شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۲
برای نائل شدن به موفقیت در هر کار و فعالیتی بایستی اهداف رسیدن به آن و همچنین راه و روش پیمودن مسیر صحیح هدف مورد نظر را مد نظر قرار داد.

برای نائل شدن به موفقیت در هر کار و فعالیتی بایستی اهداف رسیدن به آن و همچنین راه و روش پیمودن مسیر صحیح هدف مورد نظر را مد نظر قرار داد.

پس از اینکه هدف مورد را برگزیدیم به نوآوری احتیاج داریم تا بتوانیم راههای موثر رسیدن به هدف را ترسیم کنیم و با و با سرعت بسوی آن حرکت کنیم.

توجه و تفکر در قرآن: همه مسلمین جهان بر این امر معتقد هستند که قرآن یکی از بزرگترین و برترین معجزات حضرت محمدمصطفی(ص) است و یکی از تنها ترین و کامل ترین پشتوانه ابدی نبوت و پیامبری آن حضرت است و چون دین مبین اسلام شریعتی جاودانه و ماندگار است،بایستی از پشتوانه جاودانه ایی نیز برخوردار باشد.

جاودانه و همیشگی بودن قرآن بدین معناست که در در تمامی برهه های زمانی احکام و قوانین آن هدایت کننده و روشن کننده مسیر سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت برای همه بشر بوده است و اگر این چنین نباشد بشر طعم هدایت و نیل به سعادت را نخواهی چشید و زمین از حجت الهی یعنی فرستاده الهی محروم خواهد شد.

بنا به دلایل عقلی،دینی که بایستی جاودانه و همیشگی باشد باید معجزه ایی جاودان را به همراه داشته باشد و معجزه جاودان معجزه ایی است که سرشار از علم و معرفت الهی باشد ولاغیر؛زیرا معجزاتی که در انتها به امور مادی و فانی راه پیدا میکنند در پایان نیز به فنایی و نابودی میرسند،اما علم و معرفتی که از علم بی نهایت الهی سرچشمه می گیرد و می جوشد هیچگاه پایان نمی پذیرد و به نابودی نمی گراید.

در حقیقت کلام الله مجید کتابی است که تمامی قوانین و احکامی که مورد نیاز بشر است در آن آمده و بیان شده است؛امام خمینی (ره) در این زمینه فرموده است که :«قانون های کلی اساسی مانند مالیات و قانون قضا و قانون نظام و قانون ازدواج و طلاق و قانون میراث و قانون معاملات از قبیل تجارت و اجاره و صلح و هبه و مزارعه و شرکت و مانند آنها و قانون ثبت و قانون مجازات عمومی مانند حدود قصاص و قانون تبلیغات و قانون جلوگیری از منکرات مانند شرب مسکرات و قمار بازی و ساز ونواز و زنا و لواط و سرقت و خیانت و قتل و غارت و قانون تطهیر و تنظیف و قانون کلی عبادات مانند نماز و روزه و حج و وضو و غسل و امثال آنها همه در قرآن وارد است.»

امیرمومنان علی علیه السلام درباره قرآن فرموده اند:

«الا عن فی علم ما یاتی والحدیث عن الماضی و دواء دائکم و نظم بینکم»

آگاه باشید که دانش آینده سخن از گذشته و داوری درد(بیماری)شما و نظام زندگی تان،همه در آن(قرآن) آمده است.

این یک حقیقت است که بدون قرآن کریم تمامی تفکرات و علوم و تجزیه های بشر و همچنین افکار و عقاید بشر به هیچ کجا نمی رسد.بنابراین بایستی تمامی خط و ربط ها را در همه موارد و همچنین اصول کلی و اصلی را از قرآن دریافت نمود و با استفاده از تجربه های علمی و اندیشه های پویا در کنار این معجزه همیشگی الهی برای تمامی مشکلات و معضلات پیش رو چاره ای اندیشید و راه حلی برای آنها بدست آورد تا به موفقیت اصلی نائل گردیم.

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: