کد خبر: ۲۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵
به گزارش بسیج اساتید فارس، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در مراسم معارفه نماینده تام‌الاختیار دانشگاه‌های آزاد جنوب کشور اظهار کرد: دانشگاه‌ها علاوه بر مهد علم و دانش باید مهد فرهنگ دینی باشند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت دانشگاه‌ها و برگزاری مراسمات و نشست‌های پرسش و پاسخ اشاره و خاطرنشان کرد: نشست‌های پرسش و پاسخ همراه با نقد منصفانه دو طرف است چرا ضعف خود را با یک واکنش نامناسب پوشش دهیم.

آیت‌الله ملک‌حسینی دانشگاه را جایگاه رفیع علمی عنوان کرد و گفت: باید در سطح دانشگاه‌ها افرادی را بسازیم و به گونه‌ای باشیم که توان پاسخگویی به شبهات دینی در تمامی زمینه‌ها وجود داشته باشد از این رو باید در این راستا حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که دانشگاه‌ها در متن انقلاب اسلامی بودند، گفت: باید جایگاهی برای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم این انقلاب به رهبری امام خمینی داعیه‌دار انقلاب فرهنگی است که باید در سطح دانشگاه ها به این مهم توجه شود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بر ایفای نقش و رسالت دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان در جهت انقلاب فرهنگی تاکید کرد و گفت:  باید در ایجاد انقلاب فرهنگی بیشتر کار شود اگر دانش باشد و ارزش نباشد فایده‌ای ندارد از این‌رو دانشگاه‌ها باید علاوه بر مهد علم مهد فرهنگ دینی نیز باشند.

ملک‌حسینی با تاکید بر این‌که شرایط دانشگاه‌ها به نسبت 20 سال گذشته متفاوت‌تر است، گفت: باور کنیم شرایط امروز دانشگاه‌ها به لحاظ اخلاقی به نسبت 20 سال گذشته قابل مقایسه نیست و دشمن با شبیخون فرهنگی دشمن نیز قابل قیاس با گذشته نیست.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: عدم نظارت بر حیطه اخلاق و ادب آینده را با مشکل و چالش بزرگ مواجه می‌کند که نیازمند توجه بیشتر مسئولان و متولیان امر است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: