنوان همراهی سینمای ایران با جشن های انقلاب اسلامی نام برد

نام:
ایمیل:
* نظر: