جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۰۴:۵۰
کد خبر: ۲۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
همایش آموزشی روحانیون شیراز با محوریت فرق و مذاهب با حضور علماء،طلاب و روحانیون برگزار گردید.

در ادامه این همایش حاج آقا دانشور به صورت کلی پیرامون مشکلات و مسائل روز که مردم جامعه با آنها روبرو هستند سخنانی را ایراد نمود و گفت: روحانیون بایستی به روز با این مسائل از جمله فیلمها و سریال های تلوزیونی و رسانه ها و ماهواره ها برخورد کنند و در جهت جلوگیری از هم پاشیده شدن شیرازه زندگی افراد و خانواده ها اقدام کنند.

وی در پایان از سازمان ها و ارگانهایی که جهت برپایی این همایش زحمت کشیده اند تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این همایش آقای دکتر سلیمانی ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در این همایش به بیان سخنانی پرداخت و گفت: طلبه امروز بایستی حدیث غدیر را بصورت تخصصی کار کرده و در آنها تفحص کنند تا بتوانند جامعه امروز را پاسخگو باشد-بدین منظور بایستی ابتدا خودمان مجهز باشیم تا بتوانیم پاسخگوی جامعه باشیم.

وی در ادامه گفت: ما باید در بحث سلفی گری و وهابیت را باید روبروی اسلام قرار دهیم نه در برابر شیعه تنها؛از مهمترین برنامه های سازمان برگزاری کلاس های کوتاه مدت 24 واحدی وهابی است که در شیراز هم برگزار می شود؛در سال 93 انشاءالله جلسات تاثیرگذارتری برگزار می کنیم تا این مشکلات شهر شیراز رفع شود و سر سلسله این اقدام شما روحانیون هستید.

پس از سخنرانی دکتر سلیمانی آقای دکتر موسوی مسئول پژوهشگری سازمان حج و زیارت کشور به بیان سخنانی پرداخت و مقدمتا از فرصت بدست آمده ابراز خوشحالی کرد و بیان کرد: ما چهار شبکه ماهواره ایی پیرامون حوزه وهابی و همچنین در بحث تصوف و مسیحیت شبکه های داریم؛همچنین در رابطه با عرفانهای نوظهور ده هزار وب سایت و و بلاگ داریم که در آن فعالیت می کنند.

وی در ادامه گفت: شما روشی که انتخاب می کنید برای تبلیغ گاهی از آن هدف مهمتر است و آن محتوا بسیار مهم است.جریانهایی که خارج از جهان اسلام وارد جهان اسلام شده اند و در حالی که هیچ ربطی به آنها ندارد ولی مثل میکروب وارد شده و اسلام را مورد هجمه قرار می دهند و گاهی اوقات این هجمه ها از داخل جهان اسلام است.

وی گفت: پنجاه سال پیش جوان ما جوان پذیرا بود ولی جوان امروز انتقادی است چرا که بلوغ زودرس به لو دست داده است،این که ما میگوییم ما باید برای جوان امروز رابطه دین و دنیا خود را باز کنیم چون ذهن انسان امروز به مادی گرایی افتاده است.

وی گفت: ما میگوییم جاهلیت به دوران قبل از اسلام باز میگردد ولی باید گفت که جاهلیت مال امروز است-درست است که جهان امروز پیشرفت کرده است اما اخلاق به کجا رسیده است. در جهان امروز عرفانهای نوظهور آمده و به این پاسخ داده و ما مدعی هستیم که اسلام دین کاملی است ولی درباره این خلاء اسلام چه کار کرده است؟

وی در ادامه بیانات خود پیرامون فرقه ضاله وهابیت و بهایت و همچنین تاکید غرب بر این فرقه ها سخنانی را بیان داشت.

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: